#2 af twixen (slettet)
Mod det uendelige… Univers!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+twixen (slettet)
re: Mod det uendelige… Univers!
Hej og velkommen til :-)
Med din selvindsigt og tidligere erfaringer tror jeg nok, at du skal nå langt. Held og lykke med at ændre vanerne!
Twixen - med tråden Nu skal det have ende
Med din selvindsigt og tidligere erfaringer tror jeg nok, at du skal nå langt. Held og lykke med at ændre vanerne!
Twixen - med tråden Nu skal det have ende
14 år7. januar 2011 kl. 09:25
bruger slettet
Hej du:O)
Bare klø på! Jeg har læst en bog, der har motiveret mig meget - den hedder "slank dig let" af Marie Steenberger og Camille Holst (psykologen fra "by på skrump). Den fokuserer kun på det mentale og ens dårlige tankemønster.
Vh Ditte1979
Bare klø på! Jeg har læst en bog, der har motiveret mig meget - den hedder "slank dig let" af Marie Steenberger og Camille Holst (psykologen fra "by på skrump). Den fokuserer kun på det mentale og ens dårlige tankemønster.
Vh Ditte1979
14 år7. januar 2011 kl. 09:32
Gumpen (slettet)
Hej Ditte og Twixen
Tak for velkomsten og ikke mindst tak for opbakningen.
Mvh.
Morten
Tak for velkomsten og ikke mindst tak for opbakningen.
Mvh.
Morten
14 år7. januar 2011 kl. 09:43
veile
Jeg er også en udpræget enten eller natur. Faktisk hjælper madital mig ikke med at lidt nok, men med ikke at spise for lidt. Jeg ville nemlig nemt ende på 600kcal om dagen hvis ikke programmet mindede mig om at mad er OK......
Gætter på at du er hankøn, siden du kan tabe 34 kg på 4 måneder (skiderik ;-)
Kan du ikke skrive hvordan du spiste/spiser. Min mand trænger til at tabe i hvertfald 22 Kg men virker lidt modløs over det.
Gætter på at du er hankøn, siden du kan tabe 34 kg på 4 måneder (skiderik ;-)
Kan du ikke skrive hvordan du spiste/spiser. Min mand trænger til at tabe i hvertfald 22 Kg men virker lidt modløs over det.
14 år7. januar 2011 kl. 10:40
Gumpen (slettet)
Hej Vejle
Du gættede rigtigt, er hankøn og er som følge deraf udstyret med en ok forbrænding. Tænker, at det måske er vor herres måde at kompenserer vi mænd for de daglige udfordringer, vi til overflod møder ;-)
Da jeg tabte mig temmeligt meget og endda temmeligt hurtigt spiste jeg efter vægtkonsulenternes principper, dvs. masser af grønt og magert kød. Problemet med den metode, er for mit vedkommende, at man spiser efter en vægtangivelse, eks. 300 gram grønt til måltiderne. På den måde vender maven sig aldrig til mindre portioner og når man så en dag kører lidt træt i alt det grønt, så skriger maven stadig på store mængder, hvilket for mit vedkommende blev fyldt med alt andet end sund kost.
Så vejen frem er efter mine erfaringer, at man lytter mere til signalerne om hvornår man er mæt og ikke bare ukritisk vejer bunker af grønt og kød op.
Jeg har en kostplan til mænd på 1700 kcal, den er du meget velkommen til at få en kopi af. Så kan du/manden tilrette så den passer i forhold til aktivitetsniveau osv.
Du gættede rigtigt, er hankøn og er som følge deraf udstyret med en ok forbrænding. Tænker, at det måske er vor herres måde at kompenserer vi mænd for de daglige udfordringer, vi til overflod møder ;-)
Da jeg tabte mig temmeligt meget og endda temmeligt hurtigt spiste jeg efter vægtkonsulenternes principper, dvs. masser af grønt og magert kød. Problemet med den metode, er for mit vedkommende, at man spiser efter en vægtangivelse, eks. 300 gram grønt til måltiderne. På den måde vender maven sig aldrig til mindre portioner og når man så en dag kører lidt træt i alt det grønt, så skriger maven stadig på store mængder, hvilket for mit vedkommende blev fyldt med alt andet end sund kost.
Så vejen frem er efter mine erfaringer, at man lytter mere til signalerne om hvornår man er mæt og ikke bare ukritisk vejer bunker af grønt og kød op.
Jeg har en kostplan til mænd på 1700 kcal, den er du meget velkommen til at få en kopi af. Så kan du/manden tilrette så den passer i forhold til aktivitetsniveau osv.
14 år7. januar 2011 kl. 10:57
Stingo (slettet)
Åhh, hvor jeg kender den med enten eller.. Det er helt rart at læse, at der er andre der har det sådan, for jeg synes jeg er voldsomt plaget af det. Og det er med alt..
Har ligesom dig, det med, at enten så spiser jeg "perfekt" eller også propper jeg mig med alt det dårlige..
