Nu skal det være-gode råd om billig grønt søges !!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+mopsie
re: Nu skal det være-gode råd om billig grønt søges !!
Jeg har altid en pose frosne bønner i fryseren. I det hele taget er jeg fortaler for frosne grøntsager. De er billige og man kan også spare noget tid da man ikke skal stå og rive og hakke før brug. Dette kræver en fryser af en hvis størrelse, da det oftest kan betale sig at tilbudsshoppe, tit er der nogle penge at spare.
Men ellers så gælder det om at spise efter årstiden, fx er tomater og agurker meget dyre nu, hvor de om et par måneder bliver kastet i hovedet på os.
Jeg er også selv stor fan af hvidkål, en dejlig mættende grøntsag, og der er til mange måltider i et enkelt hoved.
Held og lykke med vejningen imorgen, det er aldrig sjovt at skulle på den efter lang tids fravær.
Men ellers så gælder det om at spise efter årstiden, fx er tomater og agurker meget dyre nu, hvor de om et par måneder bliver kastet i hovedet på os.
Jeg er også selv stor fan af hvidkål, en dejlig mættende grøntsag, og der er til mange måltider i et enkelt hoved.
Held og lykke med vejningen imorgen, det er aldrig sjovt at skulle på den efter lang tids fravær.
13 år23. februar 2011 kl. 21:00
veile
Husk at også flåede tomater og champignon i kødsovsen tæller som grønt. Jeg laver somme tider minestrone. Det er lækkert og billigt.
Rødbeder, gulerødder og pastinakker er gode som pommefrittes bagt i ovnen. Revet rå rødbede med appelsin og æble smager også godt evt. rørt med cheasy fraiche (men du får knaldrøde hænder)
Jeg plejer at købe grønt uden nogen egentlig plan og så finder jeg opskrifter på nettet, for at få variation i krydderierne.
Rødbeder, gulerødder og pastinakker er gode som pommefrittes bagt i ovnen. Revet rå rødbede med appelsin og æble smager også godt evt. rørt med cheasy fraiche (men du får knaldrøde hænder)
Jeg plejer at købe grønt uden nogen egentlig plan og så finder jeg opskrifter på nettet, for at få variation i krydderierne.
13 år23. februar 2011 kl. 21:31
Trif
Kan tilslutte mig de frosne grøntsager, de fåes meget billigt!! Og det er så nemt, især nu du har en lille pige :-) Tænker der vel har været lidt slik, guf mm der har været skyld i vægtøgningen?? Hvis du ikke køber det mere, så er der penge til grønt hehe.
Mht. revne rødbeder, så er det rigtig lækkert - og her kan jeg kun anbefale gummihandsker!!!! :-))
Hænderne er jo røde i flere dage.
Held og lykke på vægten!!!
Mht. revne rødbeder, så er det rigtig lækkert - og her kan jeg kun anbefale gummihandsker!!!! :-))
Hænderne er jo røde i flere dage.
Held og lykke på vægten!!!
13 år24. februar 2011 kl. 07:34
bruger slettet
Lige nu er der masser af rodfrugter at få til billige penge. Jeg plejer at skære dem i stave og bage dem i ovnen med lidt olie, appelsinsaft, salt og honning. Man kan altså godt undvære honningen hvis man synes det koster for meget i kalorieregnskabet.
Hvidkål er lækkert i en hvidkålsgryde med hakket oksekød. Svits oksekød, tilsæt hvidkål og boullion og kog. Man kan tilføje lidt kartofler i tern hvis man har lyst.
Tomatsuppe af boullion, flåede tomater og løg som skal blendes after kogning er også billigt at lave.
Og gryderetter er gode at tilsætte alle mulige grønsager i. Jeg laver ofte en kødsovs med selleri og gulerødder i tern, den er bare god.
Som tilbehør kan du prøve at lave coleslaw med cheasy fraiche, jeg laver det nogle gange med revet selleri i stedet for hvidkål.
Ja det var lige det jeg kunne komme i tanke om.
Hvidkål er lækkert i en hvidkålsgryde med hakket oksekød. Svits oksekød, tilsæt hvidkål og boullion og kog. Man kan tilføje lidt kartofler i tern hvis man har lyst.
Tomatsuppe af boullion, flåede tomater og løg som skal blendes after kogning er også billigt at lave.
Og gryderetter er gode at tilsætte alle mulige grønsager i. Jeg laver ofte en kødsovs med selleri og gulerødder i tern, den er bare god.
Som tilbehør kan du prøve at lave coleslaw med cheasy fraiche, jeg laver det nogle gange med revet selleri i stedet for hvidkål.
Ja det var lige det jeg kunne komme i tanke om.
13 år24. februar 2011 kl. 09:38
biologi c
de grøntsager der er i sæson.
+ frost grøntsager, der er plukket i sæson.
+ frost grøntsager, der er plukket i sæson.
13 år24. februar 2011 kl. 09:56
Jeg er en ung pige på 26, og jeg trænger til at smide en masse kilo. Helt hvor mange kilo jeg trænger til at smide ved jeg ikke endnu, da jeg ikke har taget modet til mig og har klatret op på vægten... men i morgen tidlig skal jeg op på den forbaskede vægt, og jeg regner desværre med at jeg er over 90 kg.
Men jeg må jo nok hellere se det i øjnene -jo før jo bedre :-) (slutmålet for mig er 68 kg og et delmål er -7kg til d. 3. april)
Jeg fødte i december en lækker lille pige, og der har sneget sig nogle kilo på, som jeg skal af med.
Men fordi jeg har fået denne skønne unge dame, så er vi lidt nogle fattigrøve for tiden... derfor vil jeg meget gerne høre om der er nogen der har nogle gode ideer til billig grøntsagsmad.
Jeg er desværre ikke kommet meget længere end til revet gulerod med appelsin og hvidkål eller rødkål... og jo det er billigt, men jeg bliver nok ret træt af det i længden, og så når jeg i hvert fald ikke mit mål :-).
Det blev en længere smørre, men jeg håber nogen har nogle gode ideer.
Hilsen Camilla.