'Småtabere' i 10+ ?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

'Småtabere' i 10+ ?
Hej :)
Efter at have set en tråd, hvor der var en der nævnte det, ville jeg lige spørge..
Hvordan har I 10+'ere det med, at der kommer ikke 10+'ere herind og kommenterer?

Jeg har egentligt aldrig troet, at det var et problem, men jeg blev i tvivl, da jeg læste den anden tråd, så jeg ville lige spørge som generelt indlæg herinde..
Jeg snakker ikke om at oprette en tråd med, at jeg skal tabe 10 kilo, selvom jeg vejer 50, jeg snakker om at støtte, råd, kommentarer osv. til de oprettede emner.

De fleste der skal tabe under 10 kilo (og som evt. aldrig har været over 10 kilo overvægtige), har måske ikke nødvendigvis samme erfaring og mulighed for samme grad af støtte, men hvad mener I om folk som f.eks. mig (der vejede fem kilo for meget, da jeg startede), som kommer ind og kommenterer?
13 år29. marts 2011 kl. 16:55
re: 'Småtabere' i 10+ ?
Jeg har det for det meste fint med at alle giver råd. Jeg blander mig også selv i det andet vægttabsforum. Om man skal tabe 5 eller 5O kilo er for så vidt underordnet for mig, så længe jeg ved at de der blander sig kommer med gode konstruktive råd.

Men jeg må også være ærlig og sige at jeg bliver irriteret over at få "gode råd" fra personer som jeg ved egentlig ikke har brug for at tabe sig og aldrig har haft brug for det. Jeg føler ikke at deres råd altid er hverken fornuftige eller brugbare.

13 år29. marts 2011 kl. 18:39
For mit vedkommende, ville det ikke være et problem at der kom "småtabere" med som kommentatorer...
Alle har jo en mening og vi prøver jo bare at finde god støtte og råd til at nå vores mål...
Overordnet set tror jeg bare vi kunne have en anden tilgang til tingene...vi på +10,+50...eller hvad der nu står. SKAL tænke i retning af en livsstilsændring, hvis vi skal have chance for succes, og vi skal rode lidt i vores følelsesliv for at forstå grunden til overvægten.

For "småtaberne" er det nok mere et periodevis slip af kontrol, der gør de ryger lidt for langt op, f.eks. løbere der tager lidt på over vinteren fordi de enten springer turen over lidt for ofte eller ikke tager de lange ture på isglatte veje. Eller personer der reelt lever sundt med har en sød tand i aften/ weekend-tiden ....
De har nok ikke brug for meget psykologisk indsigt... dermed ikke sagt at de ikke også kunne få god udbytte af en livsstilændring.

Det er hermed min mening:-)
13 år29. marts 2011 kl. 18:46
Enig med morfologi...

Og har svært ved at se hvorfor du mener de passer ind ...

Der er jo en årsag til tråden er oprettet. og at tabe sig lidt er uden sammenligning med det projekt det er at står med 30 kilos overvægt.
Som tidligere nævnt i anden tråd er der også forskel på at være 15 år og 35 eller som jeg 53.
Jeg har prøvet at blive for tyk efter graviditeter. Jeg har vejet 57 kg og havde det godt i en uniform. Man skal ikke altid sætte alle i samme rum og så forvente de taler sammen. Eller tro der kommer noget frugtbart ud af det.
For alle parter. At tabe 10 kg og mere er et sejt træk. Der er særlige vilkår forbundet med at tabe sig så meget der er specifikke ting som er relevante for os.
Blot for at nævne et par få:
Bevare motivationen i et lang forløb.
Ikke alle er 20 år, der er hudproblemer ...

ikke mindst overvejelser om bagefter ...hvordan klarer man den.

En person som vælger at veje 40 kg har jeg ingen forudsætninger for at være sparringspartner med så enkelt er det.
13 år29. marts 2011 kl. 19:11
Dem som virkelig er motivation og udviklende er tråde med eks. Tanja K. både den første og anden.
Vi er rigtig mange som kom i gang og fik lyst til at være her grundet hendes ildhu.
Hun viste på en sund måde de vilkår som er når man har brug for at tabe sig og ikke røven fuld af penge. Men at der lykkes alligevel fordi man har en god forstand.

En anden god profil er Sara som efter en fødsel, som 18 årig har tabt sig helt vildt på kort tid, samtidig med hun går i skole. De profiler er guld værd....
vi er her fordi vi har et behov for et betydeligt vægttab.....og i det lys da kan 3-5 kg være luksusproblemer.

Deres historier er lærerige
13 år29. marts 2011 kl. 19:23
Giota - Hvad for nogle "gode råd" snakker du her om? Småtabere kan jo godt vide noget om at tabe sig, uden selv at skulle tabe 10 kilo. Dem på 170 cm der vejer 40 og mener, at de er tykke, og siger, at man bare skal lade være med at spise er en ting, men jeg snakker om mere 'normale' mennesker (i mangel af bedre udtryk)..

calcit - Måske ikke en på 40 kilo, men hvad med en på 70 - med fem kilo for meget?
Selvfølgelig er der forskellige vilkår (og jeg har kæmpe respekt for jer, der kan blive ved i et år!), men der er stadigt ting, hvor det er muligt at komme med råd eller motivation.. Er det så ok?

Hvis jeg nu kommer med "sådan kan man gøre", "hvor er det godt klaret!" og "prøv den her opskrift", er det så ok? Eller hvor går grænsen for, hvornår det bare bliver irriterende?
13 år29. marts 2011 kl. 20:42
Lunaba, læg mærke til at det for mig er underordnet hvor meget man skal tabe sig, alle råd er brugbare også selvom man "kun" skal tabe sig 5 kilo, for de 5 kilo kan også være svære at slippe af med.

De "gode råd" jeg taler om er råd fra personer med et meget lavt BMI, som mener de er overvægtige. Jeg tror ikke helt at de forstår hvad det betyder for mig rent psykisk at skulle tabe mig 25 kilo. Og jeg tror heller ikke at de altid er klar over hvad der er sundt eller usundt, for så ville de ikke tro at de behøvede at tabe sig.
13 år29. marts 2011 kl. 21:05
Lunaba, lige en tilføjelse (hvor er den der rediger knap når man behøver den)

Jeg forstod godt at du mente "normale" mennesker, det var mere for at understrege at jeg synes det er i orden at alle med et reelt behov eller ønske om at tabe sig er meget velkomne til at kommentere alle de steder de har lyst.

Og selvfølgelig er det altid lækkert med støtte og opmuntring, også fra dem som "kun" vejer 5 kilo for meget.
13 år29. marts 2011 kl. 21:11
Lunaba, det er der jo andre tråde til....
13 år29. marts 2011 kl. 21:52
Diskutionen er for mig lige så meningsløs som at diskutere om jeg kan bruge en 20 årigs mening eller gode råd til noget, eller hvad med en københavner vi har da heller intet til fælles ;-)
OG her er jo også mænd - de er da markant anderledes end mig !

ALLE må meget gerne kommentere og bidrage i min verden. Så længe det gøres med respekt.
Det kan derimod pisse mig af hvis man er bedrevidende, og kun mener at det man selv siger kan bruges, men det gælder altså også hvis det kommer fra en som vejer det samme som jeg, er 40 år og fra Jylland.

jeg kan glimrende bruge sparring fra een som kan noget som jeg ikke kan (f.eks. at holde stabil nogenlunde lav vægt)
13 år29. marts 2011 kl. 22:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...