Hvor meget skal jeg tabe mig...?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvor meget skal jeg tabe mig...?
Hej jeg hedder Mette, og jeg spekulerer lidt over hvor meget jeg egnetlig skal tabe mig.
Jeg vejer pt. 86 kg, og er 175 cm høj.
Min BMI tillader, at jeg kommer ned på de 60, men det ved jeg bare, at jeg aldrig nogensinde kommer.
Ville jeg stadig være overvægtig, hvis jeg vejede omkring de 70?
13 år18. marts 2011 kl. 07:51
re: Hvor meget skal jeg tabe mig...?
Nej, det ville du ikke :)
Hvis vi ser på BMI, og du vil ligge i midten af 'normal'-kategorien, skal den være på omkring 21-22.. Jeg tror det er en dårlig idé at satse på 60 kg, (BMI på 19,6), men imellem 65 og 70 kg (BMI på 21,2->22,9) ville nok være et bedre bud :)

Dog kan du jo ikke regne helt med det fra den vinkel af, der er jo forskel på folks kropsbygning og muskelmasse.. Så med en 'slutmål' på 68 kg nu (husk delmål), ville være fint, så kan du justere til den tid :)
13 år18. marts 2011 kl. 08:08
Jeg har hørt et sted at det skulle være sundhedsmæssigt bedst at have et bmi omkring 22. Så skulle der være mindst statistisk chance for at blive syg så jeg ville nok også satse på en 68-70 stykker hvis jeg var dig. Men overvej også om du så kan forenes med den mængde mad du så kan spise på den vægt du vil ned på. Og hvilken kropsform du har. Mit bmi tillader mig at veje helt ned til 48 kg fordi jeg ikke er ret høj. Men det ved jeg at jeg aldrig ville kunne holde og jeg er desuden meget pæreformet så det ville helt sikkert koste mig mine bryster. Det er jeg jo ikke meget for. Så mit mål ligger lige under 22 da jeg gerne ville have plads til at kunne tage et enkelt kg på indimellem.
13 år18. marts 2011 kl. 08:35
Hej Mette. Jeg er selv 176 høj og har et mål på 72 kg. det er måske i overkanten, men jeg er meget kraftigt bygget, og ser fuldstændig afpillet ud hvis jeg kommer længere ned. Målet er dog ikke 100 % fast, da jeg samtidig gerne vil have en fedtprocent på 22... så jeg tager det lidt hen af vejen. Jeg vejer pt. 83,4 kg... så vi følges næsten ad.

Jeg er 44 år og har født 3 børn, du er nok en del yngre og alderen spiller jo også en rolle i forhold til det endelige mål. Mange har været uforstående overfor dette at have et fastlagt mål, men jeg er fuld af forståelse, fordi det er dejligt at vide "hvornår det er nok" og at kunne skimte en slank krop inden sommer.

Husk på at vægttabet kan svinge, for mit vedkommende går det rigtig langsomt; MEN dog hele tiden i den rigtige retning... dog med meget små skridt... og det holder humøret oppe.

Jeg ønsker dig en rigtig god kamp mod de irriterende kilo.
13 år18. marts 2011 kl. 09:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...