Løst maveskind/fedt

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Løst maveskind/fedt
Jeg var til min egen læge og ville have enten piller eller råd til vægtab, Jeg fødte for 7.år siden, og har stortset ligget på 96-99 kg. før jeg fik barn var min normal vægt 78-79 kg... Jeg bliver henvist til sygeplejesken, en kvinde! som siger at " du skal spise kål, og undgå fedt!!
Så kunne jeg ligesom have bedt hende om at få en bedre uddannelse eller, selv finde en diætist... helt ærligt... Det kunne jeg have rådgivet bedre om.. hun var virkelig dum at høre på, selv i fitness centeret grinede de.. anyway, jeg er 47 nu, og på vej ned i vægt, men har nogen erfaring om vægttab og maveskinds problemer, det er som om hele "fronten på mig synker, jeg var ved at dø, da jeg og min søn tog billeder fra en cykeltur idag, jeg kunne slet ikke genkende mig selv, hænge bug er den bedste beskrivelse, du gode gud tænkte jeg, jeg må opereres eller træne det væk, men kan man det.. jeg er løbet sur i mad og kalorietælleri,,, har nogen en ide om hvordan jeg kommer videre, eller kan motivere mig,,,min nuværende læge er selv overvægtig, så det kan jeg ikke bruge til noget , jeg var engang meget aktiv med sport og cykling, ridning osv, nu tager barnet al tiden,,,
tak på forhånd Helle.
13 år28. juni 2011 kl. 20:42
re: Løst maveskind/fedt
tror du skal ligesom mig se indad og se på hvorfor vi bliver hængende i den selvdestruktive livsforløb.

Jeg prøver nu igen at få fokus på et godt vægttab.

så vi kan da fortsætte sammen: )

Maria
13 år28. juni 2011 kl. 21:26
Hej Tilda.
Jeg ved hvordan du har det. jeg har siden jeg var 17 kæmpet med at komme af med 50 kg jeg tog på, i løbet af 6 måneder, har ingen ide om hvorfor, men det kunne muligvis ha været mit stofskifte den var galt med. nå men nu er jeg snart 26 og har fået to skønne børn, som bestemt ikke har hjulpet på det slappe maveskind. jeg har også en hænge bug, jeg har fået afvide både af læge og fitnesscenter at det ikke kan trænes op, da man ikke kan træne hud op. jeg mangler så at tabe godt 8 kg også kan jeg blive indstillet til en operation for at få det fjernet (muligvis på det offentliges regning, men det er ikke sikkert endnu)
Jeg er selv ved at være godt træt af at tælle og tælle uden der rigtig sker noget. jeg tror det er perioder man skal igennem og bare være stærk og holde ved, det har jeg i hvertfald i sinde at gøre, så jeg forhåbentlig kan få den operation på den anden side af jul.
13 år28. juni 2011 kl. 21:53
Hvorfor mener du ikke at fordi din læge er overvægtig at han / hun ikke kender problemstillingen ?
13 år28. juni 2011 kl. 21:58
Hvass har din læge sagt god for du vil blive indstillet til at få fjernet maveskind når du når dit mål eller en vis vægt....Hvad ved du om det?
13 år28. juni 2011 kl. 22:13
Tak Hvass, så du ved hvad det handler om... ;)
Jeg håber du får den, uanset hvad, krydser fingre.
Har været inde på muligheden selv, men det er rigtigt nok, det er i perioder og så er det om at holde ud, men pyhh, .. tak for dit svar, det hjalp lige at læse dit udlæg af egen oplevelse.. super tak..
13 år28. juni 2011 kl. 23:32
Hej Mariap

Der er noget i det du siger, kan vi fortsætte sammen, det vil være super... det vil jeg meget gerne.. tak for indlægget.. så snakkes vi hen ad vejen..
Tilda.. :))

13 år28. juni 2011 kl. 23:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...