#2 af kis (slettet)
Min egen motivations tråd. Vejen mod de 64 kg
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+kis (slettet)
re: Min egen motivations tråd. Vejen mod de 64 kg
Hej
Nogen anbefaler at man taber sig 500g om ugen.
Det har du jo gjort så det er ok.
Hvis du har pæreform så har du nok tabt noget i taljen.
Du skriver ikke noget om din kost.
Du dyrker jo en del motion så der skal kcal til
vh kis
Nogen anbefaler at man taber sig 500g om ugen.
Det har du jo gjort så det er ok.
Hvis du har pæreform så har du nok tabt noget i taljen.
Du skriver ikke noget om din kost.
Du dyrker jo en del motion så der skal kcal til
vh kis
13 år7. april 2011 kl. 23:51
Going strong (slettet)
Hej Kis
Tak for dit svar. Jeg spiser ca 1400-1500 kcal om dagen. Jeg spiser 1 kg frugt og grønt om dagen.
Min kost ser som regel sådan ud:
Morgen: En skive rugbrød med hamburryg (den grønne slagter) + 1 æble
Formiddag: En agurk, et æble + 2 tomater
Frokost: Blandet salat med kylling og nødder + en knoppers
Eftermiddag: 1 æble + rød peber + knækbrød
Aftensmad: En en suppe (kød&melboller) ell en hakkebøf med porer + brocolli ell frisk pasta m. mexicansk kødsovs ell lign.
Jeg drikker omkring 600-800 gram vand om dagen
Jeg ved godt at jeg får flest kcal om aftenen, er det meget dumt?
Ja jeg har tabt mig rundt om taljen, jeg ville jo helst tabe mig rundt om lårene :o)
Har du /eller nogen andre nogen gode ideer til hvordan?
Fortsat god dag til alle
Tak for dit svar. Jeg spiser ca 1400-1500 kcal om dagen. Jeg spiser 1 kg frugt og grønt om dagen.
Min kost ser som regel sådan ud:
Morgen: En skive rugbrød med hamburryg (den grønne slagter) + 1 æble
Formiddag: En agurk, et æble + 2 tomater
Frokost: Blandet salat med kylling og nødder + en knoppers
Eftermiddag: 1 æble + rød peber + knækbrød
Aftensmad: En en suppe (kød&melboller) ell en hakkebøf med porer + brocolli ell frisk pasta m. mexicansk kødsovs ell lign.
Jeg drikker omkring 600-800 gram vand om dagen
Jeg ved godt at jeg får flest kcal om aftenen, er det meget dumt?
Ja jeg har tabt mig rundt om taljen, jeg ville jo helst tabe mig rundt om lårene :o)
Har du /eller nogen andre nogen gode ideer til hvordan?
Fortsat god dag til alle
13 år8. april 2011 kl. 08:05
ch_leth (slettet)
Jeg vil helt klart anbefale dig at drikke mere vand. Du skal op på 1.5-2 liter om dagen.
Hvis det er svært for dig at få drukket så meget, så sørg for at have en halv liters flaske på dig hele tiden. Så er det altså meget nemmere at få drukket mere.
Hvis det er svært for dig at få drukket så meget, så sørg for at have en halv liters flaske på dig hele tiden. Så er det altså meget nemmere at få drukket mere.
13 år8. april 2011 kl. 10:38
Trif
Klart mere vand!! Det er super vigtigt!!!
Motionerer du hjemme eller i et center? Er du i et center ville jeg få dem til at lave et program til dig. Det er vist alle steder gratis at få lavet et program, desuden kan de give gode fif til vægttabet!!
Mht. at taste ind, så har jeg skrevet den til stillesiddende arbejde og så skriver jeg al motion ind - også gåture og den seje rengøring :-))
Du er godt på vej, så klø på - der går noget tid inden kroppen følger med (synes jeg!)
