Mangler standhaftighed!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mangler standhaftighed!
Over de sidste 2 år, har jeg lige så stille og roligt bare taget på, men lukkede øjnene lidt for det og lod som ingenting. Her det sidste halve år er det så gået fuldstændig galt! Jeg har taget vildt meget på, og nu bliver jeg helt ked af hvad jeg ser i spejlet! Jeg har ikke spor lyst til at gå i byen, købe tøj, absolut ingenting. Så nu er motivationen der, jeg vil virkelig gerne tabe mig! Men jeg skuffer mig selv gang på gang, for jeg kan sagtens holde den sunde linje, lige ind til sen eftermiddag/aften, hvor jeg kan finde på at lede i hvert køkkenskab indtil jeg finder et eller andet - slik, småkager, chokolade osv (af og til bare mad).. og hver eneste gang jeg har taget en lille bid er det som om jeg giver helt op, og bare spiser og spiser.. Jeg nyder det egentlig ikke spor, for jeg ved godt det er helt galt, og jeg har det forfærdeligt bagefter.
Er der nogen der har gode råd til hvad jeg kan gøre??

Håber på lidt hjælp, for nu skal det altså være.
13 år11. februar 2011 kl. 20:36
re: Mangler standhaftighed!
jeg vil virkelig anbefale dig at læse bogen Slank Dig Let, som hjalp mig igennem lige præcis det, du fortæller om. Bogen fokuserer på den psykologiske del af et vægttab og den er virkelig god hvis man går ind i de øvelser, bogen gennemgår. Så skynd dig i boghandlen! Af alle bøger, programmer, slankeprogrammer, diætister og jeg ved ikke hvad, jeg har prøvet, har det her klart været det, jeg manglede, fordi jeg fandt frem til de ting i min psyke, der gang på gang ødelagde mine gode intentioner.
Jeg har et helt roligt forhold til mad nu et år efter.
Lidt langt indlæg, men vigtigt! Held og lykke!
13 år11. februar 2011 kl. 21:37
Hej Kristinita

Det er vigtigt at du gør op med dig selv at et vægttab/slankekur ikke er en straf, hvor du skal holde skansen hele dagen, for så er det at man smider det hele på gulvet om eftermiddagen hvor man er gået sukkerkold af at have spist 3 klidkiks og et par gulerodsstave. (det er slet ikke sikkert det er sådan det er - men det er ment som et eksempel, for noget er galt siden du panikker sidst på eftermiddagen)

et vægttab skal gerne ende ud i en livsstils ændring, som er til at leve med resten af livet.

Jeg har på ca 4 mdr tabt 22 kg ved at spise 5 - 6 måltider om dagen. de tre måltider - morgen, middag og aften er hovedmåltider og så spiser jeg 2 - 3 små mellemmåltider, for at holde forbrændingen igang imellem hovedmåltiderne.

Du kan tilmelde dig go kuren tv 2 dk hvor du gratis får opskrifter, madplan og indkøbsliste for en uge af gangen... der er maden i løbet af dagen nøje afstemt så du på en lækker og sund måde får det du har brug for, men samtidig taber dig.

jeg har en tråd herinde der hedder Tanja K rejsen mod det endelige mål jeg holder godtnok lige en lille "ferie" fra mit vægttabs projekt lige pt men jeg holder vægten indtil jeg er klar til endnu en omgang vægttab. held og lykke med det hele.

varme hilsner

Tanja
13 år11. februar 2011 kl. 22:33
Tusind tak til jer begge to!
Det satte tanker i gang at læse jeres svar - gode råd.
13 år12. februar 2011 kl. 17:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...