#2 af bruger slettet
Line's første skridt
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: Line's første skridt
hmm... undre mig bare over at jeg blev anført som gæst
13 år25. januar 2011 kl. 22:42
calcit
Velkommen her Line - det er flot du er så ærlig. omkring din situation....det bliver dejligt at følge dig her vi er jo nogen der skal være her ret længe. De bedste tanker fra Calcit.
13 år25. januar 2011 kl. 23:07
Trif
Velkommen Line og flot du så ærligt deler med os!! Håber der kommer gang i vægttabet og du samtidigt holder humøret oppe :-)
Kh Trif
Kh Trif
13 år26. januar 2011 kl. 09:55
bruger slettet
Er jeg den eneste der har prøvet at køre træt i de nye vaner allerede på 3. dag???
Mødte en veninde nede i byen og vi ville hygge lidt så fik en lille sandwich og en sodavand.
ved godt det er "forbudt", men det er godt nok svært.
hele dagen har jeg overvejet om jeg ikke bare kunne nyde livet (med måde) (i ved hvad jeg mener? :) ) og så bare træne kiloerne væk? :)
Jeg vil meget hellere tilbringe 4 timer i fitnesscentret hver dag end at skulle begrænses så meget.
er det okay? vil det mon virke?
Har intet imod at skulle sundt, for elsker (mærkeligt nok) fx. Broccoli :)
har for meget at se til i morgen, så regner med at starte op i fitness fredag.
Har arbejdet dernede, så har nogle fordele :)
Nå ja, men altså, i dag onsdag d. 26/1-11 Har jeg SYNDET (skammer mig meget). cyklet omkring 10 km, gået rundt i gågaden og faret rundt i huset for at gøre rent.
Mødte en veninde nede i byen og vi ville hygge lidt så fik en lille sandwich og en sodavand.
ved godt det er "forbudt", men det er godt nok svært.
hele dagen har jeg overvejet om jeg ikke bare kunne nyde livet (med måde) (i ved hvad jeg mener? :) ) og så bare træne kiloerne væk? :)
Jeg vil meget hellere tilbringe 4 timer i fitnesscentret hver dag end at skulle begrænses så meget.
er det okay? vil det mon virke?
Har intet imod at skulle sundt, for elsker (mærkeligt nok) fx. Broccoli :)
har for meget at se til i morgen, så regner med at starte op i fitness fredag.
Har arbejdet dernede, så har nogle fordele :)
Nå ja, men altså, i dag onsdag d. 26/1-11 Har jeg SYNDET (skammer mig meget). cyklet omkring 10 km, gået rundt i gågaden og faret rundt i huset for at gøre rent.
13 år26. januar 2011 kl. 20:51
Frandsen1987 (slettet)
Jeg tror ikke du kan nøjes med at træne det væk, maden er altså en meget vigtig faktor. Men jeg tror netop det handler om, at man ikke skal se på tingene som noget forbudt, men få de ting man godt kan lide ind i sin hverdag.
Hvis ikke man gør plads til de ting man godt kan lide, så tror jeg det bliver alt for surt. Og hvis man tænker på det, som at man synder hver gang man tager det mindste som er bare lidt i den forkerte retning, så bliver det hurtigt trættende.
Mange gange handler det jo også om mængderne man spiser, og den vigtigste ting - At skære ned på sukkeret. Lav nogle faste rammer for dig selv, som du ved du kan overholde og giv dig selv lov til lidt engang i mellem og gå så ellers på opdagelse på nettet og i opskriftsbøger - der findes så meget lækkert sundt mad, det er bare lige at få øjnene op for det, for det bliver selvfølgelig kedeligt i længden, hvis man bare skal spise gulerødder hele tiden. Sørg for at få noget varieret mad så tror jeg ikke du kører træt i det. Du skal jo også gerne have det ændret til noget du vil kunne leve med resten af dit liv :)
Hvis ikke man gør plads til de ting man godt kan lide, så tror jeg det bliver alt for surt. Og hvis man tænker på det, som at man synder hver gang man tager det mindste som er bare lidt i den forkerte retning, så bliver det hurtigt trættende.
