stiger og falder jeres vægt også

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

stiger og falder jeres vægt også
min vægt den stiger og falder vildt meget
inden for samme døgn
i går vejet jeg 108 og i dag samme tid vejer
jeg 106,3, men så meget kan jeg jo
ikke tabt mig,,,,,,,det er svært at regne med vægten så
gør jeres vægt det samme
13 år9. marts 2011 kl. 19:30
re: stiger og falder jeres vægt også
først og fremmest vil jeg råde dig til at veje dig som det første om morgenen, inden du har indtaget føde eller væske.
Derudover er det meget normalt at vægten kan svinge rigtig meget fra dag til dag. Jeg kan sagtens veje 1,5 kg mindre om morgenen end jeg gjorde om aftenen inden jeg gik i seng.
din væskebalance alene kan have en stor indflydelse på din vægt.

Så tag det helt med ro. Det er jo også derfor at det anbefales at man kun vejer sig evt 1 gang om ugen. Du kan jo bare se de div. slankeprogrammer på tv. Der kan der ligefrem gå op til 6-8 uger før folk bliver vejet og målt.

Så de udsving du oplever dagligt, skal du ikke tage så tungt. :)
13 år9. marts 2011 kl. 19:40
Helt enig med JiBar, og husk målebåndet.
Det viser ofte resultater som vægten ikke vil :-)

mvh
Michael, med tråden "Sømand i Knibe"
13 år9. marts 2011 kl. 20:36
Målebånd er din bedste ven under vægttab. Kombinerer du en kostomlægning med motion (de bedste resultater får du gennem styrketræning) vil vægten ofte stige lidt da muskler vejer mere end fedt, men fylder heldigvis mindre ;0) Derfor kan man nemt blive slået ud af tallene på vægten (som ganske rigtigt bedst måles om morgenen før morgenmaden), jeg selv inkl. Hvorimod målebåndet altid giver mig et smil på læben :0)
Mvh. Rebabe (Personlig Træner)
13 år10. marts 2011 kl. 10:34
ja det er vilkårene jeg kan simpelt hen mærke hvad vej det går.
Man skal veje sig nøgen og efter toiletbesøg om morgenen, Vejer jeg et kilo eller mere om aftenen...(.jeg indtager intet efter kl 19....) så er der intet vægttab næste morgen. det med at veje sig flere gange i løbet af dagen er demotiverende....
13 år10. marts 2011 kl. 10:52
Hvis du vejer dig om aftenen skal du ALTID sørge for at du spiser præcis det samme antal kcal hver gang / dag ellers kan du ikke regne med vægten. Det er også derfor det er bedst at kun veje sig en gang om ugen og helst om morgenen efter toiletbesøg, så får du det bedste resultat.

Knus Chiffi.
13 år10. marts 2011 kl. 12:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...