MOTIVATIO SØGES

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

MOTIVATIO SØGES
Hej alle...tak for et super forum herinde...følger troligt med i den spændende diskussion.
Jeg skriver fordi jeg har forfærdelig meget lidt viljestyrke og derfor falder ned
13 år29. marts 2011 kl. 19:06
re: MOTIVATIO SØGES
hmmm der skete vidst et eller andet i mit forsøg på at oprette denne tråd. Det jeg ville frem til er at jeg mangler viljestyrke...har simpelthen så svært ved at sige nej til søde sager...specielt i perioder hvor jeg er kommet godt igang med at lade mig friste....er der nogen der har nogle guldkorn til hvordan jeg kan få motivation til at lade være og som kan hjælpe min viljestyrke på vej? :)
13 år29. marts 2011 kl. 19:09
Skyr!
Jeg elsker at spise, også når jeg overhovedet ikke er sulten. Men hvis jeg spiser en portion skyr med banan, bliver jeg ualmindeligt mæt og tilpas, og har derfor ret nemt ved at lade være med at snacke for meget. For at det rigtig skal du, laver jeg en portion skyr med banan, og lader den stå i køleskabet natten over, for så har smagen trukket godt ud i skyren. Det gør jeg så selvfølgelig hver dag, så jeg altid har en på lager c",) 200 gram skyr til 100 gram banan - mums!
13 år29. marts 2011 kl. 19:47
Jeg har også lige fået øjnene op for skyr som jeg dog har bl.a. med lidt vanillesukker eller hældt over med lidt ahornsirup. Men med banan lyder da også supergodt.

Blender du bananen i eller bare skiveskåret?
13 år29. marts 2011 kl. 23:12
Jeg synes faktisk det hjælper at taste det ind her på siden inden jeg propper det i munden. En computer er som regel inden for rækkevidde. Så finder man pludselig ud af hvor meget det ødelægger det hele at man lige kværner en pose slik.

Ellers synes jeg det hjælper for mig at sige til mig selv "Jeg er ikke sulten, men jeg spiser det alligevel". For så er det som om det går op for mig, hvor unødvendigt det er.
13 år30. marts 2011 kl. 08:29
Jeg drikker en masse vand med lime skiver og isterninger i, i løbet ad dagen. Det tror jeg at det gør at jeg ikke føler mig sulten, og kan chokoladen og andre søde sager lade står til min datter ; )
Og hvis det skulle blive slemt med trang til at spise noget snack, så tager jeg bare 10-20 mandler, laver grøn te med citron eller lime, så er den klaret.
Men du skal ikke tro, at så nemt gik det altid, jeg havde også mine kampe. Men nu når jeg er så godt inde i mit vægttab protjek, så går det fint syntes jeg.
Held og lykke med protjektet ; )
Mvh.
Katia
13 år30. marts 2011 kl. 10:43
skyr ? hvad er det
har aldrig hørt om det : )

kram Maria
13 år30. marts 2011 kl. 23:11
Te med lakridssmag hjælper mig til at styre min lyst til søde sager - og det er jo fuldstændig harmløst. Køb en pose skrællede, udskårne lakridsrødder - og kom en enkelt teskefuld i tebladene til en alm. kande te. Lad det trække max 3 minutter - trækker det længere bliver det bittert. Smager skønt og er helt uden kalorier :o)
En anden - og forholdsvis harmløs sød sag jeg også har glæde af er1, 5 dl cheasy 0.1% youghurt - gerne den med vanilie der blendes med en pose frossen smoothie-frugt eller bær (150 g). Det er ligeså godt som is - men meget sundere:o) Held og lykke med motivationen :o)
13 år31. marts 2011 kl. 00:53
Tak for svarene alle sammen vil forsøge mig med jeres forslag :)
13 år1. april 2011 kl. 18:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...