#1 af TheLady
Hjælp , mit vægttab står stille på 4 uge, hvad gør jeg??
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+TheLady
Ja hvad gør jeg.... jeg har skældt mit stofskifte hæder og ære fra. Det hjalp ikke for det fejler ikke noget siger blodprøverne. Jeg har tabt 300 gr. på 4 uger - ja FFFFFIIIIIIIIIIIRRRRRRRREEEE uger. Jeg spiser efter min plan ( diætistens) passer min motion. Er godt stresset pga mit arb og lidt privat. Glæder mig til at høre om jeres erfaringer. .-) fra Janne
13 år4. april 2011 kl. 19:39
nusermor (slettet)
re: Hjælp , mit vægttab står stille på 4 uge, hvad gør jeg??
Sådan noget er virkelig depri. Men har du brugt målebånd??? Det er faktisk et vigtigere redskab end vægten. Sidder bukserne ikke løsere???
Nu ved jeg heller ikke hvad slags motion du dyrker men du kan har opbygget nogle muskler og de vejer som bekendt mere end fedt.
Nu ved jeg heller ikke hvad slags motion du dyrker men du kan har opbygget nogle muskler og de vejer som bekendt mere end fedt.
13 år4. april 2011 kl. 21:57
monkeymis (slettet)
mener jeg har læst et sted at stress påvirker vægten i negativ retning , måske du skulle sætte ind der
13 år4. april 2011 kl. 23:43
solakka
@TheLady - kære ven jeg kan godt forstå det er frustrerende!
Men hvis dit stofskifte ikke fejler noget - og målebåndet heller ikke fortæller dig at du bliver mindre (dvs erstatter fedtvæv med muskler ved hjælp af træning) så findes der nok kun EN logisk forklaring: forskellen mellen energi indtag og energi forbrug er så lille, at du ikke kan forvente et hurtigere vægttab. En forskel på 300g er meget lille - ligger indenfor området for normalt vægtudsving.
Har du vejet og tastet ind hvad du spiser, tastet ind dine aktiviteter og derved kontrolleret hvor meget energi du indtager og hvor meget du forbruger?
Hvis du synes det er for bøvlet og tager for lang tid på den lange bane - så kan du jo gøre det en uge. Eller mindst tre dage.
Hvis kostplanen fra diætisten angiver energimængden kan du jo spare tid ved at taste ind dette tal og så taste detaljeret ind under motion.
I så fald kan du gøre dette retroaktivt - man husker da bedre hvad man har gjort end hvad man har spist (eller jeg gør i hvert fald).
Der findes kun en måde at tabe sig på (hvis stofskiftet er normalt) : mindre indtag af energi end forbrug af energi.
Hvis kostplanen fra diætisten er fornuftig, dvs tilstrækkelig med energi og fornuftigt fordelt - så kan du tabe dig hurtigere ved at sætte mængden aktivitet op.
Pøj pøj med at få sat turbo på vægttabet!
Tante Sól
Men hvis dit stofskifte ikke fejler noget - og målebåndet heller ikke fortæller dig at du bliver mindre (dvs erstatter fedtvæv med muskler ved hjælp af træning) så findes der nok kun EN logisk forklaring: forskellen mellen energi indtag og energi forbrug er så lille, at du ikke kan forvente et hurtigere vægttab. En forskel på 300g er meget lille - ligger indenfor området for normalt vægtudsving.
Har du vejet og tastet ind hvad du spiser, tastet ind dine aktiviteter og derved kontrolleret hvor meget energi du indtager og hvor meget du forbruger?
Hvis du synes det er for bøvlet og tager for lang tid på den lange bane - så kan du jo gøre det en uge. Eller mindst tre dage.
Hvis kostplanen fra diætisten angiver energimængden kan du jo spare tid ved at taste ind dette tal og så taste detaljeret ind under motion.
I så fald kan du gøre dette retroaktivt - man husker da bedre hvad man har gjort end hvad man har spist (eller jeg gør i hvert fald).
Der findes kun en måde at tabe sig på (hvis stofskiftet er normalt) : mindre indtag af energi end forbrug af energi.
Hvis kostplanen fra diætisten er fornuftig, dvs tilstrækkelig med energi og fornuftigt fordelt - så kan du tabe dig hurtigere ved at sætte mængden aktivitet op.
Pøj pøj med at få sat turbo på vægttabet!
Tante Sól
13 år5. april 2011 kl. 06:39
bruger slettet
Ikke nemt at se hvad der går galt, når din dagbog ikke er åben.
Måske får du ikke fedtstoffer nok.
Eller magert protein.
Kulhydrater kan med fordel skiftes ud med protein, da kulhydrat binder væsken i kroppen, hvis du gerne vil se lidt resultat.
Måske får du ikke fedtstoffer nok.
Eller magert protein.
Kulhydrater kan med fordel skiftes ud med protein, da kulhydrat binder væsken i kroppen, hvis du gerne vil se lidt resultat.
13 år5. april 2011 kl. 06:48
TheLady
Tak for dit lange svar. Det er godt nok en ny vinkel du her fremhæver - altså når forskellen er for lille i mellem energiforbug og indtag. Det har jeg aldrig tænkt over - det gør jeg nu. Jeg skriver alt op, men ikke motion ud over det som jeg noterede under min profil. Det kan jo være jeg skal til det. Jeg går på med krum hals og sidevind. Har sat mit proteinindtag op og føler at der sker noget inden i kroppen. SMIL fra Janne
13 år5. april 2011 kl. 18:38
olo4706
Jeg føler med dig! Er selv i samme båd. Tager på i stedet for at tabe sig. Det er ikke engang Staus quo! F........
13 år5. april 2011 kl. 19:39