Weekend udfordring!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Weekend udfordring!
Størstedelen af os gruer i weekenden... De faste rammer og rutiner er væk i to dage og det har ofte konsekvenser for den ellers sunde livsstil!

Weekenderne er min bedste ven - men også min største fjende ift mit vægttab!

Men i denne her weekend VIL jeg gå i seng søndag med god samvittighed!

Mit mål: sund weekend med fokus på mad og max kcal indtag 1500 lørdag og søndag!

Nu skriver jeg målet her i håb og at det forpligter! Alle der vil være med i min udfordring er velkomne! Det handler om 2 dage for pokker og en mandag morgen uden vægtøgning!

Være velkommen!
13 år5. marts 2011 kl. 09:22
re: Weekend udfordring!
Ja, det er præcis sådan jeg har det også. Har virkelig kæmpet en brag kamp i denne uge og det skulle nødig gå helt galt i weekenden. Desværre er det sådan at jeg nemt kommer til at spise hvis jeg keder mig, og har ingen sociale planer i denne weekend. Men min plan er at danse 2 timer i dag og 1 times styrketræning og 1 times dans i morgen. Kosten skal være streng. Derfor spiser jeg kun gulerødder og broccoli bortset fra morgenmaden som består af jordbær m. skyr. Ja, det er lidt kedeligt, men det gør mig ingenting. Ønsket om at være tynd er større end ønsket om god mad. I hvert fald for nu. GOD og SUND weekend til alle:)
13 år5. marts 2011 kl. 09:36
Rigtig god ide - jeg er også med, selv om jeg lever efter mad i tal også i weekenderne, er det nemt at falde i :O(( - Måske i vil have et godt råd, til den søde tand ? okay tag den eller smid den ud :O)

I Rema 100 og måske også andre steder, har de en Fromage Frais (President) med 0,2 % fedt og et meget højt indhold af protein - 1 bøtte (0,5 l) koster kun 9 kr. - sådan en bøtte rører jeg op med en tsk. sød - 0,5 tsk. Vanilieessens - og 0,5 tsk. Mandelessens (Smag jer frem til, hvad i kan lide) og bruger enten med lidt mysli eller feks frugtstykker i - uhm det smager lækker og erstatter slik og søde sager her i huset :O))
13 år5. marts 2011 kl. 11:29
Kort opfølgning...

Kcal-indtaget udgør netop nu 769 og har kun bestået af sunde madvarer. I øjeblikket føler jeg, at jeg sagtens kan klare en lørdag aften uden store doser slik og andet usundt.

Aftensmaden står på lækker tournedos med salat. Relativt få kcal, så der er plads til lidt ekstra til aftenshyggen. Her har jeg allieret med mig skyr, som jeg vil røre op med lidt vanilleessens og sødemiddel (tak for den gode idé turbomaster). Dertil lækre frugter og en kaffe med karamel smag! Jeg håber det kan holde den søde tand borte...

Jeg håber I to andre har haft en dejlig lørdag indtil videre!

God aften!
13 år5. marts 2011 kl. 18:41
Jeg er bare boostet med motivation - aner ikke hvor det kommer fra. Men dejligt er det da bestemt:) Mit indtag er på lidt under 1000 i dag. FEDT! Og skal ikke have mere at spise i dag, faktisk tror jeg at jeg vil gå ud og børste tænder så snart jeg har “postet” dette indlæg.
Men jeg har spist:
Morgenmad = vejede det ikke men skyr m. jordbær, lidt jordbær yoghurt og sød. + te
Formiddag = 70 g. gulerødder
Frokost = en skive rugbrød m. en halv avocado og en skive skinke pålæg.
Eftermiddag = 3 spsk rosiner
Aftensmad = 250 g. kogt broccoli og 300 gram gulerødder
Aften snack = en halv avocado.

