ny (gammel)... pyha..
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Ablanu
re: ny (gammel)... pyha..
Hold da op, du har da sat dig nogle mål..
Husk lige på, at kroppen også skal have lov til at hvile en gang imellem, så en time om dagen er nok bedre med en time fire gange om dagen + to timer en dag eller lign :)
Mht. nedsat forbrug af zeroen, så prøv at tage en slapper med det i starten.. Hellere fjerne det der virkelig giver på kalorieregnskabet først, og hvis du er vant til meget af det, bliver det svært helt at droppe ;)
Men ja ja, så meget for prædiken.. Du kan godt! :)
Husk lige på, at kroppen også skal have lov til at hvile en gang imellem, så en time om dagen er nok bedre med en time fire gange om dagen + to timer en dag eller lign :)
Mht. nedsat forbrug af zeroen, så prøv at tage en slapper med det i starten.. Hellere fjerne det der virkelig giver på kalorieregnskabet først, og hvis du er vant til meget af det, bliver det svært helt at droppe ;)
Men ja ja, så meget for prædiken.. Du kan godt! :)
13 år30. maj 2011 kl. 12:59
fight it (slettet)
He he – ja jeg er sådan en enten/eller type.
Målet er stort – men det er belønningen også (når nu ingen kender mig – så er det noget med klokker og ringe).
Udover det vil jeg selvfølgelig også gerne være sund, flot og lækker.
Mht. min daglige 1 times træning – så er det målet, men det kan godt være, at jeg en gang eller to om ugen ikke når det. Mit program er i forvejen lidt presset, med det der også skal prioriteres; kæresten og 2 sønner – så der skal passes skole/lektier og fodbold 4-6 gange om ugen, fuldtidsarbejde og deltids studie.
Zeroen vil være et tab – så det kan godt være, at du har ret og jeg skal vente lidt med at afskaffe det.
Har du været i gang længe?
/Fight it
Målet er stort – men det er belønningen også (når nu ingen kender mig – så er det noget med klokker og ringe).
Udover det vil jeg selvfølgelig også gerne være sund, flot og lækker.
Mht. min daglige 1 times træning – så er det målet, men det kan godt være, at jeg en gang eller to om ugen ikke når det. Mit program er i forvejen lidt presset, med det der også skal prioriteres; kæresten og 2 sønner – så der skal passes skole/lektier og fodbold 4-6 gange om ugen, fuldtidsarbejde og deltids studie.
Zeroen vil være et tab – så det kan godt være, at du har ret og jeg skal vente lidt med at afskaffe det.
Har du været i gang længe?
/Fight it
13 år30. maj 2011 kl. 15:19
Ablanu
Det er også fair nok at være det, når du ikke går helt ned, hvis du så får en 'eller'-dag :)
Jeg vil ikke mene, at det behøver at være målet.. Hvis du ikke giver kroppen lov til en slapper, får den jo aldrig opbygget muskelmassen, og det kan godt være, at du taber dig af det, men ikke på en måde der er værd at satse på ;)
Hvis du ved, at det i forvejen er presset, hvad så med at give dig selv en fridag en enkelt gang om ugen (evt flydende)? Men det er selvfølgelig hvad der passer dig bedst :) .. Når bare det ikke bliver 'hvor er jeg dum, nu nåede jeg det ikke i dag!'
Som sagt, du kan altid vente lidt med at afskaffe, bare til du har fået nogle bedre vaner på plads.. Det er trods alt bedre at bunde sådan en end at snuppe en 400-grams-slikpose ;)
Det kommer an på.. Jeg startede herinde i starten af november sidste år, og har været on/off nogle gange siden ;)
Jeg var let overvægtig som lille, og det har desværre hængt på lidt længere tid end det burde..
