Ingen appetit? :/
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+calcit
re: Ingen appetit? :/
Har lige nogle spørgsmål du skrev du har for lavt stofskifte er det med medicin nu? Hvornår tager du den ?
Hvis ikke så find dig ikke i at lægen ikke vil hjælpe ellers skift læge....kvalme / lav appetit hører ikke til de problemer man kan have med lavt stofskifte. Stofskiftet kører via medicinen for skjoldbruskirtlen stopper med at fungere.....lad dig ikke af den grund narre til at spise mere....hver eneste kalorie tæller....
Hvis ikke så find dig ikke i at lægen ikke vil hjælpe ellers skift læge....kvalme / lav appetit hører ikke til de problemer man kan have med lavt stofskifte. Stofskiftet kører via medicinen for skjoldbruskirtlen stopper med at fungere.....lad dig ikke af den grund narre til at spise mere....hver eneste kalorie tæller....
13 år26. april 2011 kl. 19:26
bruger slettet
re: Ingen appetit? :/
Dét lyder ikke så så smart med de få måltider - men hold da op hvor jeg kender det :)
Tidligere har jeg præsteret kun at spise aftensmad, men så tilgengæld rigtig meget af det....
En ide kunne være at du sætter uret på din tlf. til hver 3. time ca.(så det passer med 5-6 gange om dagen) og så spiser du et stykke frugt, et stykke brød, aftensmad, frokost osv. hver gang uret ringer. På den måde kommer du ind i rutinen, og det vil blive nemmere for dig at huske at spise på de rette tider..
Tidligere har jeg præsteret kun at spise aftensmad, men så tilgengæld rigtig meget af det....
En ide kunne være at du sætter uret på din tlf. til hver 3. time ca.(så det passer med 5-6 gange om dagen) og så spiser du et stykke frugt, et stykke brød, aftensmad, frokost osv. hver gang uret ringer. På den måde kommer du ind i rutinen, og det vil blive nemmere for dig at huske at spise på de rette tider..
13 år28. april 2011 kl. 09:05
Hej alle.
Jeg er 18 år gammel og vejer pt. hele 96,5 kg (!!) og er 168 cm høj.
Til forskel fra mange andre skyldes min overvægt ikke overspisning eller lignende - jeg har derimod for lavt stofskifte som jeg har gået med i et par år inden det blev opdaget og jeg kunne begynde at få medicin.
Det anbefales, at jeg spiser 6 små måltider dagligt for at holde stofskiftet kørende, men jeg får aldrig spist så ofte.
Normal drikker jeg en smoothie til morgenmad, får salat eller en sandwich til frokost og så aftensmad - altså på en god dag! Ofte er det maks 2 måltider dagligt, hvis man tæller smoothie som et måltid.
De sidste 5-6 uger er det blevet værre med at få spist.
Jeg får spist, når jeg bliver bedt om det, men ellers ikke.
Hver gang jeg ser mad får jeg kvalme - når jeg spiser får jeg ondt i maven og efterfølgende kvalme og når jeg spiser et helt måltid efterfølges det af en klam angstfølelse..
Jeg har haft tilbagevendende mareridt, hvor jeg bliver tvunget til at spise - og hver gang jeg så tager en bid mad forsvinder en af mine venner - sådan fortsætter drømmen indtil alle er væk, og det eneste der er tilbage er mørke og mad.
Generelt har mig og mad det ikke så godt sammen..
Er der andre, der har samme problem eller har nogle gode råd til, hvoirdan jeg kan få det bedre med at spise? :)
Skulle jo helst tabe mig mindst 25 kg, og det gør man ikke ved at spise alt for lidt, når man har for lavt stofskifte, da det jo kun sætter skofskiftet yderligere ned :/
Håber på nogle gode råd eller idéer :) !