Motionerer du hjemme eller i et center? Er du i et center ville jeg få dem til at lave et program til dig. Det er vist alle steder gratis at få lavet et program, desuden kan de give gode fif til vægttabet!!
Mht. at taste ind, så har jeg skrevet den til stillesiddende arbejde og så skriver jeg al motion ind - også gåture og den seje rengøring :-))
Du er godt på vej, så klø på - der går noget tid inden kroppen følger med (synes jeg!)
13 år8. april 2011 kl. 10:45
katzen (slettet)
Wow for en energi!!!
Sikke en masse træning! Hvor fantastisk!!
Held og lykke med det fortsatte vægttab :)
Sikke en masse træning! Hvor fantastisk!!
Held og lykke med det fortsatte vægttab :)
13 år8. april 2011 kl. 10:50
Going strong (slettet)
Tusind tak for alle jeres svar. Det er dejligt med gode råd :o)
Jeg ved godt det med vandet, jeg lover hermed alle og mig selv at jeg fra og med i dag vil op på min 1500 gram (nu har jeg skrevet det så alle kan se det, så nu skal jeg holde det)
Jeg går ikke i fitness center, der er en halv time i bil til det nærmeste, så jeg har crosstrainer og romaskine hjemme. Romaskinen synes jeg er hård ved ryggen. Jeg har haft 4 diskus, så jeg er lidt nervøs med den romaskine. Er ved at overveje og købe et løbebånd, så jeg kan variere lidt mere.
Jeg håber jeg snart kan mærke på mit tøj at alle anstrengelserne giver pote :o)
Endnu engang tusind tak for de super hurtige respons
Jeg ved godt det med vandet, jeg lover hermed alle og mig selv at jeg fra og med i dag vil op på min 1500 gram (nu har jeg skrevet det så alle kan se det, så nu skal jeg holde det)
Jeg går ikke i fitness center, der er en halv time i bil til det nærmeste, så jeg har crosstrainer og romaskine hjemme. Romaskinen synes jeg er hård ved ryggen. Jeg har haft 4 diskus, så jeg er lidt nervøs med den romaskine. Er ved at overveje og købe et løbebånd, så jeg kan variere lidt mere.
Jeg håber jeg snart kan mærke på mit tøj at alle anstrengelserne giver pote :o)
Endnu engang tusind tak for de super hurtige respons
13 år8. april 2011 kl. 11:14
Trif
Velkommen i diskus helvedet :-(((
Ja der skal du passe på med romaskinen! Jeg træner spinning og det giver rigtig godt - har også en halv time til centeret, men det er mit "fristed" :-)
Løb ville jeg rigtig gerne, er startet op flere gange men det kan min ryg ikke klare.
Klø på med den crosstrainer, det er altså flot klaret at træne hjemme - stor respekt!!!
Gåture giver altså også godt, især hvis man går til :-)
Rigtig god dag og du er forhåbentlig godt igang med den første liter vand hehe.
God ide det med halvliters flasker, det er en tilvænning! Selv drikker jeg mellem 2 og 3 liter vand. 3 liter er de dage hvor jeg træner hårdt!
Ja der skal du passe på med romaskinen! Jeg træner spinning og det giver rigtig godt - har også en halv time til centeret, men det er mit "fristed" :-)
Løb ville jeg rigtig gerne, er startet op flere gange men det kan min ryg ikke klare.
Klø på med den crosstrainer, det er altså flot klaret at træne hjemme - stor respekt!!!
Gåture giver altså også godt, især hvis man går til :-)
Rigtig god dag og du er forhåbentlig godt igang med den første liter vand hehe.
God ide det med halvliters flasker, det er en tilvænning! Selv drikker jeg mellem 2 og 3 liter vand. 3 liter er de dage hvor jeg træner hårdt!
