Mens
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Ablanu
re: Mens
Hvad vejer du? - Og hvor høj er du?
Det lyder sandsynligt, at det er grundet dit hurtige vægttab.. Hvor mange kcal har du spist om dagen?
Det lyder sandsynligt, at det er grundet dit hurtige vægttab.. Hvor mange kcal har du spist om dagen?
13 år9. marts 2011 kl. 08:05
Mrsjag (slettet)
Jeg vejer nu 64,4 kg og er 159 høj. Dvs. jeg i følge mit bmi stadig er overvægtig.
Jeg forsøger at komme op på 1200 kcal hver dag, men det er ikke altid det helt lykkes. Jeg vil sige mellem 1000 og 1200 kcal.
Jeg forsøger at komme op på 1200 kcal hver dag, men det er ikke altid det helt lykkes. Jeg vil sige mellem 1000 og 1200 kcal.
13 år9. marts 2011 kl. 08:22
Ingeborg59
Ifølge diætisterne er det ikke nogen god idé at spise mindre end 1200 kalorier om dagen - kroppen tror der er hungersnød og begynder at opføre sig mærkeligt, både med forbrænding og måske også med menstruation. Husk at få meget protein, mange kostfibre og nok af den sunde fedt (nødder/avocado/oliven og sådan noget), ellers er det bare muskler du taber og ikke fedt......
Det er flot du har tabt dig så meget, men jeg ville nu nok holde lidt igen og forsøge at få lidt flere kalorier, så du også er sikker på at få hvad du skal have af vitaminer og mineraler. Jeg har selv tabt 16 kg bl.a. ved at dyrke mere motion, men jeg får et sted mellem 1200 og 14 kalorier om dagen.
Held og lykke med det.
Ingeborg59
Det er flot du har tabt dig så meget, men jeg ville nu nok holde lidt igen og forsøge at få lidt flere kalorier, så du også er sikker på at få hvad du skal have af vitaminer og mineraler. Jeg har selv tabt 16 kg bl.a. ved at dyrke mere motion, men jeg får et sted mellem 1200 og 14 kalorier om dagen.
Held og lykke med det.
Ingeborg59
13 år9. marts 2011 kl. 10:00
MorLisa
Jeg har erfaring med vægtab/sundere livstil - som førte til graviditet.... så jeg ville lige tjekke det, bare for at udelukke at det kunne være årsagen ;)
13 år9. marts 2011 kl. 11:57
JulieB83 (slettet)
Hej:)
Uhhh - din historie minder om min... jeg har siden januar tabt mig 11 kg og er nu kommet ned på et BMI på 22. Skulle have haft min menstruation for en 2 uger siden, og her er der ingen chance for at det er en graviditet der spiller ind, men venter endnu. Jeg har ligesom du indtaget ca. 1200 kcal dagligt og føler absolut heller ikke at jeg sulter, men sparer på kulhydraterne. Derudover har jeg dyrket en del fysisk hård motion.
Nu vil jeg prøve at øge mit kcal indtag til 1400 og få lidt flere kulhydrater... og så håbe på at min krop falder til ro igen og min menstruation vender tilbage....
Uhhh - din historie minder om min... jeg har siden januar tabt mig 11 kg og er nu kommet ned på et BMI på 22. Skulle have haft min menstruation for en 2 uger siden, og her er der ingen chance for at det er en graviditet der spiller ind, men venter endnu. Jeg har ligesom du indtaget ca. 1200 kcal dagligt og føler absolut heller ikke at jeg sulter, men sparer på kulhydraterne. Derudover har jeg dyrket en del fysisk hård motion.
Nu vil jeg prøve at øge mit kcal indtag til 1400 og få lidt flere kulhydrater... og så håbe på at min krop falder til ro igen og min menstruation vender tilbage....
13 år15. marts 2011 kl. 21:07
Need2befit (slettet)
Jeg har ikke haft min i 4 mdr. & jeg har været til læge med det og han sagde, at det var helt normalt, især hvis man har ændret sine spise- og motionsvaner, fx. hvis man er begyndt at dyrke motion, og hvis man ikke gjorde det før og hvis er begyndt at spise mindre, hvilket man jo nu gør, fordi det var jo en grund til man tog på, hehe (:
- & han sagde, at hvis jeg ikke havde fået den igen, inden 3mdr. skulle jeg komme igen... (:
- NORMALT! :D
- & han sagde, at hvis jeg ikke havde fået den igen, inden 3mdr. skulle jeg komme igen... (:
- NORMALT! :D
13 år8. maj 2011 kl. 13:54
Justangel (slettet)
Godt det er normalt for jeg har også haft sådanne perioder af og til :D
13 år8. maj 2011 kl. 14:12
Mrsjag (slettet)
LSJM, jeg fik min mens igen, og har haft den regelmæssigt siden.
Din uregelmæssighed er nok endnu mere normal, når man også ser på din alder.
Din uregelmæssighed er nok endnu mere normal, når man også ser på din alder.
13 år8. maj 2011 kl. 17:48
For 2 mdr siden begyndte jeg endelig på at tabe mig. Jeg har nu tabt 11,6 kg af de 20 kg jeg havde for meget på kroppen. Jeg ved godt det er et forholdsvist højt antal kg på 2 mdr, men jeg har ikke sultet mig selv eller lignende, blot levet sundt.
Jeg vil nu høre, om der er nogen der har erfaring med udebleven menstruation i forb med vægttab. Jeg har i de to mdr kun haft et par dage med små blødninger, ikke noget jeg ville kalde mens.
Der er selvfølgelig altid risikoen for at være blevet gravid, jeg tror dog ikke chancerne er så store.
Jeg ser frem til at høre om der er nogen der kender til dette!