Desperat & forivrret!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Desperat & forivrret!
Jeg er desperat efter at tabe mig! Jeg har taget mere end 23 kg på pga. noget medicin, & jeg kan bare ikke smide bare ET kilo! Nogle gode ideer? Jeg spiser så lidt, jeg kan & dyrker lidt motion hver dag. Nogle gode råd til hvad jeg kan spise i løbet af en dag? Jeg lever meget af a38/cheasy yoghurt & så grovboller.
14 år9. januar 2011 kl. 13:08
re: Desperat & forivrret!
Hej Shelley

Velkommen til!
I virkeligheden er det meget simpelt. Det handler bare om at forbrænde flere kalorier, end man indtager. Denne side er et super godt værktøj til at skabe dette overblik. Hvis du taster alt din mad og din motion ind, så er det let for dig at følge med i om du opnår et kalorieunderskud. En anden god ting ved denne side er, at der ligeledes er en utrolig stor opbakning mellem brugerne. Det er rart, at man ikke er alene med sit projekt.
Mht kost, så er der mange forskellige meninger. Det gælder om at finde den metode, som du tror på, og som virker for dig. Personligt har jeg udelukket alt sukker og tomme kalorier fra min kost. Dvs jeg undgår hvidt brød, hvide ris, pasta osv. I stedet spiser jeg fuldkornsprodukter og masser af proteiner. Så jeg spiser brune ris, rugbrød og fuldkornspasta samt masser af grøntsager, kylling og fisk. Jeg undgår oksekød, da det er svært for kroppen at fordøje. Jeg har erfaret, at det virker for mig, og indtil videre har jeg tabt 16-17 kg.
Du skal nok holde lidt igen med dine grovboller, for selv om de er grove, så indeholder de stadig en masse rafineret hvidt hvedemel. Erstat det gerne med rugbrød.
Og prøv at få dine 600 g frugt og grønt om dagen - og få dem helst fra grøntsager, da frugt indeholder en del kalorier og frugtsukker.
Hvis du bare er vedholdende, så skal kiloene nok begynde at rasle af. Held og lykke med det!
14 år9. januar 2011 kl. 13:37
Hej shelley

Jeg vil give pigekbh ret i hendes råd...

Du skriver at du spiser så lidt som muligt - nu ved jeg ikke hvor lidt det er.. men spiser du meget under 1200 kcal om dagen, sætter du forbrændingen i stå fordi kroppen tror at der er hungersnød og i værste fald tærer kroppen på dine muskler hvis du får for lidt protein og så daler forbrændingen yderligere, da det er dine muskler der forbrænder fedtet.

Jeg spiser 3 hovedmåltider og 2 - 3 mellemmåltider om dagen, så er forbrændingen hele tiden i top. jeg følger også de kost råd pige kbh har beskrevet og jeg har tabt 20 kg på ca 4 mdr. det er godt du dyrker motion - det får også forbrændingen op.. men det skal helst være noget cardio træning - (hvor du får pulsen op) enten spinning, cykling i det fri, løb, raske gåture, sjipning, crosstraining oll.

mindst 1/2 time dagligt fedtforbrændingen begynder efter ca et kvarters aktivitet med pulsen oppe.. spis lidt protein holdigt inden for et kvarter efter endt træning og husk at drikke rigeligt vand.. mellem 1,5 og 2 liter dagligt. (der er gamle skrøner om at man skal bælle en masse vand i løbet af dagen, dette er kun en skrøne) man risikere at vitaminer og mineraler bliver skyllet ud af kroppen. på varme dage har man selvf. brug for mere vand.

snak med din læge om dit problem og få ham til at tjekke om du mangler vitaminer - det kan nemlig også hæmme vægttab, hvis man mangler vitaminer.

derudover er det dumt at tage vitamin tilskud i blinde og det kræver bare en blod og urin prøve og nogle dages svar tid.

venlig hilsen Tanja med tråden

Tanja K rejsen mod det endelige mål.
14 år9. januar 2011 kl. 14:30
Hej Shelly

For mig at se så er du en af dem her der står med det største problem.

Der er flere slags piller som betyder overvægt. Selv har jeg forlavt stofskifte og selvom vi bliver medicineret ja så regner man med at det er det! En livslang diæt burde være svaret.....I mit tilfælde har jeg tabt mig meget i perioder men slås med et lavt funktions niveau, ledproblemer er en følge af sygdommen som så mange andre. Det betyder jeg kan tabe mig men det er over længere tid. Og man lades i stikken for dem med livstilssygdomme kan få støtte til vægttab jeg ikke. Oveni kommer omgivelsernes meninger om at er man tyk så sider man nok og æder småkager dagen lang. Så jeg må klare den selv det gør jeg så med 1000 - 1200 kalorier om dagen jeg ved godt hvad fødevarer indeholder. Problemet er altid at holde vægten.
Du skriver ikke om din medicin er livsvigtig men det formoder jeg. Det er en ond og overset cirkel hvor man meget let vil kunne få andre sygdomme som følge af fedme og hvor alt så forværres. Drop de grovboller og lyt til de andres råd. Tilrettelæg det efter det du kan lide på det punkt er forskellige kure blevet mere lækre og fleksible.....end de var tidligere.
Er dog ikke enig med tanja vedr. væske....en kop kaffe om eftermiddagen kan lige klare sulten.....til aftensmaden og jeg har oplevet at få hovedpine fordi jeg fik for lidt at drikke.
14 år9. januar 2011 kl. 19:34
Hej Calsit

1,5 - 2 liter vand plus kaffe eller the skulle da ikke være for lidt... ?? men er man meget aktiv eller får væskedrivende medicin, sveder pga varme ell. så har man jo brug for mere.. knus Tanja
14 år9. januar 2011 kl. 19:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...