#2 af Need2befit (slettet)
78 KG (omg)
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Need2befit (slettet)
re: 78 KG (omg)
Det er svært i starten...
men det jeg gjorde var, at spørge mig selv om det var det værd... fordi når man tænker over det, så spiser man slikket og så er det væk... så man har måske nydt det i 5 minutter og så var det det - og så tænker man. Det kunne jeg godt have undværet.
Men skær hvidtbrød væk... jeg har også skåret pis, pasta, "hurtige" kulhydrater væk, undtagen banen, det spiser jeg efter træning ;)
Du kan google det, så kommer det en liste med det forskellige kylhydrater"typer".
Du kunne evt. også starte til fitness.
Jeg er også 15 år, og måske synes du det er pinligt at gå selv, det syntes jeg også, før ingen af mine veninde kunne... & jeg har hørt at Zumba skulle være effektiv! ;D
men det jeg gjorde var, at spørge mig selv om det var det værd... fordi når man tænker over det, så spiser man slikket og så er det væk... så man har måske nydt det i 5 minutter og så var det det - og så tænker man. Det kunne jeg godt have undværet.
Men skær hvidtbrød væk... jeg har også skåret pis, pasta, "hurtige" kulhydrater væk, undtagen banen, det spiser jeg efter træning ;)
Du kan google det, så kommer det en liste med det forskellige kylhydrater"typer".
Du kunne evt. også starte til fitness.
Jeg er også 15 år, og måske synes du det er pinligt at gå selv, det syntes jeg også, før ingen af mine veninde kunne... & jeg har hørt at Zumba skulle være effektiv! ;D
13 år19. april 2011 kl. 09:10
Mrsjag (slettet)
Det er da hårdt, i sær i starten.
Men lige så snart du kommer i gang og kan se resultater vil motivationen også sætte i vejret. Og det gør det lettere. Efter et stykke tid er du fuldstændig ude af din sukker afhængighed.
Kan du ikke undvære slik helt, så gør plads til det i kalorieregnskabet.
Men personligt synes jeg ikke slik smager så godt som slank føles.
Held og lykke med projektet.
Men lige så snart du kommer i gang og kan se resultater vil motivationen også sætte i vejret. Og det gør det lettere. Efter et stykke tid er du fuldstændig ude af din sukker afhængighed.
Kan du ikke undvære slik helt, så gør plads til det i kalorieregnskabet.
Men personligt synes jeg ikke slik smager så godt som slank føles.
Held og lykke med projektet.
13 år19. april 2011 kl. 09:35
Linda Skovgaard
Hej Naomii,
Held og lykke med dit projekt!
Du er rigtig sej at du tager problemet op tidligt i livet! :)
Mht. slik så syntes jeg i begyndelsen (begyndte for alvor i januar i år) at det var mega svært at undvære.
Men det bliver lettere og nu går der uger imellem jeg har lyst til slik.
Til gengæld spiser jeg mange agurkestænger mv. når jeg får lyst til "et-eller-andet" om aftenen.
Måske kan du have noget frugt eller andet med dig hele tiden, så du kan spise det istedet?
Hvad siger dine forældre i øvrigt til projektet? Støtter de dig? Som nævnt i et tidligere svar er det effektivt at spare på ris, pasta, hvidt brød mv. - men det kan jo være svært hvis det er det der serveres til aften ;)
Hvis de mangler gode ideer til sund mad, vil alle de søde mennesker herinde sikkert gerne hjælpe.
Held og lykke med dit projekt!
Du er rigtig sej at du tager problemet op tidligt i livet! :)
Mht. slik så syntes jeg i begyndelsen (begyndte for alvor i januar i år) at det var mega svært at undvære.
Men det bliver lettere og nu går der uger imellem jeg har lyst til slik.
Til gengæld spiser jeg mange agurkestænger mv. når jeg får lyst til "et-eller-andet" om aftenen.
Måske kan du have noget frugt eller andet med dig hele tiden, så du kan spise det istedet?
Hvad siger dine forældre i øvrigt til projektet? Støtter de dig? Som nævnt i et tidligere svar er det effektivt at spare på ris, pasta, hvidt brød mv. - men det kan jo være svært hvis det er det der serveres til aften ;)
Hvis de mangler gode ideer til sund mad, vil alle de søde mennesker herinde sikkert gerne hjælpe.
13 år19. april 2011 kl. 10:31
naomii (slettet)
Tusinde tak :) jeg har tilmeldt mig fitness-center :)
13 år20. april 2011 kl. 22:06
naomii (slettet)
min mor støtter mig :) og hun hjælper mig rigtig meget.
