#2 af silvercocker
Kan ikke få armene ned!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+silvercocker
re: Kan ikke få armene ned!
Hej Zimbo
Det lyder så flot, det du har gjort. Bare det at gå ned til lægen for at bede om at bruge deres vægt er imponerende. Det er en hård dom din læge kom med, med det samme at springe til et operativt indgreb istedet for at spørge om du er motiveret til at lægge din kost og vaner om. Jeg kan godt se du var, og stadig er, i risikogruppen, men du har jo vist at du har viljen til at tabe dig på dine egne præmisser. Hvad siger lægen nu? Spørger han stadig om du er villig til et operativt indgreb, eller støtter han dig i din livsstilsændring?
Det lyder så flot, det du har gjort. Bare det at gå ned til lægen for at bede om at bruge deres vægt er imponerende. Det er en hård dom din læge kom med, med det samme at springe til et operativt indgreb istedet for at spørge om du er motiveret til at lægge din kost og vaner om. Jeg kan godt se du var, og stadig er, i risikogruppen, men du har jo vist at du har viljen til at tabe dig på dine egne præmisser. Hvad siger lægen nu? Spørger han stadig om du er villig til et operativt indgreb, eller støtter han dig i din livsstilsændring?
13 år12. juli 2011 kl. 08:43
karina lykke (slettet)
Tillykke!!! Hvor er det bare flot! Og du har god drund til at være virkelig stolt af dig selv.
Håber du bliver ved med at opdaterer os herinde, synes det er spændende at følge med i andres vægttab :-D
Jeg har selv en læge der sværger til operationen og det første hun sagde da jeg henvendte mig for at drøfte min vægt var at jeg lige kunne smide 14 kilo så kunne jeg hurtigt blive opereret. Som hun sagde, "ingen har jo lyst til at veje 139 kilo og se ud som du gør". Øhhh, mange tak, nej jeg har ikke lyst, men er overbevist om at for mig er operation ikke en løsning. Jeg hverken vil eller tør blive opereret.
Så jeg er også ved at ændre min livsstil og har lige rundet -10 kilo :-D
Held og lykke fremover :-)
Karina
Håber du bliver ved med at opdaterer os herinde, synes det er spændende at følge med i andres vægttab :-D
Jeg har selv en læge der sværger til operationen og det første hun sagde da jeg henvendte mig for at drøfte min vægt var at jeg lige kunne smide 14 kilo så kunne jeg hurtigt blive opereret. Som hun sagde, "ingen har jo lyst til at veje 139 kilo og se ud som du gør". Øhhh, mange tak, nej jeg har ikke lyst, men er overbevist om at for mig er operation ikke en løsning. Jeg hverken vil eller tør blive opereret.
Så jeg er også ved at ændre min livsstil og har lige rundet -10 kilo :-D
Held og lykke fremover :-)
Karina
13 år12. juli 2011 kl. 09:00
janian (slettet)
Super super flot zimbo!!!
De hænder skal da heller ikke ned...bare op i vejret med dem og lad dem blive der....Det er fanme flot!!
De hænder skal da heller ikke ned...bare op i vejret med dem og lad dem blive der....Det er fanme flot!!
13 år12. juli 2011 kl. 11:14
sqzee (slettet)
Det er rigtig flot! Især at du kunne holde motivationen uden at se at vægten går ned af. Det tror jeg ikke jeg ville have kunne.
Og sikken nogle historier om de læger. Jeg var også til læge da jeg var omkring 13 og vejede for meget. Min mor og jeg ville have noget hjælp, evt. en diatist. Hun sagde at hun havde været i en bil ulykke og efter det selv blevet overvægtig og det jeg skulle gøre var ikke at lade være med at spise men egentlig spise mere for at sætte forbrænding op - ja ikke det bedste råd. Og i øvrigt kunne hun ikke henvise mig til en diatist fordi jeg var barn.
Hvorfor er læger så dårligt informerede?
Og sikken nogle historier om de læger. Jeg var også til læge da jeg var omkring 13 og vejede for meget. Min mor og jeg ville have noget hjælp, evt. en diatist. Hun sagde at hun havde været i en bil ulykke og efter det selv blevet overvægtig og det jeg skulle gøre var ikke at lade være med at spise men egentlig spise mere for at sætte forbrænding op - ja ikke det bedste råd. Og i øvrigt kunne hun ikke henvise mig til en diatist fordi jeg var barn.
Hvorfor er læger så dårligt informerede?
13 år12. juli 2011 kl. 11:37
calcit
Det er jo bare så vildt ....fortæl fortæl......dejligt at du vil fortælle dine overvejelser......vi skal nok heppe på dig.....for alle dage er jo ikke altid lige lette.....
13 år12. juli 2011 kl. 13:08
Nikomath
Hatten af for dig, Zimbo :o) Keep up the good work - vi er mange her, der vil heppe på dig både på de gode - og de mindre gode dage...
