Fra anoreksi til overvægt - til sejr!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Fra anoreksi til overvægt - til sejr!
Hejsa alle I sunde individer!
Jeg ville lige dele lidt af mine oplevelser med jer.
Jeg er 19 år gammel og jeg går i 3.g på gymnasiet.
Da jeg var 14 år gammel, blev jeg indlagt på sygehuset med anoreksi og tvangsfodret. Jeg er 180 cm høj og dengang vejede jeg 48 kilo.
Dette har medført at jeg har et meget mærkeligt forhold til mad. Jeg spiste helt ikke så meget i løbet af dagen, tilgengæld så spiste jeg en masse kl 23-00 om aftenen. Det sidste års tid, var jeg sammen med min kæreste. Vi er ikke sammen den dag idag og jeg fik blod på tanden til at "gøre mig selv lidt lækker!" Hvis det da kan siges sådan :)

Jeg vejede mig så, hvilket jeg ikke havde gjort i en evighed. Jeg fik mit livs største chok og græd i timevis. Min vægt havde sneget sig op på 100,8 kg! SERIØST!
For en tidligere anorektiker, er dette virkelig et kæmpe slag i hovedet. Dette er idag ca. 3 uger siden og jeg vejer idag 92 kg, så jeg har smidt 8,8 kg. Mit mål er at smide i alt 25-30 kilo. Så jeg mangler stadig en HEL del.

MEN! Jeg er utrolig lykkelig for mit vægttab, da jeg jo husker at spise sundt! Jeg spiser morgenmad, rugbrød i skolen, frugt til frokost inden træning og aftensmad. Jeg er lige flyttet hjem til mine forældre igen, efter 4 år som udeboende. Jeg frygtede at skulle blive lokket med usund aftensmad hver aften, men min mor er selv igang med et vægttab og dette gør at vi holder hinanden oppe! :-)
Jeg træner i fitness en mindst time HVER dag. Cykler til og fra skole (18-20 km). I weekenderne holder jeg ofte fri fra fitness og nøjes med en løbetur eller lign.

Jeg vil bare sige, at jeg er blevet meget inspireret af at læse folks dejlige oplevelser med vægttab og jeg ville lige dele mit eget :)
13 år29. marts 2011 kl. 13:39
re: Fra anoreksi til overvægt - til sejr!
Hej Highway..

Sikke et chok det må ha været... Men godt du har en sund indstilling til tingene og tager ansvaret i dine egne hænder

Stort tilykke med dit forløbige vægttab - resten skal nok komme hen ad vejen.

Velkommen til. jeg glæder mig til at følge dig
13 år29. marts 2011 kl. 14:22
Hejsa! Tak for din søde kommentar :D
Ja, det var et kæmpe chok :(

Men ja, følg endelig med :)
13 år29. marts 2011 kl. 18:49
ja det er utroligt hvordan det kan gå i livet , men dejligt at læse at du er ved at få fodfæste igen - blot at du holder dig selv i nakken og ikke begynder på de anoreksiske tanker igen -

det virker som du spiser eller før mangel på det samme med følelserne - har du gjort noget for at finde ud af hvad der ligger bag dem ?? og pøj pøj med vægttabet

kram

maria
13 år30. marts 2011 kl. 23:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...