13 år8. april 2011 kl. 11:21
bruger slettet
Enig med Trif og de andre; mere vand! Mindst dobbelt så meget som du drikker nu. Helst 2 liter hvis du kan. I starten vil du nok rende en del mere på toilettet indtil kroppen har vænnet sig til mere væske. Men det både mæt-ter, forbedrer fordøjelsen og så får du en friskere og pænere hud = Win/win;)
Morgen: ser fint ud. Eller ryk evt. den skive rugbrød til frokost og spist skyr blandet op med din favorit frugt eller cheasy yoghurt og evt. multisød.
Formiddag: drop agurken og æblet og vælg gulerødder eller celleri i stedet for. Agurk består mest af vand og gør ikke rigtig noget godt for dig. Gulerødder derimod indeholder fibrer og mætter bedre. + evt. en kvart avocado.
Frokost: kommer an på hvilken salat der er, men en kedelig iceberg indeholder, lige som agurken, mest vand. Vælg f.eks. spinat som indeholder mere protein. Kylling + nødder = thumbs up:) Knoppers = fyfy. Indeholder meget fedt (af det usunde) + kulhydrater. Spist i stedet en skive rugbrød (rykket fra morgenmaden).
Eftermiddag: Ser fint ud. Vælg groft knækbrød måske med lidt hytteost og en kvart avocado på.
Aften: Mere magert kød som kylling og kalkun. Mere fisk evt. med rodfrugter og grove grøntsager så som broccoli, gulerødder, rødbeder, celleri. Peberfrugter, kål osv osv. Drop frisk pasta og vælg i stedet fuldkornspasta. Drop i øvrigt alt hvad der hedder hvide ris, pasta, brød og hold kartofler på et minimum.
Ens forbrænding er lavere om aftenen end om morgenen, så kort: ja. Optimalt ville være at spise mest om morgenen og så mindre i løbet af dagen. Mange bruger dog aftensmaden som "hovedmåltid" da det er her man samles i familien og taler sammen og hygger.
Man kan desværre ikke punkttræne, dvs. træne en bestemt kropsdel så man kun taber sig det sted. Men man kan øge muskelmassen ved at træne de større muskler (mave, balle, lår) så ens hvileforbrænding øges i takt med musklernes størrelse og man forbrænder mere fedt over hele kroppen. Derfor er det vigtigt at få masser af protein. Det hele afhænger af hvor kroppen selv vælger at lagre fedtet og det har vi reelt ingen indflydelse på. Men kombinér styrketræning (øger hvileforbrændingen) med konditionstræning (fedtforbrændende) træning som jeg kan se du allerede gør, og så er du på rette vej og vil snart se resultater. Husk, det er ikke altid vægten som viser fremskridt, så frem med målebåndet:)
Håber det var en hjælp og held og lykke.
Morgen: ser fint ud. Eller ryk evt. den skive rugbrød til frokost og spist skyr blandet op med din favorit frugt eller cheasy yoghurt og evt. multisød.
Formiddag: drop agurken og æblet og vælg gulerødder eller celleri i stedet for. Agurk består mest af vand og gør ikke rigtig noget godt for dig. Gulerødder derimod indeholder fibrer og mætter bedre. + evt. en kvart avocado.
Frokost: kommer an på hvilken salat der er, men en kedelig iceberg indeholder, lige som agurken, mest vand. Vælg f.eks. spinat som indeholder mere protein. Kylling + nødder = thumbs up:) Knoppers = fyfy. Indeholder meget fedt (af det usunde) + kulhydrater. Spist i stedet en skive rugbrød (rykket fra morgenmaden).
Eftermiddag: Ser fint ud. Vælg groft knækbrød måske med lidt hytteost og en kvart avocado på.
Aften: Mere magert kød som kylling og kalkun. Mere fisk evt. med rodfrugter og grove grøntsager så som broccoli, gulerødder, rødbeder, celleri. Peberfrugter, kål osv osv. Drop frisk pasta og vælg i stedet fuldkornspasta. Drop i øvrigt alt hvad der hedder hvide ris, pasta, brød og hold kartofler på et minimum.
