Mit liv med vægten op og ned

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mit liv med vægten op og ned
Hej alle,
Jeg er igen, igen påbegyndt et vægttab. Jeg har mange gange i mit voksne liv (jeg er 37 år) tabt mig - og har taget på igen. Jeg har tabt mig flere gange med DDV. Startede på det igen her efter nytår (bare principperne herhjemme), men jeg synes, det er for strixst for mig og mit liv - tabte mig - tog på - tabte mig og kunne ikke holde motivationen oppe. Jeg er heller ikke så meget for alle de sødemidler, som DDV benytter. Jeg fik er tip fra en af mine veninder ift. madital. Jeg må sige, at jeg er blevet lidt hooked på det. Jeg føler, at jeg meget lettere kan få det ind i hverdagen - også de små belønninger, som jeg har brug for i mit vægttabsforløb. Jeg synes, at siden fungerer godt. Har tidligere været medlem på slankedoktor, men det er nogle af de samme funktioner, der er her på siden - de er bare gratis. Jeg kunne alligevel ikke rigtig bruge (eller rettere - brugte ikke) de råd, som jeg fik ved diætisten på slankedoktor.Mange af de råd, var generelle råd, som man som overvægtig i flere omgange, alligevel kender så godt.
Til nytår vejede jeg 91,4 kg og er nu landet på 83 kg - jeg er 171 cm høj. Min vægt falder og stiger lidt i løbet af ugen. Jeg kan simpelthen ikke lade være med at veje mig hver dag - og humøret bliver derefter. De dage hvor jeg har tabt mig er bare: jubiii - og de dage (som idag) hvor vægten sagde 6 forskellige tal på de 6 gange jeg vejede mig i træk, bliver jeg bare så træt af det hele. Jeg må virkelig have en ustabil vægt, da den svingede mellem 82,8 kg og 83,5 med 1 minuts mellemrum. Arggggg, hvor det irriterer mig. Er der mon nogen der kender det samme?
Jeg har et mål om at veje 70 kg. d. 15.07.11 hvor vi skal på ferie. Lige nu følger jeg min vægttabskurve, men frygter om det kan lykkes. Jeg spiser ca. 1200 kcl. om dagen og laver en del motion. Mon det kan lade sig gøre? Jeg har tabt 4 kg de sidste 15 dage, så starten herinde har været god. Jeg synes ikke jeg har lavet de store ændringer, men er blevet mere obs. på motionen - og så nyder jeg min yndlingsdessert, som jeg er blevet lidt afhængig af. Når jeg har haft en god motionsdag, så belønner jeg mig selv med 30 g. vanillieis fra åblomst (45 kcl. pr 100 ml)eller isis - ½ til 1 banan eller jordbær. smelter 30 g. mørk chokolade over et vandbad og pynter med det. Det er en bananasplit ala vægttab og er bare lækkert, og er med til at jeg kan holde det hele ud - og motivationen oppe.
Håber at kunne få lidt gode råd herinde til, hvordan målet kan nåes. Jeg ved, at der er mange der taber en del kg. pr. uge. Jeg er meget nysgerrig ift. hvordan i gør. Jeg håber, at vi kan få en god dialog med gode råd og fif til hinanden. Er der noget der har prøvet at tabe mange kg. på forholdsvis kort tid - og hvad gjorde I for det? For 2½ år siden vejede jeg 67 kg (tabt ved DDV), og havde det fantastisk. Kom i stresset job og krise - og tog mere end det tabte på. Jeg spiser helt klart på mine følelser - og vil bare gerne lære, at leve med et "normalt" forhold til maden. Håber dette værktøj er den rette hjælp for mig. Jeg læser med stor interesse de andre inlæg her i forummet - og ville lige dele lidt af mit liv og tanker med jer. Ha en dejlig aften. Kh Pippe
13 år15. maj 2011 kl. 20:43
re: Mit liv med vægten op og ned
Velkommen til. Ja, min historie er jo næsten magen til din. Min vægt svinger 20 - 30 kilo, og jeg håber virkelig jeg snart kan få stoppet yo-yo'en.
Ang. vægten, så er badevægte et følsomt instrument og hvis man hopper op og ned ad dem flere gange, så kan svingningerne der opstår inde i vægten godt give et unøjagtigt resultat, så mit bedste råd er:

1: gør det på samme måde hver gang du vejer dig
2: vej dig kun én gang
3: sørg for ikke at flytte rundt på vægten
4: vej dig altid på den samme vægt
5: husk at vægte har begrænset levetid, så udskift den hvis den begynder at svinge for meget. (Fjederen bliver slap med tiden)
13 år16. maj 2011 kl. 08:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...