#2 af Sigyn (slettet)
Gode idéer/ Inspiration søges til motion med børn
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Sigyn (slettet)
re: Gode idéer/ Inspiration søges til motion med børn
Uha nej du er da ikke den eneste :-) Jeg har en datter, mand, hest og fuldtidsarbejde. Jeg har valgt at kombinere det nødvendige med det praktiske. Jeg cykler på arbejde (har ca. 12 km hver vej) og det tager faktisk ikke meget længere tid end med toget. Det giver mig faktisk over en times motion om dagen. En overgang gjorde vi det også til en vane at gå en tur umiddelbart efter aftensmaden. Det var rigtigt dejligt og så snart det bliver lidt lunere vil jeg genindføre det. Man får dejlig energi af det og bliver mindre tilbøjelig til at flade foran flimmeren. Prøver også at lave lidt maveøvelser når jeg alligevel sidder og ser fjernsyn.
Håber det kan bruges :-)
Håber det kan bruges :-)
13 år28. februar 2011 kl. 10:39
Ablanu
Sigyn har mange gode idéer, og ellers er det jo også dejligt at lege med børnene.. Nu ved jeg ikke hvor livlige dine børn er, hvilket køn og hvad de kan li' at lege, men de vil garanteret blive ellevilde (de to ældste), hvis mor var med på en omgang bold eller fangeleg ;)
13 år28. februar 2011 kl. 12:05
bruger slettet
Sanglege. Køb en cd med sanglege, mine børn elsker når mor fjoller rundt sammen med dem og hopper og danser.
Leg kongens efterfølger, det kan gøres både ude og inde.
Alene dyrker jeg motion efter en DVD. Det er fordi den kan sættes på når jeg har tid og så skal jeg ikke møde op på et hold til bestemt tid.
Leg kongens efterfølger, det kan gøres både ude og inde.
Alene dyrker jeg motion efter en DVD. Det er fordi den kan sættes på når jeg har tid og så skal jeg ikke møde op på et hold til bestemt tid.
13 år28. februar 2011 kl. 13:25
bruger slettet
Ja:-)
Leg med børn er faktisk en supermotion... vi har en stor trampolin i haven, som jeg faktisk får brændt en masse energi af på. Bare det at hoppe derpå kan få pulsen op... ellers er der jo fjolledans, selv zumba kunne man vel lave med ungerne. Vi spiller wii sammen hvor man har nogle forskellige spil der da godt kan få pulsen op. Alm. gymnastik vil mine meget gerne være med til også:-) Kun fantasien sætter grænser...
Leg med børn er faktisk en supermotion... vi har en stor trampolin i haven, som jeg faktisk får brændt en masse energi af på. Bare det at hoppe derpå kan få pulsen op... ellers er der jo fjolledans, selv zumba kunne man vel lave med ungerne. Vi spiller wii sammen hvor man har nogle forskellige spil der da godt kan få pulsen op. Alm. gymnastik vil mine meget gerne være med til også:-) Kun fantasien sætter grænser...
13 år28. februar 2011 kl. 14:22
solstråle1974
Rigtige gode idéer -
Hvad efaktisk glemt Wii´en - vi har nemlig en men har desværre ikke brugt den i rigtig lang tid - så den finder jeg frem i dag.
Aftenturen efter aftensmaden har vi også gjort men nu hvor det har været kold og mørkt og trist har vi ikke været ude og gå ture.
jeg gider hellere ikke ud med barnevognen nu hvor vejret er sådan - men nu bor jeg også på landet så der er bare endnu mere dødsygt at vade derud af med frost på tænder og snude : ). men fedt om sommeren.
Jeg plejer også at løbe rundt og danse med ungerne -så den motion havde jeg glemt : ). og fangeleg.
Hvilken DVD bruger du til at lave motion efter ??
Mange tak for alle de gode svar - de fik en til at huske nogle rigtige gode ting : )
Kram
MARIA
Hvad efaktisk glemt Wii´en - vi har nemlig en men har desværre ikke brugt den i rigtig lang tid - så den finder jeg frem i dag.
Aftenturen efter aftensmaden har vi også gjort men nu hvor det har været kold og mørkt og trist har vi ikke været ude og gå ture.
jeg gider hellere ikke ud med barnevognen nu hvor vejret er sådan - men nu bor jeg også på landet så der er bare endnu mere dødsygt at vade derud af med frost på tænder og snude : ). men fedt om sommeren.
Jeg plejer også at løbe rundt og danse med ungerne -så den motion havde jeg glemt : ). og fangeleg.
Hvilken DVD bruger du til at lave motion efter ??
Mange tak for alle de gode svar - de fik en til at huske nogle rigtige gode ting : )
Kram
MARIA
13 år28. februar 2011 kl. 14:59
bruger slettet
Jeg bruger en dvd hvor man skal bruge bold, håndvægte og elastik, det er en jeg har fået gratis med iform engang, men man kan også købe dvd'er der bruger samme princip. Den tager lidt over ½ time inkl. opvarmning og udstrækning. Den er meget effektiv fordi man træner flere muskelgrupper på en gang og derfor udgør selve træningen også kun 20 minutter.
13 år28. februar 2011 kl. 16:34
Jeg har tænkt længe på at jeg ville prøve at se om jeg kunne komme ud og løbe om morgen inden børnene vågner og inden manden tager på arbejde, da jeg går hjemme på barsel lige nu.
Før jeg fødte var det begrænset hvad motion jeg fik lavet med ungerne og får mig selv. da jeg arb. fra 9/17:30 så hjem til aftensmad og hygge med ungerne og de skulle i seng og jeg endte/ ender altid foran fjensynet ( det lille satans app. )
men det kan være i andre har nogle gode ting i laver sammen eller alene
Mine børn er 5,snart 4 og 1 mdr.
: )
Maria