NU skal det være!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

NU skal det være!
Så ramte vægten 92 kg. Aldrig har jeg haft det så skidt med mig selv. Jeg er den tykkeste i familien, på mit hold (uni), på kollegiet - alle steder sådan set.
Maven siger 116 cm i omkreds. Puh. Så starter vi!
Min læge siger jeg skal tabe mig 10 kg før jeg må begynde at løbe, så jeg starter med lidt cykling og hjemmetræning.
Har lavet et væddemål med en ven som motivation.
Målet er 65 kg (fastsat af min læge).

Ønsk mig held og lykke :D
13 år17. juli 2011 kl. 20:31
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år17. juli 2011 kl. 20:34
re: NU skal det være!
Tillykke med din beslutning om at tabe dig
Du kan osse roligt begynde at gå ture.
Og.........så behøver du ikke at samligne dig med andre.
Du er dig og du er ok osse selv om du er overvægtig.
men nu gør du noget godt for din krop og dig selv
13 år17. juli 2011 kl. 21:38
God beslutning. Har du problemer med dine knæ siden lægen fraråder dig at løbe før du har tabt 10 kilo. Jeg vejer selv lige omkring 90 og løber altså fint :-) Eller jeg løber i hvert tilfælde uden de store problemer med benene.
13 år20. juli 2011 kl. 15:58
Hej,
hvis løb kan blive for kedeligt - veksl imellem mountainbiking i en skov og styrketræning (evt. LOOP) - det giver helt vildt godt.
Husk at komme ud af trygheds-zonen - det må gerne gøre ondt, du må gerne hive efter vejret og gerne skrige eller tude - hvis det er mega hårdt! Det er så fedt bagefter! - og du ved at du har ydet og gjort en indsats! Du skal dog ikke belønne dig selv med en Guf-is bagefter... ;)
Pøj Pøj med det. Jeg skal selv have smidt 10-15 kg til nytår. :)
13 år21. juli 2011 kl. 09:29
Tak for kommentarerne :)
Og ja, har problemer med knæene
13 år24. juli 2011 kl. 21:55
Hej Lise T.
Tillykke med din beslutning, flot! og held og lykke. Selv har jeg netop tilmeldt mig medital og håber vi kan støtte hinanden herinde og hjælpe med at få ideer til at undgå de faldgrupper vi oplever undervejs
Held og Lykke
hilsen doit
13 år31. juli 2011 kl. 18:15
Hej

Det må ikke gøre ondt når man træner. Men man må gerne blive øm, føle en let brændende fornemmelse, skulle hive kraftigt efter vejret og ha svært ved at føre en samtale. Men denne tilstand gælder kun i max fem minutter. Kroppen er ikke skabt til ekstrem belastning over længere tid.

Ved ekstrem belastning og smerter der gør ondt destruerer kroppen sig selv. Det vil eks. sige at muskler bliver destrueret/nedbrudt. Og det er meget uhensigtsmæssig i forbindelse med et vægtab, da muskler er ekstremt gode til at forbrænde fedt.

En rigtig god måde at træne på for en person der er svær overvægtig er at gå og at cykle. Løb er ikke en god ide. Løb er faktisk usundt. I hvert fald når vi taler om en distance på over 5 km.

13 år31. juli 2011 kl. 19:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...