Fra "Fed" til "Højde-100"

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Fra "Fed" til "Højde-100"
Hej,

Jeg har i længere tid med stor beundring fuldt jeres indlæg, men aldrig tidligere fundet mod til at skrive selv, bortset fra i -0,5 kg./uge.

Baggrund:
Mit ønske om at slanke mig, komme i bedre form og generelt få et sundere liv startede med en simpel fiasko til en julefrokost (læs: pige får ikke dreng). At min læge gennem en længere periode havde havde påpeget, at jeg skulle tabe mig og spise ordenligt af helbredsmæssige årsager (listen er lang), havde ikke gjort et stort nok indtryk til, at jeg fik fik gjort noget ved det. Da jeg havde stilet både for ungt og smukt mht. til ”dreng” gør jeg ingen falske forhåbninger om, at et vægttab gør, at ”pige får lige den dreng”.

Slutmål:
Jeg kender ikke mit slutmål, men min læge mener, at jeg skal tabe mig 20 kg. (højde-100). Jeg var ved start ”kun” 16,6 kg. fra en bmi på 25, hvilket jeg som udgangspunkt vil være mere end lykkelig for at nå, men jeg indrømmer da gerne, at jeg ikke ville have noget imod at tabe den sidste tøjstørrelse, så jeg går efter de 20.

Hvad har jeg nået indtil nu?
Jeg startede i slutningen af uge 48 og i dag 7 uger senere har jeg tabt mig 3,5 kg., hvilket jeg primært har tabt inden jul. Det værste er ikke, at jeg ikke har tabt mig mere, men mere hvad dette lave vægttab er udtryk for: forkert og for stort indtag af ’mad’ og ingen motion. Det skal der ændres på nu.

Mine delmål:
Mit 1. delmål, at komme under fedmegrænsen og ned i 70’erne nåede jeg for et par uger siden, lige efter nytår.
Min vægt er faldet fra 83 kg. til 79,5 kg.(-3,5 kg.). Jeg har dyrket lige præcist 0 motion i perioden.
Det mest fantastiske er, at jeg faktisk har tabt mig 6 cm. om mave/bryst og 8 cm. om ende/hofte. Det er trods alt mere end én tøjstørrelse.

Mit 2. delmål er at have tabt mig samlet 10 kg. (yderligere 6,5 kg.). Fra 79,5 kg. til 73 kg. Deadline er søndag d. 20-03 i dette år; jeg skal altså tabe mig gns. 0,8 kg. om ugen i de næste 8 uger. Det er i min verden en meget lang periode at skulle være koncentreret om ikke alene at skulle holde vægten, men også tabe sig. Jeg har derfor tilmeldt mig DDV i håb om, at jeg kan holde motivationen kørende i denne lange periode. Da jeg er i enorm dårlig form er min ambition mht. motion i denne periode blot, at jeg får dyrket 0,5 time om dagen af enten gang, cykling, yoga eller svømning; alle forholdsvis lette motionsformer, men forhåbentligt noget som bidrager til en vis grundform og gør mig i stand til at dyrke nogle hårdere idrætsformer efterfølgende (sådan lidt efter devisen: man skal kravle, før man kan gå).

Nu trykker jeg på "Gem indlæg", og håber mit indlæg ender det rigtige sted, og jeg ikke er blevet "gæst" (jeg sveder allerede).

Hav en fortsat god weekend :o)
13 år23. januar 2011 kl. 11:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...