Glæder mig til at følge dig, og jeg ved det vil lykkedes for dig! :D
Har ligesom dig, det med, at enten så spiser jeg "perfekt" eller også propper jeg mig med alt det dårlige..
Glæder mig til at følge dig, og jeg ved det vil lykkedes for dig! :D
14 år7. januar 2011 kl. 11:00
Gumpen (slettet)
Hej Stingo
Ja det er voldsomt belastende at have den indstilling, men jeg håber at 2011 kan blive året hvor det vender.
Og tak for tilliden!
Ja det er voldsomt belastende at have den indstilling, men jeg håber at 2011 kan blive året hvor det vender.
Og tak for tilliden!
14 år7. januar 2011 kl. 11:08
Trif
Hej og velkommen til!! Jeg er HELT VILD med Buzz Lightyear, tak for lige at minde mig om ham hehe.
Kender godt det til enten eller, det er noget anstrengende!!!
Du lyder motiveret og der er masser af hjælp og støtte her, så ud med vingerne!!! :-)
Varme hilsner Trif
Kender godt det til enten eller, det er noget anstrengende!!!
Du lyder motiveret og der er masser af hjælp og støtte her, så ud med vingerne!!! :-)
Varme hilsner Trif
14 år7. januar 2011 kl. 14:02
biologi c
hej Gumpen
når du engang har vejet 130kg som max grænse.
er det flot med en ny max grænse på 115,7 kg.
+ at du har øvet dig i at holde vægten stabil.
et mål på de 90kg er et godt mål. men når du når det så prøv at lave en ny maxgrænse på fx 95kg.
Jeg prøver selv med intervalvægttab. så min vægt går ned af i en periode. men så har jeg en periode hvor jeg øver mig i holder vægten. og så en ny periode hvor jeg taber mig. så samlet set går min max vægt nedad.
når du engang har vejet 130kg som max grænse.
er det flot med en ny max grænse på 115,7 kg.
+ at du har øvet dig i at holde vægten stabil.
et mål på de 90kg er et godt mål. men når du når det så prøv at lave en ny maxgrænse på fx 95kg.
Jeg prøver selv med intervalvægttab. så min vægt går ned af i en periode. men så har jeg en periode hvor jeg øver mig i holder vægten. og så en ny periode hvor jeg taber mig. så samlet set går min max vægt nedad.
14 år7. januar 2011 kl. 17:45
Her kommer der sørme endnu en tråd og jeg skal straks beklage at indlægget blev lidt langt.
Så startede et nyt år og dermed startskuddet til gevaldige moralske tømmermænd.
Moralske fordi jeg er skuffet over min viljestyrke, skuffet over at jeg ikke fik slået
bremserne i noget tidligere. Havde jeg magtet dette, så havde vægten ikke skreget
115,7 kg den. 1.1.2011. Kort og godt, så har jeg taget omkring 16 kg på i 2010 – det
er slet ikke godt nok!
Især ikke set i lyset af, at jeg for få år siden gik fra en kampvægt på
130 kg til 96 kg på 4 mdr og den gang lovede mig selv, at jeg aldrig nogensinde igen skulle
veje så meget for meget.
Nå, men sket er sket og 2011 bliver for mig rejsen mod det uendelige. Uendeligt fordi jeg
efterhånden er bevidst om, at en sund vægt ikke kommer og består af en tidsbegrænset periode,
hvor fokus på kost og motion er helt i top, men derimod består af en livslang stillingstagen til hvad jeg putter i munden og ikke mindst dyrker af motion.
Jeg har som mål at veje 90 kg ved udgangen af 2011, det giver et vægttab på 26 kg fordelt på 52 uger, altså ½ kg pr. uge. Det er voldsomt realistisk, men samtidig kender jeg mig selv så godt, at jeg ved, at jeg inden for ganske kort tid er så hooked på et vægttab, at 500 gram pr. uge slet ikke er godt nok. Og det er der min værste fjende ligger gemt. Jeg bliver alt for nemt fanatisk og tillader ikke
mig selv den mindste slinger i valsen. Jeg er nok det man vil kalde en enten-eller… Enten så passer jeg på mig selv og taber mig eller også er det stik modsat.
Som den opmærksomme læser måske har konstateret, så er sætningen ” mod det uendelige univers”
tyvstjålet fra den fantastiske Buzz Lightyear. Lidt utraditionelt blev jeg godt og grundigt inspireret og motiveret af denne Buzz, som uden hold i virkeligheden er overbevist om, at han kan klare alt og alle ved hjælp af sine evner og sine venner. Hvorfor skulle denne tankegang ikke også fungere for mig?
Så 2011 bliver starten på et nyt eventyr
Så målet for 2011 er:
- arbejde benhårdt for et vægttab.
- ændrer min enten-eller mentalitet.
- kaste mig ud i nye eventyr og leve livet.
- gøre motionen til en naturlig del af hverdagen.
Held og lykke til alle i andre og skulle nogen sidde med en lyst til at følge med på rejsen, så giv endelig lyd fra jer.