jeg er da simpelthen bare så forvirret... aaargh

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

jeg er da simpelthen bare så forvirret... aaargh
Nå jeg har så fulgt min kur til punkt og prikke... jeg har syndet engang imellem men altid sørget for at gøre op for det de følgende dage og jeg har dyrket motion 4 gange om ugen foruden lange barnevognsture..... Vores vægt herhjemme mangler batteri, så da jeg i lørdags vejer mig ude ved mine forældre siger den -3 kg (FEDT tænker jeg bare) men da jeg så 2 dage senere bliver vejet hos min læge siger den at jeg er +0.2 kg over min startvægt.... Jeg kunne have tudet dernede, jeg har tabt mig 7 cm (3 i taljen, 2 over bagdel og 2 i taljen)... jeg forstår det simpelthen ikke...
13 år2. marts 2011 kl. 12:10
re: jeg er da simpelthen bare så forvirret... aaargh
Fortvivl ikke.
Forskellige vægte vejer forskelligt.
Derfor skal du altid veje dig på samme vægt (eller i hvert fald kun sammenligne tallet, når du vejer dig på samme vægt).

De tabte cm fortæller sandheden.
13 år2. marts 2011 kl. 12:35
Ja stol på målebåndet:-)
Der er nenlig stor forskel på vægte, og om vægten står samme sted på gulvet, desuden kommer jo også tidspunktet på dagen, hvilket slags tøj du har på osv...
MEN med det sagt, så har vægten meget at sige for ens egenkontrol af processen.
Tag at holde dig til en ugentlig vejning, samme vægt og tidspunkt. (Kunne jeg bare selv gøre det ville jeg spare mig selv mange ærgelser, he,he)
Held og lykke
13 år2. marts 2011 kl. 13:08
Jeg skriver det samme som de andre

så regn med din egen vægt og nyd de tabte cm. og så se næste gang at du skal til lægen, hvad lægens vægt så siger - og så er der jo det med at motion skaber muskler : )
13 år2. marts 2011 kl. 13:21
ja jamen jeg snakkede med min mor som har samme læge og hun var også altid ked af det når hun havde været ved lægen og blevet vejet der (til trods for at hun er normalvægtig).... Ja jeg må jo bare få købt nogle batterier til min egen vægt og så holde mig til den, så kan jeg ihvertfald få en ide om om vægten er på vej nedad eller hva der liiiige sker...
13 år2. marts 2011 kl. 13:52
I forbindelse med at du træne danner du jo også en større, eller tungere muskelmasse.. Så selvom du måske ikke kan se det på vægten, så stol på målebåndet som de andre siger.
13 år2. marts 2011 kl. 14:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...