Jeg er ikke engang sulten for det mange grøntsager mætter virkelig. Det er skønt.
Og det med skyr blandet med vanilleessense lyder bare super lækkert. Skal have købt mig noget af det der essense der;) I morgen skal jeg også købe en masse frugt. Bananer, æbler og MANGO. Har sådan haft lyst til mango den seneste tid. Mmmhh..:)

Så jeg er en glad pige som går i seng med et smil lørdag aften og forhåbentlig igen søndag, i håb om at vægten belønner mig mandag!:)
13 år5. marts 2011 kl. 21:13
Flot klaret Meol!! Når motivationen er i top, kan del føles så legende let med de rigtige spisevaner!!

Motivationen har også været i top hos mig i dag - jeg hopper snart i seng med et indtag på lige over 1300, så det er fuldt tilfredsstillende!

Forhåbentlig går det ligeså godt for os i morgen. I så fald er det min første weekend i evigheder, hvor jeg undgår den dårlige samvittighed!! Denne gang skal det altså være...
13 år5. marts 2011 kl. 22:37
Ej hvor er vi bare gode:) Thumbs up for os!
Ja, samme her. Har været god i mange uger efterhånden, men lige så snart weekenden banker på døren ramler min kontrol.. Næste uge bliver lidt svær tror jeg. Mine forældrer kommer på besøg og plejer som regel at have alt muligt lækkert med, og vi laver god mad/spiser ude.. Men håber at jeg taber mig meget i løbet af ugen så jeg ikke har samvittighed til at proppe mig.. Men nu må vi se. Den tid, den sorg;) Lige nu soler jeg mig bare i denne rus fra lørdagens sejr:)
13 år6. marts 2011 kl. 05:11
Så er det søndag. Heldigvis kan vi begge smile af den veloverstået lørdag! Nu skal dagen i dag bare gå ligeså godt som i går... Jeg har netop bestået dagens første udfordring - fastelavsboller til morgenbordet! Uha de fristede og jeg overvejede virkelig en halv, men jeg gjorde det ikke... Vidste at selv en halv ville veje for tungt i kalorieregnskabet!!

Kender alt for godt det med at miste kontrollen i weekenderne. Jeg har ofte sagt til mig selv, at mit mål for weekenderne er, at også her skal de sunde vaner overholdes. Er der dog "arrangementer" planlagt i form af besøg mv., så er det ok at være usund og så "tæller" jeg ikke. Jeg vil dog hele tiden have de sunde vaner i baghovedet men tillade mig selv lidt af det usunde.. Desværre er det alt for ofte endt med, at jeg har tilladt mig alt for meget af det usunde uden nogle specielle lejligheder.. Men det skal dælme ikke gentage sig i denne weekend!!!

God søndag til jer!
13 år6. marts 2011 kl. 10:46
Kort opdate...

Jeg har nu indtaget lidt mere end 900 kcal og regner ikke med at skulle have meget mere end aftensmad i dag og måske er par mellemmåltider!

Dagen startede med en gåtur på 40 min, og jeg har netop afsluttet 45 min. cardio træning. Nu står den på gåtur igen her i det dejlige vejr... Jeg må indrømme at jeg er en smule træt i dag og ja, det betyder selvfølgelig at sukker frister! Havde jeg ikke indgået denne "weekendpagt" med mig selv denne gang, så havde jeg uden tvivl kastet mig over de sidste fastelavnsboller.. Men nej, ikke denne gang! Der er ca. 7 timer tilbage af dagen, og dem skal jeg altså igennem... Jeg vil gå i seng med god samvittighed!

Blot lidt tanker, der forhåbentlig får mig til at fokusere de sidste timer af weekenden!

Fortsat god søndag til alle...
13 år6. marts 2011 kl. 15:22
Ihh hvor er du sej!:) Godt gået!

Okay confession time:
Har spist for meget i dag. Peanutbutter kom lidt i vejen. Men jeg har spist sundt: skyr, broccoli, gulerødder, peanutbutter, knækbrød fuldkorn, müsli, en skive rugbrød, avocado, rosiner.. Men skal ikke spise mere for i dag. Har børstet tænder;) Men har styrketrænet 1 time og danset 1 time i dag.. Håber bare at jeg ikke kommer over 60 kg i næste uge. (den er 59,8 kg)..
13 år6. marts 2011 kl. 19:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...