#2 af bruger slettet
Keya - For lidt eller meget
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: Keya - For lidt eller meget
Hmm prøv at planlægge hvornår du gerne vil/skal spise i løbet af dagen. Hold dig til punkterne og sørg for at planlægge aktiviteter, der gør det svært at få tid til at falde i imellem måltiderne. Sørg for at have den planlagte mad med dig så du ikke køber noget andet og lad være med at have penge eller dankort på dig, medmindre det er nødvendigt, for ellers er det alt for nemt at falde i når man lige går forbi den lokale Netto..
Kender det alt for godt.
Jeg er også dårlig til det med mellemmåltider, for synes det er lettere slet ikke at spise noget hele eftermiddagen fx, end at tage en smule og så stoppe igen! :)
Men jeg spiser fx kl 6 inden jeg tager i skole en lille morgenmad, kl 09 et mellemmåltid, kl 12 frokost i skolen, kl 15 mellemmåltid når jeg er kommet hjem og så skynder jeg mig videre til fitness eller anden aktivitet så der ikke er tid til mere end en hurtig snack, og så aftensmad kl 18. Så har jeg spist 5 gange i løbet af 12 timer og får også en 12timers faste indtil næste morgen hvor fordøjelsen kan få lidt fred :) Det fungerer meget godt for mig, men det kan være rigtig svært på fridage og der må jeg indrømme at jeg for det meste også falder i medmindre jeg har aftaler med veninderne eller lignende :)
Så mit råd er; hold dig beskæftiget og lav en plan men sørg alligevel for at du ikke presser dig selv så meget at du får stress :)
Kender det alt for godt.
Jeg er også dårlig til det med mellemmåltider, for synes det er lettere slet ikke at spise noget hele eftermiddagen fx, end at tage en smule og så stoppe igen! :)
Men jeg spiser fx kl 6 inden jeg tager i skole en lille morgenmad, kl 09 et mellemmåltid, kl 12 frokost i skolen, kl 15 mellemmåltid når jeg er kommet hjem og så skynder jeg mig videre til fitness eller anden aktivitet så der ikke er tid til mere end en hurtig snack, og så aftensmad kl 18. Så har jeg spist 5 gange i løbet af 12 timer og får også en 12timers faste indtil næste morgen hvor fordøjelsen kan få lidt fred :) Det fungerer meget godt for mig, men det kan være rigtig svært på fridage og der må jeg indrømme at jeg for det meste også falder i medmindre jeg har aftaler med veninderne eller lignende :)
Så mit råd er; hold dig beskæftiget og lav en plan men sørg alligevel for at du ikke presser dig selv så meget at du får stress :)
13 år25. januar 2011 kl. 18:38
aniara (slettet)
Jeg spiser ofte, da jeg synes det er lettere at holde igen med mængden, hvis jeg ikke er vildt sulten når jeg starter med at spise. jeg spiser grove knækbrød med ost eller kødpålæg, frugt, grøntsager med dyppelse, og edemame bønner som mætter helt vildt.
13 år25. januar 2011 kl. 19:57
AnitaFihl (slettet)
Måske en mulighed kunne være, at have lige nøjagtig det mad du skal have at spise på en tallerken, sætte det overskydende i køleskab, på komfuret mv, så det ikke står lige foran næsen på dig og frister. Så skal man lette rumpen for at få mere mad.
Det er jo sundest at spise 5-6 gange om dagen og så ikke så meget af gangen, da man jo så holder gang i forbrændingen...
Jeg spiser 5 gange om dagen og kan spiser gennemsnitlig omkring 1200 kcal.
Det er jo sundest at spise 5-6 gange om dagen og så ikke så meget af gangen, da man jo så holder gang i forbrændingen...
Jeg spiser 5 gange om dagen og kan spiser gennemsnitlig omkring 1200 kcal.
13 år25. januar 2011 kl. 20:11
Keya (slettet)
Mange tak for svarene. Jeg har sat mig det mål fra i dag af mindst at spise 5 gange om dagen og har spist 3 gange i dag.
13 år26. januar 2011 kl. 14:42
anzhomg (slettet)
jeg har gjort det sådan, at jeg skriver ned de tidspunkter jeg skal spise på..
i dag er det f.eks:
kl. 8.30 (står først op 07.45)
kl. 11.00
kl. 13.30
kl. 15.50
kl. 18.00
jeg får det helst til at passe sådan, at jeg spiser mit sidste måltid kl. 18.00 og så har jeg den fordel, at jeg arbejder hjemme, så jeg kan lidt selv bestemme hvad tid, jeg vil spise i løbet af dagen. men for at jeg ikke bare spiser nonstop, sætter jeg en alarm til, så når den ringer, må jeg spise..
ellers kan jeg også meget vel glemme at få nok ind.. :)
i dag er det f.eks:
kl. 8.30 (står først op 07.45)
kl. 11.00
kl. 13.30
kl. 15.50
kl. 18.00
jeg får det helst til at passe sådan, at jeg spiser mit sidste måltid kl. 18.00 og så har jeg den fordel, at jeg arbejder hjemme, så jeg kan lidt selv bestemme hvad tid, jeg vil spise i løbet af dagen. men for at jeg ikke bare spiser nonstop, sætter jeg en alarm til, så når den ringer, må jeg spise..
ellers kan jeg også meget vel glemme at få nok ind.. :)
13 år26. januar 2011 kl. 16:18
Jeg ville høre om der er andre der har det samme problem som mig eller kender til det. Jeg spiser kun 1-2 små gange om dagen for ikke at få for mange kcal. Når jeg prøver på at spise 5 - 6 gange om dagen, ender det gerne i ædeflip. Så nu ville jeg høre om der er nogen der har nogle gode råd? Fordi jeg taber mig ikke på denne måde... :o(