farvel til de ti kilo dødvægt

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

farvel til de ti kilo dødvægt
Hej Alle
Nu melder jeg mig under fanerne :)
Jeg er 30 år gammel og vejer ca. 10 kilo mere end jeg bryder mig om.

Kiloene er primært barselskilo der aldrig er blevet tabt ordentligt. Ca. 5 kilo pr. barn.

Jeg er normalt supergod til at tabe mig omkring et par kilo hvorefter jeg skynder mig og tage dem på igen ;)
Nu gider jeg ikke mere og vil af med de ti kilo der sidder og fylder på min krop. Jeg kan slet ikke genkende mig selv i spejlet længere.
I pincippet er jeg jo ikke fed, men jeg har altid været høj og slank, så har svært ved at forene mig med den lettere buttede udgave af mig selv, som jeg ser i spejlet pt.

Mit problem er 1) alt for store protioner, 2) en meget meget sød tand, der specielt slår til efter aftensmaden, 3) mangel på ordentlig morgenmad eller bare generel madrytme.

Jeg har en forståelse af de gode sager og den sunde men meget tunge mad, som noget jeg jo "har fortjent" eller "må få for i aften er jeg jo ekstra træt" - og jeg vil meget gerne ændre min forståelse af hvordan jeg forkæler min krop. Jeg er ret godt inde i hvad der er godt for min krop, men meget dårlig til at agere efter det.

Jeg håber at finde nogle gode råd herinde og vil opdatere jævnligt.
knus
pelii
14 år11. januar 2011 kl. 19:17
re: farvel til de ti kilo dødvægt
Nå sidste uge gik egentligt bare overhovedet ikke, men idag er jeg startet¨på en frisk. Jeg tror jeg prøver at få kickstartet det hele med NUPO. Idag har jeg (indtil videre) holdt mig på NUPO og rugbrødsmadder til aftensmad.

I morgen er der dømt NUPO igen.
13 år17. januar 2011 kl. 18:50
Hej Pelii
Jeg kender godt til dit problem med ikke at være overvægtig, bare træt af de ekstra kilo. Jeg synes det har været svært at motivere mig selv til at tabe mig, da der jo ikke er noget farligt i vægten. ja det bliver knap nok bemærket af andre, at man vejer for meget, fordi det ikke er meget for meget. men derfor er det jo alligevel utilfredsstillende for en selv. har også prøvet det der med nupo, det virker bare slet ikke for mig. jeg er gået på grøntsager, masser af grøntsager, ingen lyst brød eller andre fristelser og jeg synes egentlig at det har været nemt nok den her gang. det er nok motivationen der gør det. ønsker dig held og lykke med vægttabet.
hilsen Karina
13 år17. januar 2011 kl. 22:12
Hej Karina -
Fedt du kan holde det. Det er også den bedste metode og klart det sundeste. Hvor meget har du tabt dig??

Jeg kan mærke at det er en god nok ide for mig at starte ud med Nupo for ligesom at komme igang og få min mave og hjerne til at forstå der skal mindre og sundere portioner ind.

Idag er det gået ok på trods af en brunch med en maaasse gode sager.
Jeg tog en liille smule af æg, bacon, pælse og en halv bolle med skrabet smør. Til morgen havde jeg fået en NUPO bar.

Til aften har vi fået omelet med maaassser af grønt, lidt ost og chorizo.

Så kom jeg dog til at kaste 4 tørrede figner i mig, men alternativet var knækbrød med smør og pålægschokolade. Jeg var ved at gå under af trang til sukker ;)
13 år18. januar 2011 kl. 18:32
Startede lige før nytår og har pænt holdt mig på dydens smalle sti. indtil videre har jeg tabt 3,1 kilo, så det er jeg meget godt tilfreds med. jeg spiser MASSER af grøntsager og næsten ingen brød. jo, knækbrød og en enkelt skive fuldkornsbrød hver dag. skriver alt ind jeg spiser og det er en god hjælp til at overholde kalorierne. faktisk så synes jeg det kan være svært at få kalorier nok, uden at spise usundt. Jeg tror det er med vægttab som med ryge stop. det er totalt umuligt hvis ikke du er top motiveret. Så det håber jeg, at jeg er og ønsker det samme for dig.
Knus herfra
13 år18. januar 2011 kl. 19:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...