Mange gange handler det jo også om mængderne man spiser, og den vigtigste ting - At skære ned på sukkeret. Lav nogle faste rammer for dig selv, som du ved du kan overholde og giv dig selv lov til lidt engang i mellem og gå så ellers på opdagelse på nettet og i opskriftsbøger - der findes så meget lækkert sundt mad, det er bare lige at få øjnene op for det, for det bliver selvfølgelig kedeligt i længden, hvis man bare skal spise gulerødder hele tiden. Sørg for at få noget varieret mad så tror jeg ikke du kører træt i det. Du skal jo også gerne have det ændret til noget du vil kunne leve med resten af dit liv :)
13 år27. januar 2011 kl. 08:51
veile
Vil bare lige sige at du jo slet ikke har fået nye vaner endnu efter kun 3 dage ;-)
De første 3 uger er de værste. Der vil du meget nemt falde i, og enten glemme at du nu ikke spiser kager og den slags, eller overbevise dig selv om at det vist er OK at spise bare i dag ;-)
Hvis du overlver de 3 uger bliver det hurtigt nemmer, og efter nogle måneder har du slet ikke lyst til de "forbudte" ting
Det er rigtigt at der ikke er noget der bør være forbudt, men jeg bliver f.eks. budt på kager 2-3 gange på en uge, og det er bare på mit arbejde. I den forbindelse har jeg været nødt til at droppe al høflighed og klart melde ud at jeg ikke kan tåle det (jeg kan nemlig ikke stoppe igen.....)
Bare hold ved. Du er på det aller sværeste sted i din "livsstilsændring" Det bliver efterhånden nemmere og sjovere. Der er ikke noget så fedt, som når knoglerne pludselig dukker op til overfladen igen :-)
De første 3 uger er de værste. Der vil du meget nemt falde i, og enten glemme at du nu ikke spiser kager og den slags, eller overbevise dig selv om at det vist er OK at spise bare i dag ;-)
Hvis du overlver de 3 uger bliver det hurtigt nemmer, og efter nogle måneder har du slet ikke lyst til de "forbudte" ting
Det er rigtigt at der ikke er noget der bør være forbudt, men jeg bliver f.eks. budt på kager 2-3 gange på en uge, og det er bare på mit arbejde. I den forbindelse har jeg været nødt til at droppe al høflighed og klart melde ud at jeg ikke kan tåle det (jeg kan nemlig ikke stoppe igen.....)
Bare hold ved. Du er på det aller sværeste sted i din "livsstilsændring" Det bliver efterhånden nemmere og sjovere. Der er ikke noget så fedt, som når knoglerne pludselig dukker op til overfladen igen :-)
13 år27. januar 2011 kl. 09:08
veile
Hov - kan lige se at du ikke indtaster din mad. Det skal du prøve. Det var faktisk den største aha-oplevelse for mig, da jeg startede på madital, at jeg ofte slet ikke havde syndet så slemt som jeg troede :-)
13 år27. januar 2011 kl. 09:10
Trif
Hej Line
Du kan ikke træne det væk!!! Been there, done that....
Jeg trænede sindssygt meget og "nød livet", ikke vildt - men alligevel. Og stille og roligt tog jeg på!!
Så indtast maden , du bliver overrasket!!!! Det er vi flere der er blevet :-)
Og som sagt de første 3 uger er klart de værste, men brug tid på at taste ind - så bruger du ikke den tid til at synde hehe. Og lærerigt at se hvad der er af kalorier i "hyggen".
Held og lykke, Trif
Du kan ikke træne det væk!!! Been there, done that....
Jeg trænede sindssygt meget og "nød livet", ikke vildt - men alligevel. Og stille og roligt tog jeg på!!
Så indtast maden , du bliver overrasket!!!! Det er vi flere der er blevet :-)
Og som sagt de første 3 uger er klart de værste, men brug tid på at taste ind - så bruger du ikke den tid til at synde hehe. Og lærerigt at se hvad der er af kalorier i "hyggen".
Held og lykke, Trif
13 år27. januar 2011 kl. 14:18
Pt siger vægten 92 kg (sådan ca. ejer ikke en badevægt, men det er det første jeg skal købe på torsdag).
Før jeg blev gravid med min søn i 2005 vejede jeg 61-62 kg. selvom jeg tog 19 kg på i graviditeten røg det hele hurtigt af igen og det varede ikke længe før jeg var tilbage til startvægten.
men så i 2007 gik jeg igang med at uddanne mig som SOSU-hjælper, hvilket ikke er så relevant....
fik knæ-problemer og måtte droppe det, hvilket gav mig et mindre sammenbrud. i kan nok godt regne ud at hvis man går fra at være meget aktiv, til at sove hele tiden, så skal det også gå galt.
Jeg endte ihvertfald på 78 kg og så blev jeg gravid med min datter. Dagen før hendes fødsel stod vægten på 90,5 kg. imellem tiden var jeg begyndt på anti-depressiv medicin, og desværre er meget af det vægtøgende. såååå... endte på 95 kg og har siden da ligget og svinget mellem 92 og 95 kg.
(jeg er stadig på anti-depressiv medicin og slipper ikke for det, da jeg har diagnosen manio depressiv.)
Jeg har - dog kun et par dage - kørt med en lavkulhydratskur.
1. delmål: 80 kg
2. delmål: 70
3. MÅL!!! 60 kg.
Jeg tager meget gerne imod ris, ros og råd :)
WISH ME LUCK :)