TABE 9 KG. PÅ 36 DAGE,.. KAN JEG NÅ DET???

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

TABE 9 KG. PÅ 36 DAGE,.. KAN JEG NÅ DET???
..EFTER ET MEGET LANGT FRAVÆR, ER JEG NU TILBAGE OG VIL VIRKELIG GØRE EN INDSATS FOR AT NÅ MIT DELMÅL TIL TIDEN...
NOGEN DER ER MED PÅ EN RIGTIG SKALLE I DEN RIGTIGE RETNING....
..ALTSÅ ET VÆGTTAB PÅ KNAP TRE KILO OM UGEN DE NÆSTE FIRE UGER...

13 år24. februar 2011 kl. 10:14
re: TABE 9 KG. PÅ 36 DAGE,.. KAN JEG NÅ DET???
STARTSKUDDET ER GÅET...
MIN VÆGT IDAG VISTE 89,3 KG.
JEG KAN... JEG VIL... JEG GØR DET...

13 år24. februar 2011 kl. 10:18
hvordan har du tænkt dig at gøre det?
13 år24. februar 2011 kl. 11:22
Det lyder lidt voldsomt. Det kan måske godt lade sig gøre, men vil vægttabet holde?
Held og lykke med det. Håber dog, at du for helbredets skyld sætter dig et mere realistisk mål.
13 år24. februar 2011 kl. 11:27
Synes også det lyder lidt volsomt. Og vil minde dig om at de kg der hurtigt kommer af også har det med hurtigt at komme på igen hvis man falder i. Men held og lykke!
13 år24. februar 2011 kl. 14:18
Hej, jeg har tabt mig 4 kg på 17 dage, så det er vist muligt at tabe 9 kg på 36 dage vil jeg mene.
Pøj,pøj!
Katia
13 år24. februar 2011 kl. 15:58
1kg om ugen er mere langsigtet især hvis huden skal følge med. 2kg om ugen i 4uger er ca max hvis det skal være sundt.
13 år24. februar 2011 kl. 15:58
Lidt matematik..
1 kg kropsfedt = ca. 7000 kcal
3 kg kropsfedt = ca. 21000 kcal
21000 kcal på syv dage = 3000 kcal pr. dag.
Altså skal du have et underskud på 3000 kcal pr. dag. for at nå det mål.
Hvis vi siger, at du skal have mindst 1200 kcal pr. dag. for at din krop ikke går i sultetilstand, skal du bevæge dig for 4200 kcal HVER DAG.
Her på madital giver det tungeste aktivitetsniveau 2.767 kcal på motionssiden (inkl. 8 timers søvn - som er vigtigt i et vægttab!).
Du ville altså HVER DAG skulle have et underskud på 1433, selv med det hårdeste aktivitetsniveau.

De 4200 kcal svarer til at lave step, med 25-30 cm step (aktivitetsniveau på 10) i 7 timer.

Konklution: Nej, du kan ikke nå det.

Og hvad kan du så gøre?
Du kan lave dig et nyt mål der er mere realistisk, tage dig sammen og så tabe omkring ½ kg om ugen over længere tid :)
13 år24. februar 2011 kl. 16:45
Man kan godt tabe 3kg om ugen og holde det efterfølgende. Det kan godt være der ikke ryger 3kg RENT fedt, men der vil næsten altid ryge lidt muskel, væske og kulhydratdepoter når man taber sig som gør at det går hurtigere.

Jeg ved ikke helt hvordan, men jeg taber i hvert fald normalt 3kg om ugen når jeg går på stram kur, hvis bare jeg spiser 1000-1200kcal dagligt af sunde madvarer og dyrker 1-2timers konditions-motion(løb, crosstrainer, kondicykel mm) dagligt. Jeg har dagligt et underskud på omkring 1500kcal, og med det ryger der altså alligevel som regel 3kg på en uge. Nogen gange mere endda, og self også mindre andre gange. Det følger ikke de logiske fakta omkring fedt og kalorier og vægttab, men jeg kan jo kun tale ud fra mine erfaringer.

Dog kender jeg kun ganske få mennesker udover mig selv, der er i stand til at præstere så voldsomme vægttab uden at sulte totalt, så jeg ville nok ikke sætte mine forhåbninger for højt op heller hvis jeg var dig.. Vil give de andre ret i at det vil være mere realistisk med 1kg om ugen.

Må jeg spørge hvordan det kan være at du ønsker at det skal gå så hurtigt? :-)
13 år24. februar 2011 kl. 16:55
Absolut er det muligt at tabe sig 9 kilo på 36 dage, jeg tabte selv 9,7 kilo på den første måned i min livsstilsændring(januar), det var ved at fordele mine måltider fra 1 til 6 måltider om dagen og så træne ca. 2-3 dage om ugen mellem 20-60 min. forholdvis let træning for at undgå træningsskader. Men jeg startede også på en vægt der sagde 125,8 kg, og motion dyrkede jeg ikke noget af overhovedet, bortset fra lidt hundeluftning.
Men med det sagt så synes jeg også det lyder helbredsmæssigt vovet at ligefrem sætte det som mål, men selvfølgelig er det dit valg og jeg ønsker dig held og lykke med det:-)
13 år24. februar 2011 kl. 17:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...