Jeg er heldigvis ikke decideret overvægtig, men min læge brokkede sig på et tidspunkt lidt over, at det nok liiiige var ved at være lidt meget, og så synes jeg det er lidt hyggeligt at skrive ind ;)
Jeg vil ikke mene, at det behøver at være målet.. Hvis du ikke giver kroppen lov til en slapper, får den jo aldrig opbygget muskelmassen, og det kan godt være, at du taber dig af det, men ikke på en måde der er værd at satse på ;)
Hvis du ved, at det i forvejen er presset, hvad så med at give dig selv en fridag en enkelt gang om ugen (evt flydende)? Men det er selvfølgelig hvad der passer dig bedst :) .. Når bare det ikke bliver 'hvor er jeg dum, nu nåede jeg det ikke i dag!'
Som sagt, du kan altid vente lidt med at afskaffe, bare til du har fået nogle bedre vaner på plads.. Det er trods alt bedre at bunde sådan en end at snuppe en 400-grams-slikpose ;)
Det kommer an på.. Jeg startede herinde i starten af november sidste år, og har været on/off nogle gange siden ;)
Jeg var let overvægtig som lille, og det har desværre hængt på lidt længere tid end det burde..
Jeg er heldigvis ikke decideret overvægtig, men min læge brokkede sig på et tidspunkt lidt over, at det nok liiiige var ved at være lidt meget, og så synes jeg det er lidt hyggeligt at skrive ind ;)
13 år30. maj 2011 kl. 16:03
fight it (slettet)
Så er to dage overlevet - he he det lyder ikke af meget - men nu er jeg da kommet igang.
Angående min wii træning - så er målet jo 1 time om dagen (vel vidende at det en gang eller to om ugen ikke bliver muligt).
Jeg fik også trænet i går - men af forskellige grunde blev den lidt sendt - så jeg var først færdig kl. 23.30 :) he he.
Maden fungere fint - jeg er overleveret unden hvidt brød og sukker.
Angående min wii træning - så er målet jo 1 time om dagen (vel vidende at det en gang eller to om ugen ikke bliver muligt).
Jeg fik også trænet i går - men af forskellige grunde blev den lidt sendt - så jeg var først færdig kl. 23.30 :) he he.
Maden fungere fint - jeg er overleveret unden hvidt brød og sukker.
13 år31. maj 2011 kl. 08:29
calcit
du kan godt tillade et glas rødvin en gang i mellem det gør jeg det er min eneste last......og jeg har fået det nemmere med at holde mig til det ene....fordi det virker kraftigere....
13 år31. maj 2011 kl. 08:39
fight it (slettet)
Ja men det må blive ved ganske særlige lejligheder - for jeg skal nå at tabe små 800g om ugen....
De første to dage har kun givet et minus på 100 gram.
De første to dage har kun givet et minus på 100 gram.
13 år31. maj 2011 kl. 10:38
fight it (slettet)
Så blev det onsdag.... og vægten sagde -800g i forhold til søndag morgen - så det er dejligt :)
Motionen blev kun til 45 min. på wii i går - skal ud og have købt nogle mere interessante træningsspil....
Motionen blev kun til 45 min. på wii i går - skal ud og have købt nogle mere interessante træningsspil....
13 år1. juni 2011 kl. 09:44
Så er det nu... efter et par års pause (med nogle midslykkedes forsøg) er det nu det skal ske.
Jeg har fået samlet 24,5 kg. for meget på sidebenen! Uha det var et højt tal at skrive.
De skal væk nu! Jeg har sat nytårsaften som mål.
Det giver små 800g som skal forsvinde hver uge - så der bliver ingen plads til nogen udslag.
Målet er kosten - Max. 1.400 kcal om dagen og intet hvidt brød, sukker, rødvin/øl og nedsat forbrug af cola zero - jeg komme til at savne det hele så meget!
Motion skal der også til - jeg vil så gerne lære at løbe, men lige nu er min kondi altså alt for dårlig. Så starten bliver div. wii træningsprogrammer - 1 time om dagen har jeg lovet mig selv.
Jeg vil forsøge, at følge jeres torsdags vejninger (så bliver første uge bare ikke en hel uge).
/Fight it