Velkommen til mit nye liv

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Velkommen til mit nye liv
Så er jeg her for fuld skrue igen. Nogen af jer har måske læst min tråd "Nu og +22kg". Jeg har lovet mig selv at når jeg er ovre min lungebetændelse, starter min nye livsstil. Jeg havde troet, det var i dag (mandag) jeg skulle starte på arbejde igen, men jeg døjer stadig med trykken i hoved og svimmelhed. Super træls. I går aftes kunne jeg dog mærke, at jeg ikke kan vente længere med at starte min nye livsstil. Så derfor lyder STARTSKUDDET i dag!!

Vægten siger 86,7 kg så det betyder et vægttab på 22,5 kilo så jeg havner på de ønskede 64,2 kilo. Jeg håber, det går lidt stærkt her i starten, for jeg tror, jeg får brug for lidt ekstra tid til de sidste seje kilo. I gennemsnit skal jeg tabe et halv kilo om ugen... Det tror jeg godt, jeg kan klare. Jeg har tidligere tabt mig 30 kilo, så jeg ved, jeg kan gøre det ved at fokusere på den rette kost. Motionen skulle dog gerne med i det samlede billede denne gang, men stille og roligt og et skridt af gangen.

I weekenden skrev jeg alle mine mål ned. Det er bittesmå ting som jeg lover mig selv at jeg vil gøre i hverdagen. Det hjalp at få skrevet det ned og jeg håber, det vil kunne stoppe nogen af mine evindelige diskutioner med mig selv.

Jeg håber nogen af jer vil følge med i denne tråd, hvor jeg løbende vil skrive hvordan det går. Jeg tager MEGET gerne i mod gode råd, kommentarer og andre indspark :-).

God vind til jer alle derude.
Hilsner fra vupti31
13 år31. januar 2011 kl. 07:54
re: Velkommen til mit nye liv
En lille tillægskommentar...:

Måske skulle jeg huske at fortælle at jeg har sat et mål der hedder 64,2 kilo til den 24.12.2011. Så der er knapt et år til vægttabet.

Mit første delmål er at tabe 3 kilo på de første 4 uger. Det vil sige at vægten gerne skulle være nede på 84,7 kilo den 28.feb. 2011. Jeg håber jo et eller andet sted, at det går lidt hurtigere her i starten, men jeg vil være tilfreds med 3 kilo på de første 4 uger.

Så fik jeg vist husket det hele ;-)
Hilsner fra vupti31 igen
13 år31. januar 2011 kl. 08:01
pøj, pøj, herfra
13 år31. januar 2011 kl. 09:06
Held og lykke med dit nye liv :-) God idé at skrive målene ned. Det tror jeg også, jeg vil gøre. Så har man det "sort på hvidt" - en slags kontrakt med sig selv. Måske skulle jeg også give den til min mand.

God dag
mette41
13 år31. januar 2011 kl. 09:25
Så kom jeg igennem det første døgn i mit nye liv, og det er rart!!

Det er også svært... Det jeg har sværest ved er, at droppe småspiseriet. I går stod jeg rigtig mange gange ude i mit køkken og jeg tog mig selv i ikke at vide hvad jeg skulle dér. Det bliver noget af en omvæltning at skulle tænke allerledes i mange mange situationer. Men hold fast hvor jeg glæder mig til det bare sidder på rygraden.

Jeg regner med - og håber på - at dette er min sidste sygedag i denne omgang. Så skal jeg på job i morgen efter 1½ uge med kold lungebetændelse. Det bliver rart at komme afsted igen.

God dag til jer andre herinde.
Hilsner fra vupti31
13 år1. februar 2011 kl. 08:27
Vejede mig i morges og på knapt en uge er der røget 2 kilo. Det er jo rigtig rigtig dejligt!!!! Og det giver noget blod på tanden til at fortsætte. Dejligt.

Nu skal jeg bare holde stand. Kan godt mærke at jeg er ved at være fysisk træt pga en travl hverdag og så er der ikke så meget energi til slankeprojektet. Men det SKAL lykkes, så jeg må kæmpe.

Håber I andre også har held med vægttabet.

God weekend. Hilsner fra Vupti31
13 år4. februar 2011 kl. 22:46
Dejligt med en god start ;-) Og selvom du siger at der ikke vil være så meget energi til dit slanke projekt, så giver det jo også noget at komme på arbejde igen - og væk fra køleskabet ;-) Jeg har også haft turen mange gange til køleskabet, åbnet og.... så lukket. Det gælder om ikke at havde noget "forbudt", så er det også nemmere at lukke igen!
Jeg er startet op igår, og skal tabe mig 15 kg, vejer 85. Jeg har et håb om 1 kg pr uge, det bliver nok svært - men jeg prøver. Jeg har 2 søstre der også er på kur, og de har stort held med at spise nødder ca ved hvert måltid - det er der forsket i, og man ved ikke hvorfor det hjælper... Men det passer fint når det bliver indtastet i mad skemaet - som er lidt af et puslespil. Pøj med det, og god weekend.
13 år4. februar 2011 kl. 23:04
Tillykke med de 2 kg der er røget til nu.
13 år5. februar 2011 kl. 09:11
Super godt gået. 2 kg på en uge er jo helt vildt. Jeg kan godt forstå, det giver dig endnu mere blod på tanden. Håber du snart får energien tilbage ovenpå din sygdom.
13 år5. februar 2011 kl. 15:07
Tillykke med det flotte vægttab, det er jo altid rart at komme godt igang:-)
De bedste ønsker herfra
13 år5. februar 2011 kl. 19:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...