16 år og 155 kg tung

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

16 år og 155 kg tung
Jeg er en gæv tøs på 16 år der vejer "en smule" for meget - Har gået på julemærkehjem, kostreguleret efterskole og til diætist osv - intet har hjulpet mig og har altid været overvægtig... så fik jeg for en uge siden for meget af alt det fokus der er på mad og at jeg skal tabe mig og at der aldrig skete noget alligevel...

Jeg var kommet ind i en periode hvor jeg fik kvalme af at tænke på mad uanset hvad det var for noget mad... Så blev jeg foreslået at starte herinde.. (: - først troede jeg ik på det men nu er jeg virkelig motiveret... jeg startede den 9. maj og vejede 155,6 kg - Nu en uge efter vejer jeg 154,1 - det er det meste jeg har tabt mig længe - og jeg har enlig levet næsten ligsom jeg plejer med hensyn til mad og motion udover jeg ikke overskrider de kJ jeg må spise i løbet af en dag (: Er fx begyndt at gå en tur mere om dagen med hunden og så spiser jeg sommetider bare et æble i stedet for et stykke rugbrød... det er utroligt så lidt der skal til... mit mål er at ramme 145 inden den 1/7 da jeg ikke vil tabe mig voldsomt hurtigt da chancen for at tage på igen er større såe (: -

Lige en solstrålehistorie herfra (:

Held og lykke med jeres vægttab (:
13 år16. maj 2011 kl. 09:43
re: 16 år og 155 kg tung
Flot og godt at du har fundet gejsten.

Held og lykke til dig også.
13 år16. maj 2011 kl. 09:49
Velkommen her ;-)

Hvem har du i ryggen som støtter dig ? er du undersøgt om du fejler noget....Calcit
13 år16. maj 2011 kl. 10:53
Hej.
Hvor er det flot du er så sej. Godt gået.
Som Calcit skriver: Har du nogen i din familie der støtter dig, for det er virkelig alt afgørende??
Skriv både når der er op og nedture, der er nemlig altid nogen til at støtte dig herinde.
Rigtig god vind og fortsæt bare, du bliver kun mere glad for hver dag der går.
13 år16. maj 2011 kl. 11:26
hej søde dig. jeg har også været alt igennem julemærkehjem indlæggelser med kost og kure og livstilsomlægning og har det på samme måde som dig der sker ikke en fis..... vi må bare blive ved med at prøve og prøve :)
13 år16. maj 2011 kl. 11:31
og har haft familen i ryggen noget af tiden men det vendte hurtigt da det i stedet for positiv fitback var kommentare som " sys du ikke lige du skulle tage dig sammen du blir jo tykkere og tykkere" m.m så nu står jeg alene om det men jo mere vi hiver i os selv jo mere kan vi bagefter sige se jeg gjorde det selv og være stolte over vores mål. jeg vil gerne smide mindst 40 kilo om et år men nu må vi se
13 år16. maj 2011 kl. 11:35
I kan måske synes om at læse tråden Sarah17.
13 år16. maj 2011 kl. 11:37
Jeg har ikke som sådan nogen i ryggen (: - men både min veninde og mig er igang med at spise anderledes og prøve og smide lidt af det der har sat sig i årenes løb - Min mor roser mig når jeg glædeligt fortæller hende at jeg har holdt mig indenfor det jeg må ifølge madital og så har det været en "god maddag" jo flere smilyer jeg får (: ... Denne gang har jeg valgt at gøre det på egen hånd da jeg nemt føler mig presset hvis folk begynder og sige "kom nu du kan jo godt det har vi jo set" når vægten begynder at stå stille eller lign og såå kan jeg ikke mere hvis jeg føler mig presset (: -

13 år16. maj 2011 kl. 13:12
Jeg har anbefalet en god bog som hedder ;Tanker der slanker af Lone Ladefoged måske er det noget for dig?
13 år16. maj 2011 kl. 16:12
Kære Spekky.
Velkommen til Madital.dk. Her på siden kan du få alt den hjælp og støtte du har brug for. Siden her er helt fantastisk til at holde styr på kalorier og motion.

Jeg er som dig ung, og har kæmpet med vægten så længe jeg kan huske. Jeg startede på madital da jeg var 17 år, før jeg fødte min datter. Jeg har siden oktober tabt mig præcist 49 kg og jeg har fået meget mere overskud. Jeg er et levende bevis på, at de sagtens kan lade sig gøre.

Det er vigtigt at du ikke ligger for hårdt ud. Lav små mål, som f.eks, at få opfyldt din frugt/grønt smiley, få 2 liter vand, gå 1 time pr. dag osv. På den måde kan du lige så stille få de sunde vaner helt ind under huden.

Nogle dage virker det uoverskueligt, men du bliver nødt til at kæmpe videre. Det er desværre en kamp for mange af os, og kiloene smutter desværre ikke i løbet af natten. Derfor skal du være igang i noget tid, før du for alvor kan se resultater.

Skriv her i de svære tider, og du vil få en masse dejlig hjælp og støtte. Det hjalp i hvert fald mig!

Held og lykke med dit projekt.
Sarah.
13 år16. maj 2011 kl. 16:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...