#2 af Benni (slettet)
Livet er fuld af dårlige undskuldninger
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Benni (slettet)
re: Livet er fuld af dårlige undskuldninger
mange bække små, de små ændringer man kan lave i hverdagen kan ofte hjælpe. Jeg rejser meget med tog, og tager fx aldrig rulletrapperne længere, nu tager jeg altid trapperne, i håb om at den lille ændring samlet giver lidt. Om ikke andet går det hurtigere, som det sikkert også gør med din cykel ;)
13 år4. juni 2011 kl. 15:22
calcit
PCO spænder ben og er en kedelig ekstra udfordring......jeg syes ikke at udtrykket dårlig undskyldning passer til folk som har særlige grunde til overvægt.
Da hver 7 kvinde har PCO og deri blandt mange som ikke får børn er er det da underligt så få der ved hvad det er...
Da hver 7 kvinde har PCO og deri blandt mange som ikke får børn er er det da underligt så få der ved hvad det er...
13 år5. juni 2011 kl. 11:58
Anila1983 (slettet)
Calcit: Ja PCO er en meget stor udfordring, jeg er 27 år og har altid været mere eller mindre overvægtig, og det er ikke fordi at jeg har siddet på den flade. Jeg har egentlig altid været aktiv. Startede som 8 årig med at ride. Det gør jeg dog ikke mere.
Det er først efter jeg fik min menstrution at vægten virkelig begyndte at øges.
Jeg har nok så mange gange forsøgt at komme ned på normalvægt, men PCO har spændt ben.
Jeg er i behandling for PCO, og min gynækolog syntes det ser meget fint ud, jeg er heller ikke så træt hele tiden. Det kommer dog i perioder.
Jeg er ligenu fast besluttet på at denne gang skal det være, og det skal først og fremmest være uden brug af lægemiddler.
Når man har PCO og derfor har ekstra store hang til overvægt, skal man virkelig passe på hvad man stopper i munden. og der skal også gerne dyrkes noget motion, selv om det kan være svært at overskue når man har brugt alt energien på sit fuldtidsjob.
Det er først efter jeg fik min menstrution at vægten virkelig begyndte at øges.
Jeg har nok så mange gange forsøgt at komme ned på normalvægt, men PCO har spændt ben.
Jeg er i behandling for PCO, og min gynækolog syntes det ser meget fint ud, jeg er heller ikke så træt hele tiden. Det kommer dog i perioder.
Jeg er ligenu fast besluttet på at denne gang skal det være, og det skal først og fremmest være uden brug af lægemiddler.
Når man har PCO og derfor har ekstra store hang til overvægt, skal man virkelig passe på hvad man stopper i munden. og der skal også gerne dyrkes noget motion, selv om det kan være svært at overskue når man har brugt alt energien på sit fuldtidsjob.
13 år5. juni 2011 kl. 16:36
calcit
Nej,det er ikke noget at spøge med.....og man skal helst for at undgå bivirkninger spise på en bestemt måde resten af livet......ej heller stofskifte problemer og folk som fordi de skal have medcin tager på.....skriver bare dette fordi det er så let at sætte nogen i bås......som de er bare fede og det er deres egne valg. Det er nok fordi de ikke tager trappen eller æder chips .......
13 år5. juni 2011 kl. 18:24
Jeg har ofte brugt min sygdom som dårlig undskyldning for at jeg ikke kunne tabe mig. Jeg har PCO, og jo det kan være sværer for os. Men efter et par dage her, kan jeg jo se at det går fint. Jeg rammer nok en mur på et tidspunkt, men håber virkelig at jeg denne gang kan holde motivationen.
Jeg har de sidste par dage lavet mere motion end jeg plejer. Var i træningscenter den anden dag, og i nat kom jeg for sent til toget på nørreport, så jeg cyklede til Ryparken for at tage toget når det kom der. Hele dagen igår cyklede jeg meget. Normalt ville jeg have taget bussen, men da jeg skulle mange forskellige steder, sammen med min veninde var det smartes med cyklen.