Hvor mange kalorier må jeg få???
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Ablanu
re: Hvor mange kalorier må jeg få???
Sats på at tabe ½ kilo pr. uge i stedet, det er mere realistisk i længden :)
Du skal mindst have 1200 kcal, men hvor mange du må få afhænger jo af hvor meget du bevæger dig..
Du skal mindst have 1200 kcal, men hvor mange du må få afhænger jo af hvor meget du bevæger dig..
13 år25. februar 2011 kl. 12:07
bruger slettet
jeg dyrker ikke rigtig noget motion, andet end 30 min. gang på løbebånd.
13 år25. februar 2011 kl. 12:11
Ablanu
Hvis du prøver at sætte dit aktivitetsniveau rigtigt, kan du se under 'Info' -> 'Oversigt' hvor mange kcal du mindst skal have om dagen.. Og nederst kan du se hvad dagens under(/over)skud giver i gram.. Så kan du prøve at regne det ud derfra :)
13 år25. februar 2011 kl. 12:13
bruger slettet
Er der nogen der ved om man må spise ubegrænset af tomater, agurk og salat. fordi når man taster i kalorieregnskabet, så tæller de med. Jeg har bare hørt fra en diætist at man må spise ubegrænset af det og kaffe også????
13 år25. februar 2011 kl. 12:24
Fluffy82
Alt hvad du spiser tæller selvfølgelig med, men netop sådan noget som salat, tomat og agurk har et ret stort vandindhol, og derfor er der kalorie-indhold pr g ret lille. Så spise bare løs, selvom de tæller lidt i kalorie-regnskabet.
Og heldigvis vænner man sig efterhånden til at taste ind, og får indført de varer og opskrifter man bruger ofte, men det tager lidt tid.
Og heldigvis vænner man sig efterhånden til at taste ind, og får indført de varer og opskrifter man bruger ofte, men det tager lidt tid.
13 år25. februar 2011 kl. 12:45
bruger slettet
Jeg kan slet ikke få styr på hvor mange kcal jeg må få pr dag. jeg har selv sat det til 1200 max pr dag, men giver det vægttab?? eller er det for meget eller for lidt?
13 år25. februar 2011 kl. 12:55
calcit
afhænger jo af din vægt nu om du kan tabe et kilo.......
13 år25. februar 2011 kl. 13:08
Ingeborg59
Diætister anbefaler, at man ikke kommer under 1200 kalorier om dagen, da kroppen ellers vil tro, der er hungersnød og derfor sætter forbrændingen ned. Det er smart at spise mange proteiner og kostfibre, da det giver mæthed og man sikrer, at det ikke er muskler, men fedt, man forbrænder. Gode proteinkilder er magert kød som f.eks. kalkun, fromage frais eller ylette, æg, fisk af alle slags, og gode kostfibrekilder er grøntsager. Prøv de grove af slagsen (gulerødder, blomkål, bønner, ærter f.eks., det giver større mæthed og flere kostfibre end agurk, salat og tomat, som der i øvrigt ikke er noget galt med at spise.
Held og lykke med det -
Ingeborg59
Held og lykke med det -
Ingeborg59
13 år25. februar 2011 kl. 14:10
jeg vil gerne tabe min 1 kg pr uge hvor mange kalorier må jeg få?