#1 af tab10kg (slettet)
Hvordan holder jeg motivationen...
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+tab10kg (slettet)
Jeg vejer
13 år29. april 2011 kl. 15:49
tab10kg (slettet)
re: Hvordan holder jeg motivationen...
Jeg prøver lige igen, jeg ved ikke hvad der skete.
Jeg vejer ca 16 kg for meget.
Min vilje er høj i begyndelsen, men efter få dage, så begynder jeg er spise mere.
Hvordan gør I?
vh signe
Jeg vejer ca 16 kg for meget.
Min vilje er høj i begyndelsen, men efter få dage, så begynder jeg er spise mere.
Hvordan gør I?
vh signe
13 år29. april 2011 kl. 15:54
bruger slettet
Sæt dig nogle små mål. Glæd dig hver gang vægten viser et mindre tal før kommaet.
Og så må du få lidt rygrad. Et par dage er ikke længe at holde ud.
Og så find ud af hvorfor du vil tabe dig. Vi har alle forskellige grunde til. at tabe os. Nogen fordi de vil leve sundere, andre vil se bedre ud, andre igen vil kunne løbe hurtigere. Jeg selv vil have et BMI på 25 eller mindre, og så vil jeg ikke blive besværet af overvægt. Har tidligere vejet 130 kg, nu vejer jeg 97, og mangler stadig 10 kg.
Mit næste mål er 96,x. så har jeg vundet for 34. gang.
Og så må du få lidt rygrad. Et par dage er ikke længe at holde ud.
Og så find ud af hvorfor du vil tabe dig. Vi har alle forskellige grunde til. at tabe os. Nogen fordi de vil leve sundere, andre vil se bedre ud, andre igen vil kunne løbe hurtigere. Jeg selv vil have et BMI på 25 eller mindre, og så vil jeg ikke blive besværet af overvægt. Har tidligere vejet 130 kg, nu vejer jeg 97, og mangler stadig 10 kg.
Mit næste mål er 96,x. så har jeg vundet for 34. gang.
13 år29. april 2011 kl. 18:14
tab10kg (slettet)
Tusinde tak for input, det giver lidt at tænke over og tak for det venlige spark!
vh Signe
vh Signe
13 år30. april 2011 kl. 07:09
bruger slettet
Kære tab 10 kg
1. lad vær med at være urealistisk
2. prøv at regne ud hvad du faktisk skal have af kalorier, en go' regel er
(kropsvægt i kg x 47) + 4500 kJ så trækker du 2500 kJ fra
så har du dit tal for hvor meget du kan spise og tabe dig ½ - 1 kg pr uge
dvs. hvis du vejer 80 kg så ser regnestykket sådan ud
80x47= 3760 + 4500 = 8260 kJ - 2500 kJ = 5760 kJ
Altså må du spise 5760 kJ eller ca. 1372 kcal pr. dag
Kan det hjælpe dig - held og lykke
bonita
1. lad vær med at være urealistisk
2. prøv at regne ud hvad du faktisk skal have af kalorier, en go' regel er
(kropsvægt i kg x 47) + 4500 kJ så trækker du 2500 kJ fra
så har du dit tal for hvor meget du kan spise og tabe dig ½ - 1 kg pr uge
dvs. hvis du vejer 80 kg så ser regnestykket sådan ud
80x47= 3760 + 4500 = 8260 kJ - 2500 kJ = 5760 kJ
Altså må du spise 5760 kJ eller ca. 1372 kcal pr. dag
Kan det hjælpe dig - held og lykke
bonita
13 år30. april 2011 kl. 07:47
bruger slettet
Jeg vil ønske dig meget held og lykke
13 år2. maj 2011 kl. 16:02
ABC123
Jeg har det på sammen måde som dig. Men nu prøver jeg at tage mindre skridt og glæde mig over de små frem gang. Jeg er mere realistisk. Desuden har jeg skrevet en side med kommentarer jeg har fået som gør mig ked af det. F.eks.: "hold kæft en stor røv du har fået" eller "Vi spiser hjemme hos ABC123. Hun har køleskabet fuld af mad". Selvfølgelig er disse kommentarer sagt med et smil på læben men jeg er virkelig blevet ked af nogle af dem. Når jeg læser dem bliver jeg både ked af det, meget sur og min viljestyrke/motivation bruser frem. "Jeg skal vise dem"-attituden vokser og jeg får pludselig ikke lyst til kage..
Håber det hjalp:)
Håber det hjalp:)
13 år3. maj 2011 kl. 13:01
Calle (slettet)
Det er egentlig underligt. Vi bryder os ikke om de nedsættende kommentarer om størrelsen - men vi ønsker jo bl.a. gennem vores vægttab alligevel at tage asked med vores størrelse - så uanset de menneskers pli eller ej, så ligger der jo en indirekte motivation i ønsket om ikke at være den de andre synes er stor.
Men vi må jo hente motivationen, der hvor vi kan - jeg tror vi er nået et stort skridt, når vi kan se motivationen i de mål vi opnår - i det at vi får det bedre - fremfor den motivation vi har ved at frygte at vi bliver ved med at være store - tror det første giver rarere og tryggere forhold at opnå et vægttab i: glæden over succesen fremfor frygten over ikke at lykkes.
Men vi må jo hente motivationen, der hvor vi kan - jeg tror vi er nået et stort skridt, når vi kan se motivationen i de mål vi opnår - i det at vi får det bedre - fremfor den motivation vi har ved at frygte at vi bliver ved med at være store - tror det første giver rarere og tryggere forhold at opnå et vægttab i: glæden over succesen fremfor frygten over ikke at lykkes.
13 år3. maj 2011 kl. 13:14
calcit
fine synspunkter og tankevækkende......
13 år3. maj 2011 kl. 22:19