#2 af Tanjaknoth (slettet)
Nu og +22kg...
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Tanjaknoth (slettet)
re: Nu og +22kg...
Hej og velkommen til madital - det er slet ikke nødvendigt at kunne tilmelde sig venner herinde, hvis du følger lidt med i andres tråde og evt. kommentere vil du inden længe være en del af fællesskabet, der er mange der læser og følger med i andres tråde uden at de nødvendigvis giver sig til kende, du kan selv se hvor mange gange din tråd er blevet besøgt... men du kan jo bruge denne tråd som en slags "dagbog" det er der mange der har glæde af - personlig er jeg selv blevet ret afhængig af min tråd, som er en kanon motivations faktor til at fortsætte den gode stil...for her kan alle jo følge med, så man har nogle at "stå til regnskab" over for..
Jeg har tabt 20 kg på lige godt 4 mdr og jeg har hverken sultet eller været fanatisk med kosten.
jeg har blot erstattet pasta, sukker, usunde ting, ris og kartofler med grove grøntsager - hvedemel/hvidt brød er blevet erstattet med groft brød og så spiser jeg 3 hoved måltider og 2-3 mellemmåltider - det er vigtigt at spise mange gange hen over dagen, for at holde forbrændingen oppe.
Håber du inden længe ser fordelene med din nye livsstil, for så vil du have langt nemmere ved at fortsætte.
varme hilsner Tanja K
med tråden
Tanja K rejsen mod det endelige mål.
Jeg har tabt 20 kg på lige godt 4 mdr og jeg har hverken sultet eller været fanatisk med kosten.
jeg har blot erstattet pasta, sukker, usunde ting, ris og kartofler med grove grøntsager - hvedemel/hvidt brød er blevet erstattet med groft brød og så spiser jeg 3 hoved måltider og 2-3 mellemmåltider - det er vigtigt at spise mange gange hen over dagen, for at holde forbrændingen oppe.
Håber du inden længe ser fordelene med din nye livsstil, for så vil du have langt nemmere ved at fortsætte.
varme hilsner Tanja K
med tråden
Tanja K rejsen mod det endelige mål.
13 år16. januar 2011 kl. 11:20
Frandsen1987 (slettet)
Velkommen til :) Jeg håber du bliver glad for, at være her på siden. Som Tanja skriver er det i hvert fald en rigtig god side til, at holde en i ørerne :)
Jeg glæder mig til at følge din rejse, og håber du må komme rigtig god fra start :)
Jeg glæder mig til at følge din rejse, og håber du må komme rigtig god fra start :)
13 år16. januar 2011 kl. 13:38
vupti31 (slettet)
Hej Tanja K og Frandsen1987.
Tak for jeres kommentarer... Jeg synes det er en smule besværligt at finde tilbage til sin tråd her i forummet, men måske lærer jeg det med tiden. Jeg fandt den da heldigvis så jeg kunne læse jeres kommentarer.
Jeg kæmper lidt med helbredet her... Tror der er en virus på vej til mig. Hele familien har ligget i sidste uge, men nu kæmper jeg med alt hvad jeg kan komme i tanker om. Har fri i dag og i morgen. I dag står den på gåtur i skoven og en masse pressede appelsiner med revet ingefær i. I morgen skal jeg til zoneterapeut - ah...!!
Tak for jeres svar og god dag til jer.
Hilsner fra vupti31
Tak for jeres kommentarer... Jeg synes det er en smule besværligt at finde tilbage til sin tråd her i forummet, men måske lærer jeg det med tiden. Jeg fandt den da heldigvis så jeg kunne læse jeres kommentarer.
Jeg kæmper lidt med helbredet her... Tror der er en virus på vej til mig. Hele familien har ligget i sidste uge, men nu kæmper jeg med alt hvad jeg kan komme i tanker om. Har fri i dag og i morgen. I dag står den på gåtur i skoven og en masse pressede appelsiner med revet ingefær i. I morgen skal jeg til zoneterapeut - ah...!!
Tak for jeres svar og god dag til jer.
Hilsner fra vupti31
13 år17. januar 2011 kl. 08:59
bruger slettet
Hej Tanja.
Super flot med dit vægttab :-)
Er det sådan at du vil dele ud af din erfaring?
Hvor mange kalorier har du spist pr dag? Hvor ofte har du dyrket mtion? og har du på nogen måde tilladt dig selv søde sager? Blot nogle få spørgesmål ud af mange ;-)
Mvh Anna
Super flot med dit vægttab :-)
Er det sådan at du vil dele ud af din erfaring?
Hvor mange kalorier har du spist pr dag? Hvor ofte har du dyrket mtion? og har du på nogen måde tilladt dig selv søde sager? Blot nogle få spørgesmål ud af mange ;-)
Mvh Anna
13 år17. januar 2011 kl. 10:13
vupti31 (slettet)
Så har jeg desværre mistet motivationen igen. Det svinger HELT VILDT... Og det er møgtræls.
I weekenden flytter vi lidt rundt på inventaret, så vi får plads til crosstraineren indendørs. Jeg håber virkelig, det vil komme til at fungere, og at jeg vil få brugt den. Jeg tror motion vil være godt for mig og min manglende motivation! Men men... Hvem ved...??
God vind til jer der læser min tråd her.
