Håbløshed og ædeflip
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+calcit
re: Håbløshed og ædeflip
Det gælder om at holde fokus på vægtab....og ikke rode alt andet ind....være standhaftig og falder man i fotrsættes den gode stil dagen efter......
Undersøg hvad den håbløshed som du kalder det skyldes.....er der noget du selv kan gøre....? Det er vigtigt at være bevidst om ikke at vælge det triste....for det er nemt......og vide hvad man ikke kan ændre på...Vær glad for selv de små ting.........for at tabe sig.
Undersøg hvad den håbløshed som du kalder det skyldes.....er der noget du selv kan gøre....? Det er vigtigt at være bevidst om ikke at vælge det triste....for det er nemt......og vide hvad man ikke kan ændre på...Vær glad for selv de små ting.........for at tabe sig.
13 år10. juni 2011 kl. 22:20
sabbi (slettet)
jeg er enig med calcit om at det handler om at holde fokus!
jeg er kedsomhedsspiser så weekenderne er nærmest totur, for har bare lyst til at æde heeleee tiden! men jeg prøver hele tiden at fokusere på hvor langt jeg er nået og om jeg er villig til at skulle starte forfra igen. og hvis jeg føler trang til noget forbudt prøver jeg at spise noget helt andet - altså noget sundt og håber på at trangen går væk.
jeg er kedsomhedsspiser så weekenderne er nærmest totur, for har bare lyst til at æde heeleee tiden! men jeg prøver hele tiden at fokusere på hvor langt jeg er nået og om jeg er villig til at skulle starte forfra igen. og hvis jeg føler trang til noget forbudt prøver jeg at spise noget helt andet - altså noget sundt og håber på at trangen går væk.
13 år13. juni 2011 kl. 08:38
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år13. juni 2011 kl. 10:32
calcit
at holde fokus på vægttab betyder ikke at jeg ikke forholder mig til mine følelser.....det er totalt misforstået.......for oplever jeg et verbalt overgreb....så betyder det ikke at andre skal dirigere mit vægttab...jeg er hyper sensetiv......så det har du misforstået Flab....men det betyder ikke at når min nabo klipper hækken ned og skider på hegnsloven og derefter ikke vil indrømme det, at det har noget med mig at gøre.........jeg har også været i et milijø hvor jeg kunne bruge gode energier på at spekulere over hvad den og den gjorde.......uha uha...skulle det så betyde at jeg af den grund tømmer køleskabet....det handler om at skille tingen ad, det har jeg ikke før kunnet nej, jeg har lært det! Jeg vil ikke finde mig i at andre skal dirigere mit humør!I ikke dræne min energi..... Eller min kur, for hvis de fik muligheden så havde jeg ikke tabt et gram. Dem som skader andre via sladder og kævl har problemer i sig selv og jeg har arbejdet med de ting.....det betyder ikke at jeg ikke kan såres , undres....men jeg ligger ikke under for andres luner......jeg har lært at sige fra og det vokser man af....skille tingene ad....
Og jeg kan tydeligt se i dette forløb hvor jeg for gud ved hvilken gang har tabt mig hvem jeg ikke har hørt fra....hvem som ikke svarer på fb m.m.....men det er deres ubalancer ikke mine. Og det giver ro. Og den ro har jeg fået fordi jeg har kæmpet mig til den......ellers ikke...
Og jeg kan tydeligt se i dette forløb hvor jeg for gud ved hvilken gang har tabt mig hvem jeg ikke har hørt fra....hvem som ikke svarer på fb m.m.....men det er deres ubalancer ikke mine. Og det giver ro. Og den ro har jeg fået fordi jeg har kæmpet mig til den......ellers ikke...
13 år13. juni 2011 kl. 12:57
calcit
Og Flab føler du trang til at tude...så tud.....men hvorfor gør du det? Har det noget med andres svigt at gøre...så kan du bruge hele livet på det....jeg har forsøgt at lade de typer vide hvor meget ders adfærd har betydet men de rummer det ikke så hvorfor bruge dine gode timer på det.....hvad er deres bevæggrunde? manipulation? jaluxi? hemmeligheder? sex? magt?....spring fyldte emner....tag kun ansvar for det du selv kan sige du har indflydelse på .
13 år13. juni 2011 kl. 13:01
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år13. juni 2011 kl. 13:58
calcit
selvfølgelig gør det det.....du er godt på vej.....men jeg tænker på om folk har godt af at få at vide de overskrider grænser det er muligt de er ligeglade men det er vigtigt at bevare ens egen integritet og det vil jeg gøre fremover.....så har de valget til at fortryde eller de har vist deres sande jeg....det kaldes ; livets tale...og det er fint nok......jeg er ked af vis den oprindelige spørger er gledet bagud....
13 år13. juni 2011 kl. 16:15
Hvordan holder i andre gejsten oppe?
Jeg tænker at det er i de dårlige perioder, hvor man finder ud af om man har lagt sine dårlige vaner om, det har jeg tydeligvis ikke. Jeg har den sidste uge haft et langt ædeflip :(
Jeg trøste spiser tydeligvis og spiser på mine følelser, men hvordan takler jeg (og måske andre) den håbløshed og opgivenhed, så man ikke ender med at æde og alt ens arbejde har været spildt? Er der nogen der har et godt råd eller flere?