Vægten stiger i stedet! Hvad sker der?! ...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Vægten stiger i stedet! Hvad sker der?! ...
Jeg plejer, at gå pænt ned i vægt... Men, nu til morgen viser vægten at jeg vejer 300 gram mere end i går... Jeg har slet ikke syndet...nå, måske med det æble jeg spiste inden jeg gik i seng... hmm...
Oplever I andre sådan jojo vægt også? Selv om I holder diæt?
Mvh.
Katia

13 år26. februar 2011 kl. 09:24
re: Vægten stiger i stedet! Hvad sker der?! ...
Ja, bestemt... Og i meget større grad end 300 gram. Min vægt kan svinge med op til 2 kilo, så lad endelig ikke små 300 gram bekymre dig.

300 gram er jo ikke mere end et stort glas vand og kan skyldes MANGE årsager... Mere mad i mavesækken, mere væske i kroppen, manglende toiletbesøg!!

Så i morgen er der sandsynligvis smuttet 400 gram af igen, hvis du overholder din diæt. Og sker det at der er røget yderligere på, så fortvivl endelig ikke! Sålænge du overholder din diæt, er en vægtøgning sandsynligvis blot lidt ekstra væske i kroppen. Fx hvis du nærmer dig din periode for menstruation...
13 år26. februar 2011 kl. 09:32
Hej
Jeg er enig i at det kan være væske el fyldt mave.
Men ellers tag målebåndet til hjælp
det lyver ikke:)

vh kis
13 år26. februar 2011 kl. 09:48
Det er meget normalt at vægten kan svinge op og ned. Som de siger er der mange faktorer der spiller ind der.
Jeg har kigget lidt på din dagbog.... og kan se at du flere steder spiser alt for lidt. Kommer du under 1200 kcal vil din krop gå i spare mode, fordi den tror du sulter, og derfor holde igen på fedtet. Og gør man det forlænge, vil man stadig tabe sig, men det vil være muskler i stedet. Hvilket er med til at gøre at din forbrænding bliver dårligere. Så pas på med at spise for lidt.!! Hvis du har indtastet aktivitetsniveau og sat et mål i din profil. Så skulle den gerne fortælle på oversigtssiden hvor meget din krop som min gerne skal have for bare at kunne holde sig igang.
endvidere efter ca 4 ugers god vægttab, er det ligeledes meget naturligt at man kommer til en mur. Her står vægten nærmest stille, og man kan endda tage en smule på. Den mur kan forekomme ca 4 uger. Men fortvivl ikke, vægttabet kommer igen bagefter :)
13 år26. februar 2011 kl. 10:01
Hej

Ja min vægt svinger også meget. Helt op til 800 gram. Her til morgen viste den plus 300 gram skønt jeg ikke spiste ret meget igår.

Tror det er helt normalt med udsving på vægten. Dels kan vægten være lidt upræcis, så sveder vi jo op til 1- 2 kg væske ud om natten. så er der hele fordøjelsessystemet der kan indeholde mange kilo affald og så er der også mængden af blod i kroppen der kan variere. så i praksis kan alle disse faktorer give mange kilos udsving på vægten fra dag til dag uden at det betyder vi har taget på i vægt, eller tabt os
13 år26. februar 2011 kl. 10:40
Tak for al respons. Det er dejligt at høre om Jeres erfaringer. Tak.
Med venlig hilsen.
Katia
13 år26. februar 2011 kl. 16:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...