Vh Vupti31
I weekenden flytter vi lidt rundt på inventaret, så vi får plads til crosstraineren indendørs. Jeg håber virkelig, det vil komme til at fungere, og at jeg vil få brugt den. Jeg tror motion vil være godt for mig og min manglende motivation! Men men... Hvem ved...??
God vind til jer der læser min tråd her.
Vh Vupti31
13 år20. januar 2011 kl. 18:55
calcit
Ved ikke om du er klar over at "zoneterapi" går ind og roder i dine chakraer og det påvirker dig psykisk......ikke at der er noget galt i det.....tiden er måske ikke til det hele......hvis det vigtigste er motivationene så fin de små ting i hverdagen der betyder noget....omgiv dig med gule, orange og grønne farver......og iførdig ikke i sort , brunt og gråt.....Det kan være ting der er tætte på dig som øjet fanger og som giver et energiløft......en smuk buket tulipaner og friske frugter og sollys...............farver påvirker os i alle retninger.....
13 år21. januar 2011 kl. 12:18
vupti31 (slettet)
Hejsa
Tak for dit svar Calcit. Jeg tror meget, det er et spørgsmål om, hvad man tror på. Umiddelbart tror jeg ikke, at zoneterapi kan påvirke mig på den måde, du beskriver. Og hvad angår farver, så må jeg igen skuffe og sige, at jeg ikke tror på at farvernes indvirkning har så stor effekt på mig, at det kan være afgørende for min motivation og dermed mit vægttab.
Men men... Det er jo virkelig et spørgsmål om, hvad man tror på, og det er jo fedt. Tak for dit indspark.
Mvh Vupti31
Tak for dit svar Calcit. Jeg tror meget, det er et spørgsmål om, hvad man tror på. Umiddelbart tror jeg ikke, at zoneterapi kan påvirke mig på den måde, du beskriver. Og hvad angår farver, så må jeg igen skuffe og sige, at jeg ikke tror på at farvernes indvirkning har så stor effekt på mig, at det kan være afgørende for min motivation og dermed mit vægttab.
Men men... Det er jo virkelig et spørgsmål om, hvad man tror på, og det er jo fedt. Tak for dit indspark.
Mvh Vupti31
13 år26. januar 2011 kl. 07:57
calcit
Nu mener jeg ikke det gælder om at tro.............men at føle ....sanse og turde gøre det.....bruger lige et godt citat: "Alt der kan føles - kan fo
rstås." af C.W Leadbeater.
I øvrigt kan man være så lukket at man ikke aner at føle....den som er uddannet zoneterapeut kan også vælge at lukke af men det aktiverer følelser og har man smertefulde steder i kroppen er zoneterapi en ren smertefuld lidelse.....alt handler vel om at få det bedste .....ud af det ingen går vel i biografen med bind for øjene ;-)
rstås." af C.W Leadbeater.
I øvrigt kan man være så lukket at man ikke aner at føle....den som er uddannet zoneterapeut kan også vælge at lukke af men det aktiverer følelser og har man smertefulde steder i kroppen er zoneterapi en ren smertefuld lidelse.....alt handler vel om at få det bedste .....ud af det ingen går vel i biografen med bind for øjene ;-)
13 år26. januar 2011 kl. 09:28
vupti31 (slettet)
Hej Calcit
Jeg kan ikke helt følge dine betragtninger, men har fuld respekt for at du ser anderledes på tingene end jeg gør. Det skal der absolut være plads til.
Jeg mener faktisk ikke at jeg "tager i biografen med bind for øjnene" som du skriver - snarere tværtimod. Gør et stort stykke arbejde for at få både krop pg psyke med i min hverdag. Måske har vi bare forskellige metoder til den slags, og det tror er jeg væsentligt. Ingen mennesker er ens, og derfor er det også forskellige ting der virker for os.
Men tak for dit indspark igen.
Vh Vupti31
Jeg kan ikke helt følge dine betragtninger, men har fuld respekt for at du ser anderledes på tingene end jeg gør. Det skal der absolut være plads til.
Jeg mener faktisk ikke at jeg "tager i biografen med bind for øjnene" som du skriver - snarere tværtimod. Gør et stort stykke arbejde for at få både krop pg psyke med i min hverdag. Måske har vi bare forskellige metoder til den slags, og det tror er jeg væsentligt. Ingen mennesker er ens, og derfor er det også forskellige ting der virker for os.
Men tak for dit indspark igen.
Vh Vupti31
13 år26. januar 2011 kl. 11:24
Jeg er ny herinde og er pt rundt på siden for at lære de forskellige funktioner at kende. Nu er jeg nået til forum-funktionen ;-). Jeg savner lidt at man kan tilmelde nogle "venner" som man kan følge i dette store projekt. Men måske benytter I andre blot dette forum til det formål - jeg får at se.
Jeg er 31 år, har to små børn og har længe villet tabe mig godt 20 kilo. Nu skal det være... Det har jeg sagt mange gange før, men jeg tror på det og så må vi jo bare se hvordan det går.
Mit største problem er at jeg konstant diskuterer mine egne beslutninger med mig selv - og finder 117 grunde til at undvige "reglerne". Lige nu tror jeg, løsningen er at taste ind hvad jeg spiser. På den måde fremgår det jo sort på hvidt hvad jeg indtager og hvad jeg forbrænder. Spændende at følge med i!!
God weekend derude.
Forventningsfulde hilsner fra vupti31