Ens forbrænding er lavere om aftenen end om morgenen, så kort: ja. Optimalt ville være at spise mest om morgenen og så mindre i løbet af dagen. Mange bruger dog aftensmaden som "hovedmåltid" da det er her man samles i familien og taler sammen og hygger.
Man kan desværre ikke punkttræne, dvs. træne en bestemt kropsdel så man kun taber sig det sted. Men man kan øge muskelmassen ved at træne de større muskler (mave, balle, lår) så ens hvileforbrænding øges i takt med musklernes størrelse og man forbrænder mere fedt over hele kroppen. Derfor er det vigtigt at få masser af protein. Det hele afhænger af hvor kroppen selv vælger at lagre fedtet og det har vi reelt ingen indflydelse på. Men kombinér styrketræning (øger hvileforbrændingen) med konditionstræning (fedtforbrændende) træning som jeg kan se du allerede gør, og så er du på rette vej og vil snart se resultater. Husk, det er ikke altid vægten som viser fremskridt, så frem med målebåndet:)
Håber det var en hjælp og held og lykke.
13 år8. april 2011 kl. 11:25
lhl1968
jeg fik en gang af vide at man skulle spise
størst
mindre
mindst
fordi det er først på dagen vi har brug for ekstra energi og sidst på dagen vi har brug for mindst.
ellers vil jeg anbefale dig at spise masser af sundt, groft, magert og proteinrigt + omkring 2 liter vand om dagen ved siden af da det er med til at udrense din krop for affaldsstoffer.
Håber du kan bruge det til noget.
Knus Chiffi.
størst
mindre
mindst
fordi det er først på dagen vi har brug for ekstra energi og sidst på dagen vi har brug for mindst.
ellers vil jeg anbefale dig at spise masser af sundt, groft, magert og proteinrigt + omkring 2 liter vand om dagen ved siden af da det er med til at udrense din krop for affaldsstoffer.
Håber du kan bruge det til noget.
Knus Chiffi.
13 år8. april 2011 kl. 12:07
Lidt om mig selv: Jeg er en kvinde på 27 år og 166 cm høj. Jeg bor med min bedre halvdel og vores to dejlige unger.
Efter en personlig nedtur og en masse træls trøstespisning, besluttede jeg mig for at det skulle være nok. Så fredag d. 18/2 steg jeg på vægten, forberedt på en lang kamp. Det var alligevel noget værre end forventet (er det ikke altid det) :o) Med en start vægt på 77,5 kg, var vejen til de 64 kg laaaang! Jeg har total stillesiddende arbejde og ved derfor at det er nødvendig med en masse motion og den rigtige kost selvfølgelig. I februar var jeg total afhængig af sukker, og det kunne ses. Nu 7 uger efter siger vægten 73,5 kg. Hold op jeg synes det går langsomt. Æv, men jeg klør på. Jeg er total pæreform. Og vil rigtig gerne have ændret det. Efter den 18/2 ser mit nye liv således ud:
Mandag: Crosstrainer 45 min + opstramning 15 min
Tirsdag: Fri
Onsdag: Crosstrainer 45 min + opstramning 15 min
Torsdag: Crosstrainer 45 min + opstramning 15 min
Fredag: Ingen træning, men rengøring af hele huset+ handle til efterfølgende uge.
Lørdag: Gå tur på 12 km
Søndag: Gå tur på 12 km
Jeg holder det endnu, og er skide stolt :o)
Mandag d. 28/3 tog jeg målebåndet frem. Kunne se flere herinde anbefale det.
Jeg kan slet ikke se forskel på min krop, og jeg er ved at være noget utålmodig. Men jeg hænger i. :o)
Når man nu taster sin profil ind, er det så bedst at taste ind at jeg er total stillesiddende, men hver dag skrive ned hvad form for motion jeg har dyrket, eller er det bedst at taste stillesiddende arbejde ind plus det fysiske niveau nedenunder??
Altså hvordan kommer man bedst frem til rigtige antal kcal??
Rigtig god dag til alle jer andre i samme båd :o)