Så kom dagen - bmi: 25!!!!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Så kom dagen - bmi: 25!!!!
Ja, overskriften siger jo sig selv :-)
I dag er jeg normalvægtig! Det er en helt fantastisk følelse.. Ret svær at beskrive faktisk..

Jeg har været her på madital længe nu.
Faktisk siden d. 30/4 2010. På det tidspunkt vejede jeg 213,9 kg. Sad med en voldsom overvægt, og var generelt træt af livet. Jeg så sjældent mine børn, jeg arbejdede ikke. Dagen gik med at ligge hjemme i sengen og glo tv. Jeg vil skyde på at jeg spiste mellem 5000 og 8000 kalorier dagligt, hvilket næsten er nok til at dække kaloriebehovet hos en familie på 4 personer.

D. 30/4 blev det for meget fo mig. Jeg sagde til mig selv og mine nærmeste at hvis jeg ikke på egen hånd smed 25-30 kg, ville jeg skrive mig op til en gastric bypass operation. Tanken om aldrig at kunne spise normale mængder mad igen, og at skulle gennemgå en stor og farlig operation satte tingene igang. Jeg vågnede op morgenen efter og gik mig en lang tur. Denne vane fulgte mig hver eneste dag, indtil jeg blev i stand til at dyrke rigtig motion, i form af spinning, løb, styrketræning osv. Jeg fik også overvundet en anden "fobi", nemlig at besøge svømmehallen. Da den var overvundet, svømmede jeg ca. 4 gange om ugen.

Kiloene raslede af, og jeg meldte mig på et sommer-slankeophold i jylland. Der var jeg i 5 uger, med personlig træner og diætist. Det var de hårdeste og mest motiverende 5 uger i mit liv. Jeg tabte mig ca. 33 kg på de 5 uger.

Jeg har opnået så mange ting ved dette vægttab. Jeg har fået overskud til livet, jeg er sammen med mine børn hver weekend, jeg har fået mit job som ungdomspædagog igen, hvor jeg har overskud til at spille fobold med ungerne. Jeg er generelt blevet et gladere menneske.

Overarm: 76cm - 32cm = -44 cm
Talje: 223cm - 84cm = -139 cm
Hofte: 244cm - 96cm = -148 cm
Lår: 96cm - 53cm = -43 cm
Læg: 69cm - 38,5cm = -30,5 cm
Bryst: 237cm - 91cm = -146 cm

Jeg har også gennemgået et komplet bodylift, som har taget hårdt på mig i en periode. De to operationer jeg gennemgik sugede alt liv ud af mig, og jeg var sengeliggende i en måneds tid. Resultatet er blevet super flot, og nu hænger min hud ikke længere nogen steder!

At tabe sig 128,2 kg og reducere sit BMI fra 62,5 til 25,0 har bestemt ikke været nemt, men det har været det værd!!

Tak til madital, og alt jeres støtte og opbakning herinde!

Mange knus
Niels :-)
14 år9. januar 2011 kl. 15:49
re: Så kom dagen - bmi: 25!!!!
Tillykke med resultaterne Niels. Det er bare så imponerende.
14 år9. januar 2011 kl. 15:59
Kære Niels, tak for din fortælling - hvor er det bare IMPONERENDE flot!!!! Tænk hvad du har været igennem på knap et år, hvor skønt du er hvor du er idag!!!

Du må nyde at se dig selv hver dag og nyde den mand du er blevet for dig selv og dine børn.

Godt kæmpet!!!! Trif
14 år9. januar 2011 kl. 16:02
Åh, jeg sidder her og bliver helt rørt!

Hvor er det bare %/(¤%##"""W"¤%&%&(#=)%&¤#=> FLOT FLOT FLOT :o) Hvor er jeg glad på dine vegne, sådan!

Tror helt bestemt at formålet med dette site var mennesker som dig... En hjælp og håndsrækning tilbage til livet... Meget imponerende og super flot resultat.

Kan du lave sådan en livsstilsændring, så bliver det vist ingen udfordring at komme på vægt vedligeholdelse ;o) Hvordan har du i øvrigt tænkt dig at gribe dén an??? Det er nemlig noget jeg selv går og overvejer lidt, selvom jeg stadig har lidt kilo tilbage før jeg er i mål.

Mange hilsner herfra
14 år9. januar 2011 kl. 16:03
Også et kæmpe tillykke fra mig - det har været meget inspirerende at følge din vej tilbage til livet :0)
14 år9. januar 2011 kl. 16:35
Hold da op, sikke en historie. Jeg er IMPONERET!! Kæmpe tillykke med det flotte resultat :)
14 år9. januar 2011 kl. 17:22
super flot.
kæmpe tillykke.
både til dig og din familie.
så tror jeg ikke det kan gøres bedre.

nu gælder det om at holde vægten.
læg 5kg til din vægt nu og du har din nye max vægt.
kommer du over din nye max vægt. er det slut med at øve sig i at holde vægten og du skal igang med at tabe dig igen.

endnu engang stort tillyke med at blive vægtvedligeholder. husk at veje dig 1 gang om ugen.

flot med job og rart at du ser mere til din familie.
14 år9. januar 2011 kl. 17:25
Jeg kan ikke sige andet end; klap dig selv på skulderen, Niels!!!!

Tillykke og held og lykke med dit lykkelige liv :)
14 år9. januar 2011 kl. 17:37
Hej Niels

Rigtig flot gået. Et stort tillykke til dig.:-)

vh kis
14 år9. januar 2011 kl. 18:15
hejsa..
stort tillykke med dit vægttab..
jeg sidder næsten i samme båd som dig..
den 16 august 2010 besøgte jeg lægen. min vægt sagde dengang 181.4 kg.
har gennem årene forsøgt forskellige måder at tabe mig, dog uden det store resultat.
DERFOR blev jeg indstillet til en Gastric Baypass operation.
jeg nåede et vægttab på ca 21 kg, inden operation.
dagen kom så i torsdags den 6 januar 2011, må indrømme det er hårdt, men har ikke fortrudt.
vægten siger idag 156.8 kg..
14 år9. januar 2011 kl. 18:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...