Nikomath - med tråden Nikomath - "Eskimo" med udfordringer (hvis du sku' ha lyst til at læse med :o))
Nikomath - med tråden Nikomath - "Eskimo" med udfordringer (hvis du sku' ha lyst til at læse med :o))
13 år12. juli 2011 kl. 13:20
mona0524 (slettet)
jeg kan godt forstå du er stolt - det har du god grund til
godt gået
godt gået
13 år12. juli 2011 kl. 13:54
charlott333 (slettet)
Godt gået!!!
Hvor er du vild!!
Hvor er du vild!!
13 år12. juli 2011 kl. 14:42
Zimbo (slettet)
@silvercocker: Lægen siger egentlig bare at jeg skal blive ved med at gøre det jeg gør for at tabe mig, så det er fint nok. Jeg snakker mest med en sygeplejerske, og hun er virkelig sød, og god til at støtte. Hun er selvfølgelig ikke så glad for at jeg ikke tænker på vægten til familefester, og bare spiser løs. Men jeg vil have lov til at nyde mad en gang imellem uden at tænke på hvor meget jeg spiser.
@alle: Tak for ordene.
Den første måneds tid efter jeg lagde mit liv om var rimelig hård. Jeg gik fra over 100g. sukker om dagen til max 2g. Det var 2 uger hvor min mave rumlede konstant, og jeg var ekstremt træt.
Mad har selvfølgelig også været problematisk. Det der med at droppe chokoladen var jeg ikke meget for, og det har da heller ikke altid holdt. Til gengæld kan jeg ikke gå amok med slik længere. For nogle måneder siden skulle jeg have en rigtig hyggeaften, så jeg købte jo stort ind. Næste dag havde jeg simpelthen den ondeste hovedpine. Så nu skal jeg ikke bekymre mig om det længere. Og cola kan jeg heller ikke drikke mere. Det er alt for sødt.
Så idag lever jeg egentlig af forskellige salater jeg sammensætter alt efter hvad jeg har lyst til. Og 1 eller 2 dage om ugen får jeg lidt mere traditionelt mad, evt. lidt pasta. Det går egentlig meget godt. Jeg kan jo stadig spise hvad jeg vil, og en let salat feder ikke. Og skulle lysten komme til noget sødt, jamen så laver jeg en salat med lidt flere majs end jeg plejer.
@alle: Tak for ordene.
Den første måneds tid efter jeg lagde mit liv om var rimelig hård. Jeg gik fra over 100g. sukker om dagen til max 2g. Det var 2 uger hvor min mave rumlede konstant, og jeg var ekstremt træt.
Mad har selvfølgelig også været problematisk. Det der med at droppe chokoladen var jeg ikke meget for, og det har da heller ikke altid holdt. Til gengæld kan jeg ikke gå amok med slik længere. For nogle måneder siden skulle jeg have en rigtig hyggeaften, så jeg købte jo stort ind. Næste dag havde jeg simpelthen den ondeste hovedpine. Så nu skal jeg ikke bekymre mig om det længere. Og cola kan jeg heller ikke drikke mere. Det er alt for sødt.
Så idag lever jeg egentlig af forskellige salater jeg sammensætter alt efter hvad jeg har lyst til. Og 1 eller 2 dage om ugen får jeg lidt mere traditionelt mad, evt. lidt pasta. Det går egentlig meget godt. Jeg kan jo stadig spise hvad jeg vil, og en let salat feder ikke. Og skulle lysten komme til noget sødt, jamen så laver jeg en salat med lidt flere majs end jeg plejer.
13 år12. juli 2011 kl. 14:50
Nu har jeg luret herinde i et stykke tid (har været bruger længe), men nu synes jeg lige jeg måtte ud med det.
Min kampvægt var for 6 måneder siden på... 192kg.
Sådan er det jo når man indtager 3000+ kalorier om dagen i rigtig mange år.
For et ½ år siden gik jeg på min badevægt for første gang i mange år, og den sagde "ERROR". Det er rimelig skidt når badevægten bliver overbelastet. Nå, en tur til lægen. Jeg blev vejet, og kom så ind til en konsultation. Absolut første spørgsmål: "har du overvejet en maveoperation?". Øhm, mon ikke det var en idé at spørge om slankekur først???
Men aldrig i livet om der er nogen der skal skære i mig med mindre det er virkelig nødvendigt. Fik selvfølgelig også taget blodprøver og alt det andet, men det eneste der er galt med mig, er min vægt (heldigvis, for jeg frygtede virkelig at have sukkersyge).
Nu vil jeg ikke kede jer med hvordan det er gået det sidste halve år, men motivationen har selvfølgelig både været der, forsvundet igen, kommet tilbage osv. Har da godt nok følt at det har været en kamp nogen gange, og jeg har da også spist en masse af alt det søde.
Nå, jeg besluttede mig for at gå på vægten for nogle minutter siden. Jeg er ikke blevet vejet i en evighed, for den kunne jo ikke tage mig. Stillede mig op, ventede egentlig bare på det sædvanlige "ERROR". Men der kom sgu et tal. Og det tal var 165. 27kg smidt på ½ år! Er du gal jeg er glad idag!
Så lad os se, 6½ måned til året er slut. Tror sgu jeg kan nå at smide mindst 27kg mere.