Nu skal det være! Første delmål er at tabe 14 kg.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nu skal det være! Første delmål er at tabe 14 kg.
Jeg er ny her. Jeg læste en del indlæg i går, og blev meget inspireret af alle de positive historier, jeg læste :-) Godt gået, alle som har smidt en masse kilo!

Da jeg havde født mit første barn, vejede jeg 20 kg mere end jeg gjorde før graviditeten, hvor jeg var normalvægtig. Jeg havde aldrig været overvægtig før (har altid været typen, der passede str. XS og S i tøj - jeg er ikke så høj og ikke kraftig af bygning, så det passer til mig). Det var derfor mærkeligt, at skulle skifte gardaroben ud til str. L og XL. Da min datter var 3-4 mdr. gammel startede jeg hos Weight Watchers, og tabte stille og roligt ca. 15 af de "nye" kilo, og havde det egentlig fint med det. Derefter holdt jeg vægten, og tøjet var nu mærket med M i de fleste tilfælde.

Desværre løb jeg ind i en depression, da min datter var 1½ år gammel. Jeg var sygmeldt fra arbejdet i et par måneder - gik til psykolog, da jeg blev klar til det, og fik antidepressiv medicin, og tog voldsomt på i rivende hast. Det er jo desværre en af bivirkningerne ved den slags medicin for de fleste.

Da jeg kom "ud på den anden side" bekymrede jeg mig ikke så meget om vægten. Jeg var bare glad for at være i live :-) Jeg fortsatte også med medicinen i omkring halvandet år efter at jeg egentlig følte mig rask. Det anbefalede min læge mig. Og mens jeg tog medicinen, gad jeg slet ikke forsøge at tabe mig. Jeg kunne dog holde (over)vægten nogenlunde og var tilfreds med det.

Bagefter tabte jeg mig en smule - langsomt - uden at gøre noget særligt for det, bortset fra at jeg ikke tog medicin længer, og jeg fik bevæget mig lidt mere.

Et stykke tid levede jeg med at holde vægten nogenlunde. Jeg kunne godt irritere mig lidt over, at jeg så lidt lasket ud, men hvad, jeg var jo ikke helt ung længere, og det ville også være noget af en udskrivning, hvis jeg igen-igen skulle skifte gardaroben ud.

Jeg blev gravid igen med mit andet barn. Samtidig blev min far alvorligt syg. Det fyldte selvfølgelig rigtig meget - og det var svært at glæde sig over graviditeten. Denne gang tog jeg næsten 30 kg på! Jeg havde en kampvægt på 82 kg lige før fødslen. Der røg selvfølgelig nogle kilo med det samme, min søn var kommet til verden. Jeg var indlagt nogle dage, fordi jeg gik meget i stykker under fødslen, men første dag hjemme, gik jeg i krig med Weight Watchers pointsystem. Nu skulle der ske noget! Det var sommer, jeg var på barsel - og havde alle muligheder for at planlægge indkøb og madlavning. Desværre døde min far præcis 14 dage efter min søn kom til verden, og så gik mine slankeplaner fløjten.

Det er nu 2½ år siden, og min vægt er kun 4 kg lavere end den var dengang. Trods alt er den ikke steget. Men NU skal den falde! Mit første delmål er at smide 14 kg, så jeg lander på 60 kg. (Min idealvægt er omkring 55 kg)

Jeg glæder mig til at være med her, og håber, vi kan støtte hinanden :-)

Vh
mette41
13 år30. januar 2011 kl. 15:02
re: Nu skal det være! Første delmål er at tabe 14 kg.
velkommen til.
når du har brug for hjælp og støtte er du kommet til det rette sted. :-)
13 år30. januar 2011 kl. 19:53
Velkommen til ;-) Calcit
13 år30. januar 2011 kl. 21:11
Tusind tak for jeres velkomsthilsener :-)
13 år30. januar 2011 kl. 21:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...