1 januar 2012 :-)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

1 januar 2012 :-)
1 januar 2011. Nu skal det være slut, jeg har altid været slank - ganske langsomt men fremadskridende er vægten de sidste år steget er vægten steget til 81 kg, jeg er 163 cm høj.

Jeg så nogle billeder af mig selv -- (u) hygge og havde en stigende irritation over at det tøj, som jeg syntes er smart ikke lige er det, jeg kan passe mere.
Derfor satte jeg mig på et års projekt - jeg har aldrig før været på slankekur - og dette skal ej heller være en slankekur, men mere rejsen tilbage på de gode vaner.
Jeg har sat mig som må at 1 januar 2012 skal jeg være på de 64 kg. Så må vi se om der kommer et nyt mål.
Som det kan ses er det ikke det hurtige vægttab, men det lange og forhåbentlig vedvarende som er målet.

Her d. 12.2.2011 har jeg tabt 3 ½ kg og overraskende mange cm., det handler nok om at der er sneget sig noget mere motion ind i hverdagen :-)

Til juni skal jeg til Rom og der har jeg sat delmålet til 73 kg.

Jeg har lavet et exell skema, hvor jeg har sat små delmål for hver 14 dag. de er sat meget små. Det gør en psykologisk forskel at være en smule foran.
God weekend.
13 år12. februar 2011 kl. 03:26
re: 1 januar 2012 :-)
Velkommen til og pøj pøj med rejsen tilbage til de gode vaner.
Ps tillykke med de 3,5 kg du har tabt til nu.
13 år12. februar 2011 kl. 05:57
Tillykke med beslutningen og den flotte start. Velkommen til også herfra:-)
13 år12. februar 2011 kl. 14:08
Mange tak :-) Fortsat god weekend
13 år12. februar 2011 kl. 22:37
I dag vågnede vi op til et smukt snedrys ud over træerne. Jeg fik gået en dejlig lang tur i skoven - næsten to timer med vores to labrador hunde,. En fornøjelase at se som de pisker afsted.
Gåturen var velkommen, for i går aftes havde vi gæster, hvor jeg spiste dessert -- citronfromage -- den er ikke til at stå for., Vi har et lille citrontræ med citroner, så fromagen var med citroner af egen avl. Den kunne jeg ikke lade gå forbi.
Jeg har en opskrift, som er i den lettere ende, men aligevel, står det ikke lige på menuen for tiden :-) . Det er svært, når man har gæster og sidder og nyder det, jeg er en nemlig en rigtig hyggespiser.
Prøver overspringshandlinger med at tænke på noget andet, gå en tur i køkkenet o.s.v. -- det virker lidt , men dog ikke fuldt ud.... men dog bedre end før, hver lille skridt i den rigtige retning er værd at tage med.
13 år13. februar 2011 kl. 19:25
I dag er det gået forrygende... indtil at vi var på besøg ved min svigeringde, som havde bagt en ualmindelig lækker banakage. ja, gæt selv :-)

Jeg tror ikke jeg kun har en sukkertand. Så hjælper det at tænke på ´højdepunkterne,som inludere at jeg ikke har ikke spist chokolade eller slik siden d.1.1. (undtaget nogle gajoler) For mig er det en lang period. I dag skulle jeg pakke en pose med godter til naboens børnebørn - og jeg var fristet til lige at tage nogle af vingummierne, men jeg gjorde det ikke :-)

I morgen står den på enten gåtur i skoven eller en tur i skoven og ordne træ til træfyret. Det er faktisk god motion både at stabel træ og kløve det med øksen. Manden er ferm med motorsaven.
Samtidg med god motion er masser af frisk luft og en god udsigt.
13 år14. februar 2011 kl. 22:53
Synes at det er flot at du ikke har rørt noget slik siden 1.1 men at du så kommer på besøg hos svigerinden ja det kan jo ske for alle. Du skal bare op på hesten i dag så længe du ikke falder helt i så går det hele nok. Du vil opleve at der vil gå længere og længere imellem det at spise slik og søde sager og til sidst kan du måske "nøjes " med bare et lille stykke. Hvem ved ;-)
13 år15. februar 2011 kl. 05:41
I dag blev det til at ordne træ i skoven plus en lang gåtur med hundene.
I dag har der ingen fristelser været med dessert eller kage.
Det er gået godt med at holde fokus på måltiderne og at der skal være underskud på kaloriekontoen - det hjælper mig at holde målet for øje.
Det første større delmål er Rom i juni, hvor jeg gerne skulle kunne passe nogle af de kjoler, jeg har hængende. Det hjælper når det bliver lidt for hårdt.
13 år15. februar 2011 kl. 21:13
Altid godt med en gulerod foran sig. Har aldrig selv været i Rom men mine forældre har været der nede og der skulle bare være så lækkert der nede.
13 år19. februar 2011 kl. 09:03
De sidste dag har jeg været i København på ferie.. Vægten står og smiler i et hjørne, den ved at den kommer på arbejde, når jeg nærmer mig den.
Jeg har syndet med chokolade fra Sommerbird - jeg fandt et nye sted i Lille Standstræde Rikke Gryberg - som laver overaskende i smag og fantasktiske stykker chokolade.

Til gengæld har jeg gået fra morgen til aften rundt i København og op og ned at trapper, måske kan det modvirke en smule, at konditionen er blevet holdt ved lige,

Vi har fået set en masse alene at løfte hovedet og se alle de flotte bygninger der er i København er en oplevelse. Nu nyder jeg at være tilbage på landet, hvor der er marker og skov, så langt øjet rækker.

Jeg håber, at jeg kan få sukkermonsteret til at gå i dvale igen.
13 år20. februar 2011 kl. 07:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...