13 år20. april 2011 kl. 22:08
naomii (slettet)
Tak :D
13 år20. april 2011 kl. 22:08
Jeanett1408 (slettet)
Hejsa :)
Jeg er 17 og 162 høj :)
inden mit vægttab vejede jeg 80 kg, og var stoppet med at ryge!
Det har taget mig over 1,5 år at få gang i min forbræning efter jeg stoppede med at ryge. Nu lige i dag sagde vægten 72,4 kg. Men det har kostet mange op og ned ture :)
- Super godt du er startet tidligt!
Super din mor støtter dig, gør min mor også! (Hun er selv begyndt at træne)
Du skal ikke miste modet hvis der ikke ser noget den første måned eller to, det skal nok komme :) Mit kom i ryk, og nogle gange tog jeg på.(pga. tilbagefald)
Hvis du begynder i fitness skal du ikke styrketræne alt for meget. Det var også en fejl jeg gjorde, jeg styrketrænede kun, og tog på! Desto mere vægt jeg kunne løfte jo bedre!!
Nu er jeg begyndt at cykle, og løbe. Mit råd er at, Du skal koncentrere mest dig om kredsløbstræning (Du får pulsen op evt. Løb, crosstræning, cykling.) 13 kg er rimelig meget, så du skal selvfølgelig styrketræne en smule ved siden af så du strammer op mens du taber dig ved kredsløbstræningen. :) Hvis du begynder at løbe, er et trænings program fra nettet godt at printe ud og hænge op på værelset
Håber du kunne bruge lidt af det :)
// Jeanett
Jeg er 17 og 162 høj :)
inden mit vægttab vejede jeg 80 kg, og var stoppet med at ryge!
Det har taget mig over 1,5 år at få gang i min forbræning efter jeg stoppede med at ryge. Nu lige i dag sagde vægten 72,4 kg. Men det har kostet mange op og ned ture :)
- Super godt du er startet tidligt!
Super din mor støtter dig, gør min mor også! (Hun er selv begyndt at træne)
Du skal ikke miste modet hvis der ikke ser noget den første måned eller to, det skal nok komme :) Mit kom i ryk, og nogle gange tog jeg på.(pga. tilbagefald)
Hvis du begynder i fitness skal du ikke styrketræne alt for meget. Det var også en fejl jeg gjorde, jeg styrketrænede kun, og tog på! Desto mere vægt jeg kunne løfte jo bedre!!
Nu er jeg begyndt at cykle, og løbe. Mit råd er at, Du skal koncentrere mest dig om kredsløbstræning (Du får pulsen op evt. Løb, crosstræning, cykling.) 13 kg er rimelig meget, så du skal selvfølgelig styrketræne en smule ved siden af så du strammer op mens du taber dig ved kredsløbstræningen. :) Hvis du begynder at løbe, er et trænings program fra nettet godt at printe ud og hænge op på værelset
Håber du kunne bruge lidt af det :)
// Jeanett
13 år2. juli 2011 kl. 12:24
biologi c
du kan måske gå en lang omvej og få lidt motion.
prøv at spise dig slank. spis suppe til forret tïl alle måltider, gør at man spiser samlet 20% færre kcal.
sjip 3min om morgen og 3 min om aften, styrker knoglerne. især hos unge i voksealdren.
hvis du køber slik, så vælg en pose slikkepinde hvor de er pakket ind hver for sig.
og spis max 1 pr dag. ca 50 kcal.
du kan begynde på iforms løbeprogram fra 0 til 5 km.
husk også at måle din højde. din vægt er iforhold til din højde. BMI.
prøv at spise dig slank. spis suppe til forret tïl alle måltider, gør at man spiser samlet 20% færre kcal.
sjip 3min om morgen og 3 min om aften, styrker knoglerne. især hos unge i voksealdren.
hvis du køber slik, så vælg en pose slikkepinde hvor de er pakket ind hver for sig.
og spis max 1 pr dag. ca 50 kcal.
du kan begynde på iforms løbeprogram fra 0 til 5 km.
husk også at måle din højde. din vægt er iforhold til din højde. BMI.
13 år2. juli 2011 kl. 12:37
calcit
efter hånden bliver det nemmere at undvære de stor mængde jeg har små lakridser som jeg tager dagligt...en eller to ikke mere ad gangen.....eller en enkelt tern chokolade...men det afhænger jo af hvad du var vant til....sæt dig ind i hvar mange kalorier der er i de ting du spiser....sukker lysten falder og kan lige poppe op på den bestemte tid på måneden.....men så ved man hvorfor...
13 år2. juli 2011 kl. 13:53
Og jeg ved jeg kan gøre det men det er så svært når man lige går forbi tanken og alle de butiker med slik..
jeg har lidt over 3 mån til at tabe mig 13 kg..
har i nogle gode råd ???