Mon det bliver denne gang?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mon det bliver denne gang?
Nu skal det være. Jeg er træt af at være så overvægtig. Jeg er 22 år gammel, 170 cm og vejer 110! Det er så meget. Mit mål er først og fremmest 70 kg. Så kommer min BMI under 25 og jeg har ikke noget i mod lidt kvindelige former.
Maden bliver nok ikke noget problem, det er mere motionen, der halter. Jeg er ret doven, men jeg vil i starten sætte målet at jeg vil gå hver dag.
Jeg tæller kalorier og vil nok spise omkring 1500 kcal om dagen.
Jeg kommer nok ikke til at skrive alt ind her i madital, det er mere et værktøj til at følge min udvikling og bruge forumet.
13 år3. juni 2011 kl. 19:54
re: Mon det bliver denne gang?
halløj,

jeg startede også med at gå, og gjorde det også hver eneste dag, uanset hvor set det måtte blive for at nå det. Nu løber jeg flere gange i ugen, så kunne jo ske motivationen for motion kom hen ad vejen, jeg mærkede i hvert fald at det gav mig meget i hverdagen af gode ting.

Prøv at tast maden ind og se, det er nu en god måde lige at have lidt retningslinier, og ikke mindst struktur, så man ikke får alt for meget skæven ud.

Og prøv at ændre din "mon det bliver denne gang?" attityde til "så nu er det dælme denne gang, nu rykker jeg!!!!!" :=)
13 år3. juni 2011 kl. 22:20
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år3. juni 2011 kl. 22:45
re: Mon det bliver denne gang?
Jeg er selv ligesom dig. Jeg vil hellere sidde foran computeren og fjernsynet og sumpe end at rende rundt og svede. De sidste 2 år har jeg ikke rørt mig ud af flækken førend det var tvingende nødvendigt. Men i år skulle det så være, sagde jeg, og startede på kostomlægning og så meldte jeg mig ind i fitnesscenteret. Mit første mål var at dukke op 3 gange om ugen, jeg havde ikke et mål med hvor meget jeg skulle lave der og i starten blev de mest til nået gåning på løbebåndet. Det gik lidt op og ned med at komme afsted, til gengæld begyndte jeg at løbe længere og længere når jeg nu var der. I dag, ca. 3 mdr. senere har jeg lige løbet min første tur nogensinde på 8 km og jeg glæder mig til mine 3 ugentlige ture derhen så jeg kan få mit dopamin fix ;-) (jeps, motion kan faktisk blive ligeså vanedannende som rygning) og jeg er ovenikøbet også startet på noget stram op holdtræning. Det der gjorde det for mig, tror jeg, var at sørge for at jeg skulle et sted hen. når man nu havde pakket tasken og var travet derhen og havde klædt om så kunne man jo ligeså godt lave noget. Og så havde jeg også den indstilling at tidspunktet for hvornår jeg kom derhen ikke betød noget så jeg ikke kunne give mig god samvittighed med at ups nu blev kl. 18, så kan jeg ikke nå det i dag. Jeg løber stadig i motionscenteret nu selvom vejret er blevet så godt, da jeg simpelthen har brug for at maskinen for at tvinge mig til at udfordre mig selv. Tror jeg vil slappe for meget af hvis jeg løb udenfor.

Jeg synes at det er rigtig godt at du har sat dig et mål der hedder kom afsted hver dag. Så lang tid du gør det, så går der ikke lang tid før end du gerne vil udfordre dig selv lidt nu hvor du jo er afsted. Og kommer du ikke lige afsted, så lad være med at banke dig selv i hovedet over det. Så bare sig, nå, men så må jeg afsted i morgen i stedet. Glæder mig til at høre hvordan det går dig. Nu vil jeg tage ud og cykle i det gode vejr i dag.
13 år4. juni 2011 kl. 09:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...