Anitas kamp mod de overflødige kilo

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Anitas kamp mod de overflødige kilo
Hej, jeg hedder Anita og er 27 år gammel. Jeg har i mange år været overvægtig, men nu skal det være slut.

Jeg snakkede med en af lægerne i vores lægehus om at jeg gerne vil tabe mig. Han foreslog at jeg skulle få en tid ved en af sygeplejerskerne dernede, da de skulle være rigtig gode til at skabe resultater. Jeg blev d. 30. november 2010 vejet første gang hvor vægten stod på 95,4 kg. 14 dage efter d. 14. dec sagde vægten 91,4 kg, altså minus 4,2 kg.

Sidst jeg blev vejet var d. 5 januar, hvor der var røget 2 kg mere så nu siger vægten 89,2. Næste gang jeg skal vejes er d. 25. januar. Jeg glæder mig allerede til at skal derned, for det er den mest fantastiske sygeplejerske jeg går hos.

Min metode for vægttabet er VILJE. Simpelthen at jeg vil det her og motivationen er helt i top. Derudover er det slut med slik, kager, sodavand, hvid brød mv. Og mindre potioner. Derudover går jeg til spinning 2-3 gange i ugen og forsøger også at nå at gå nogle ture.

Kom gerne med kommentar i min tråd. Jeg vil løbende opdatere, når jeg har været nede og blive vejet mv.

Tak fordi du læste med :)

Hilsen Anita
13 år16. januar 2011 kl. 20:07
re: Anitas kamp mod de overflødige kilo
Tillykke med dine flotte resultater :)

Vejer du dig kun hos sygeplejersken, eller holder du også lidt øje derhjemme? Ellers må du virkelig være spændt fra gang til gang, hvor meget der sker fra gang til gang.

Det lyder som om du har rimelig godt styr på, hvad der skal til så keep up the good work. Glæder mig til at følge dig herinde :)
13 år16. januar 2011 kl. 21:21
Nej jeg hopper også på vægten derhjemme, og lidt for tit endda... Har overvejet at gemme den væk, tror ikke det er godt og gå på den hver dag. Det er bare med til at stresse en.

Skal til spinning i aften, så den skal bare have maks gas :)

Og i morgen skal jeg til lægen og have svar på blodprøver. Har fået lavet test af mine hormoner for at tjekke op på om jeg har PCO. Kan godt mærke jeg allerede nu er meget nervøs for hvad de siger, selvom jeg er blevet advaret i mod, at det ikke sikkert de siger det helt vilde, da det er svært at teste ens hormoner...
13 år17. januar 2011 kl. 11:18
Hvis du har PCO så er der jo bestemte ting du skal undgå og kosten er slankevenlig.......det vil være en fast livstil hvis du vil dig selv det bedste. Alt har betydning hvis du vil have børn.
13 år17. januar 2011 kl. 12:28
Hvor er det flot, at du allerede har tabt dig så meget!
Jeg vil heppe på dig.. :-)
13 år17. januar 2011 kl. 12:31
Jeg ved godt der er ting man skal undgå såfremt jeg har PCO, men vi(sygeplejersken og jeg) er bare blevet enige om, at der ikke er nogen grund til at gøre en masse, så længe der bare er mistanke og det endnu ikke er konstateret...

Tak fordi I hepper, det er skønt :)

Imorgen er der kun en uge til næste vejning... Så skal den bare have maks gas til spinning de næste gange...
13 år17. januar 2011 kl. 20:26
Hej Anita

Stort tillykke med vægttabet

Kan tilslutte mig din metode: Vilje. Bruger selv den samme...smiler...og det virker..

Et lille tip: Boost din krop med proteiner i et par dage. Det gør underværker.

Knus Knud
13 år17. januar 2011 kl. 21:31
Hej Anita. Jeg kan godt forstå du ikke kan lade være med at veje dig derhjemme, var faktisk også derfor jeg spurgte for det var ret sejt, hvis du kunne lade være.

Jeg vejer mig kun en gang om ugen, jeg gider ikke alle de op og nedture. Og ja så kan det godt være man er uheldig og vejer sig, på sin dårlige dag. Men så har man bare tabt sig det ekstra ugen efter :) Det motiverer i hvert fald mig kun at veje mig en gang om ugen.
13 år17. januar 2011 kl. 22:18
Hej Knud

Når du skriver boost din krop med proteiner et par dage, mener du så, at det er de pulverkure som Nupo? For det er jeg nemlig ikke den store tilhænger af. Er meget kræsen og har det egentlig også bedst med, at få rigtig mad...

Det er en livsstilsændring jeg har gang i og sådan skal jeg leve resten af mit liv. Det bliver selvfølgelig knap så stramt når kiloerne er tabt...

Fik stor ros af min skønne læge i dag, Han synes det er rigtig flot at jeg har tabt 7 kg på 1½ måned og han mente bestemt man kunne se det på mig. Det er altid dejligt at få et skulderklap.
13 år18. januar 2011 kl. 12:44
Hej Anita,
Nej boost med protein er bestemt ikke lig med pulver.. bvadr..
Vi har så få kalorier vi må nyde, så er sikker på Knud mener KØD.. Vi er jo skabt med hjørnetænder.. :-)

Men sund fornuft som du allerede har fat i.. Og så ellers mattematik.. brug maditals beregne-funktion, så bliver du hurtig dus med hvad de forskellige ting vejer, og sådan ca. hvor mange kalorier der er i alting..
Du bestemmer helt selv hvad du vil "bruge" kalorierne på.. :-) sådan meget firkantet set..

Jeg har været utrolig glad for at taste mad ind herinde, og da min dagbog er offentlig har jeg været heldig at nogle holder øje med mig, så jeg er motiveret for at taste maden ind hver dag.. der skal så lidt til for at gøre en forskel..

Held og lykke med det...

De varmeste hilsner
Michael, med tråden "sømand i knibe"
13 år19. januar 2011 kl. 02:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...