Skal tabe mig 18 kg efter fødsel, spiser sundt men intet sker!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Skal tabe mig 18 kg efter fødsel, spiser sundt men intet sker!
Jeg skal gå fra 78 til 60 kg - jeg fødte for 2 mdr siden, men taber mig bare IKKE.

Nul sukker og spiser kerne sundt men taber mig ikke, så nu må jeg igang med at tælle kalorier..

Nogen gode råd om hvad der kan sætte gang i tingene...?
13 år17. januar 2011 kl. 23:10
re: Skal tabe mig 18 kg efter fødsel, spiser sundt men intet sker!
Spis godt med protein og spar på de hurtige kulhydrater.
Husk også at få noget fedt fra nødder, avocade og fisk.

Du bliver helt sikkert meget klogere på din kost når du begynder at taste ind. Det kan være at du spiser mere end du regner med, eller måske spiser du for lidt....

Held og lykke med projektet
13 år18. januar 2011 kl. 07:20
Jeg havde lidt den samme oplevelse. Et par måneder efter min fødsel gik jeg seriøst i gang med vægttab og jeg var virkelig god ifht kalorieindtag, men intet skete.... Jeg fik den forklaring at det hag sammen med hormonbalancen. Der går nogle måneder endnu inden hormonerne er faldet på plads, og længere endnu hvis du stadig ammer.

Derfor er der dog ingen grund til at du ikke bliver ved, for jeg er sikker på at det vil gavne dig på længere sigt :) Jeg tabte lidt motivationen da der intet skete, men efter et par måneder kom jeg o på hesten igen og smed ret hurtigt 5 kg. Siden da, er jeg dog faldet af på den igen, og nu skal jeg have taget mig samme til at smide de sidste 10
13 år18. januar 2011 kl. 18:55
Tillykke med den lille ny..

Her er et par gode råd...

Sørg for at spise 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider jævnt fordelt over dagen.. det holder forbrændingen igang jeg vil give vejle ret i det med protein... der er også protein i mejeri produkter og du skal sørge for at få nok af det (kalk) din krop har brugt kalk på at danne dit barn og du bruger kalk til den mælk du producere -
og selvom det anbefales 6 stk (600 g) frugt og grønt om dagen, så prøv så vidt muligt at få mest grønt i form af alverdens grøntsager især de grove..

Spis også noget groft brød enten rugbrød, grov knækbrød ell. ca max 30 - 50 g til 3 af dine måltider..

Nu er det til at gå udenfor, uden at gå i sne til knæene, så kom ud og luft barnevognen og dig selv og gå en rask tur hver dag.. det gavner også forbrændingen, men hvis du ammer skal du passe godt på dig selv og ikke overanstrenge dig.

varme hilsner

Tanja
13 år18. januar 2011 kl. 22:38
Da jeg i sin tid skulle tabe de 12 kg., som jeg havde taget på under min graviditet, så tog det præcis 9 måneder at tabe dem igen.

Og jeg kan huske, at det virkede som en evighed, og jeg syntes, at det gik alt for langsomt på trods af, at jeg virkelig fulgte en stram diæt.

Men faktisk er det jo meget rimeligt, som en sundhedsplejerske sagde til mig dengang, at det tager samme antal måneder at tabe graviditets-kiloene, som det tog at tage dem på.

Men du kan tro, at jeg forstår din frustration - men hold fast, så vil kiloene efterhånden forsvinde :0)
13 år19. januar 2011 kl. 19:57
TAK for jeres gode råd.

Ihhhh.... Ja jeg har nu hørt fra flere, at det kan være at jeg først rigtigt taber mig, når jeg er færdig med at amme - hvilket er frustrerende da jeg gerne vil amme længe 6-12 mdr..

Det går mig meget på, da alle omkring mig propper sig med slik og kager og det rasler af dem. Jeg har ikke rørt sukker, hverken juice eller nogen anden form (dog spiser jeg frugt) Jeg går lange ture hver dag, gerne 10 - 15 km og alligevel sker der stort set ingen ting. Nu er jeg dog kommet ned på 77,1.. Men det kan jo bare være væske!?

Jeg må være hård og blive ved med den sunde kost og motion, om ikke andet føler jeg at jeg har rimelig overskud ift. mange andre på barsel.

13 år19. januar 2011 kl. 22:19
Er det ikke korrekt at når man ammer forbrænder man 3500 kcal - ca.. Hvor en kvinde normalt ca forbrænder 2000 kcal??

Før i tiden hvis jeg har ville tabe mig, har jeg spist ca 1200 kcal, men tænker at det måske er for lidt nu hvor jeg ammer?? Nogle dage spiser jeg dog kun ca 1200 kcal, hvor jeg idag har spist 2000 kcal, hvilket jeg tænker er for meget?
13 år19. januar 2011 kl. 22:37
Jeg vil mene at 2000 kcal ikke er for meget når du ammer, dog er jeg ikke ekspert på lige netop det område, jeg ammede godtnok mine børn til de var ca 9 - 12 mdr.. men tænkte ikke så meget over hvor mange kcal jeg spiste.

Men logisk set vil kroppen sætte forbrændingen ned, hvis du er i for stort energi underskud - og da du ammer og bruger energi der, skal du også have mere ind. så jeg tror du skal forsøge dig med 2000 kcal i en uges tid og se om det har en effekt.. en normal kvinde på din(og min størrelse - jeg vejer 75) bruger ca 2500 kcal om dagen - og du bruger mere da du ammer.. ... iøvrigt kender jeg mange der har tabt sig meget under amningen - vi er jo forskellige, men som udgangspunkt skal du ikke holde fast i tanken om at det er umuligt at tabe sig, når man ammer - for psykisk bliver det bare hårdere og sværere at holde fast i den sunde stil, hvis man føler at man kæmper en uovervindelig kamp.

varme hilsner

Tanja
13 år20. januar 2011 kl. 09:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...