Sund Kage;)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Sund Kage;)
Hej Belfast

Jamen det er skam også umættet fedt, men sammensat på en måde........som jeg ikke kan forklare :)

Derfor indsatte jeg linket i mit forrige indlæg :) Og der findes også andre sider der forklarer det.....prøv at google.

Men nu har jeg gennem det sidste halve år, spist mindst 2 tsk kokosolie dagligt, og når jeg taster ind her på madital får jeg ikke for meget umættet fedt. Tværtimod, får jeg langt de fleste dage fedt-regnkabet til at gå op (ved bla. at smøre alt mit brød med hjemmelavet mayonnaise/remoulade). Og jeg har observeret at det (i hvert fald på min krop) er nemmere at tabe sig, hvis man får nok fedt, fordelt på den rigtige måde. :)

Men fair nok at du ikke er enig.....heldigvis er vi forskellige :)
13 år15. januar 2011 kl. 14:19
Her lige et link mere vedr. kokosolien:

foodoflife.dk

Ja, og kagen er måske sund nok, hvis man har råd til den i kalorier .. 2 dl olie (900 kalorier pr. 100 gr. og 100 % fedt) + 2 dl paranødder (670 kalorier pr. 100 gr og 65 % fedtindhold) + dadler (329 kalorier pr. 100 gr).

Jeg orker ikke lige at taste hele opskriften ind - men behøver det heller ikke for at vide, at der er rigtig, rigitg mange kalorier i den ... ;0)
13 år15. januar 2011 kl. 16:31
Hallo!
De to dl olie er fordelt på 16 stk og gælder selvfølgelig som et mellemmåltid.

En vigtig pointe med hensyn til kokosolie i denne opskrift er at det ikke er opvarmet, det er ved opvarmningen at det sunde går hen og bliver usundt.
13 år16. januar 2011 kl. 09:42
Og jeg skal så lige rette mit forrige indlæg kan jeg se. Det er selvfølgelig MÆTTET fedt, der er meget af i kokosolie, og ikke umættet, som jeg skrev........men mon ikke også det var det du mente Belfast???? Eftersom vi jo ikke må få for meget af det mættede.

Nå, ville bare lige rette fadæsen :)
13 år16. januar 2011 kl. 09:46
Anne mættet fedt som kokos olie danner ikke transfedt syre ved opvarmning smiler.. så du kan roligt bruge den til det også. jeg fik også skrevet U mættet fedt men nu skulle misforståelsen være rettet..
13 år16. januar 2011 kl. 11:08
Det eneste sunde i den kage er at springe den over......
13 år16. januar 2011 kl. 11:30
Calcit - jeg vil da mene at den indeholder mange gode næringsstoffer.. men hvis man ved en sund kage tænker (kage som man kan spise uanede mængder af) så vil jeg give dig ret, for det er alt andet lige en kaloriebombe af rang... så et lille bitte stykke som en lille eftermiddags snack skulle være okay.. og vælter ikke kalorie regnskabet...

varme hilsner Tanja
13 år16. januar 2011 kl. 11:45
Jeg tager hatten af for dem, der kan nøjes med et lillebitte stykke kage ;0)

Det kan jeg ikke - for mig er det for det meste "alt eller intet" med de søde sager. Derfor vælger jeg for det meste "intet" og holder vægten indenfor det acceptable.
13 år16. januar 2011 kl. 17:28
Det har intet med kage at gøre.....frugtstang intet andet....er der nogen der tør regne på hvad den ville koste...200 kr.?
13 år20. januar 2011 kl. 18:28
Du har ret Calcit og så er det en hel del nemmere at købe en frugtstang.

Jeg må også sige at det for mig lyder som en enormt fed kage, olie, kakaopulver, paranødder og kokosmel, altsammen noget med en hel del fedt i. Jeg ved godt det er det sunde fedt, men helt ærligt så tror jeg de kager jeg bager fra hjerteforeningen er en hel del sundere, men de falder selvfølgelig ikke ind under kategorien Raw Food.
13 år20. januar 2011 kl. 21:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...