Skal - Skal ikke

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Skal - Skal ikke
Jeg er kommet i den svære situation at være strækt overvægtig.
I sammeråd med læge er jeg blevet indstillet til gastric bypass, men men men... Jeg vil helst tabe mig af mig selv.
1.sept 2010 vejede jeg 132,9 kg ( 175 cm og 36 år) og idag siger vægten 118,5 altså et tab på 14,4 kg. Og dette er på en kostplan der lyder på ca. 1000-1200kcal pr. uge
Nu nærmere tiden sig så for min evetuelle operation og jeg skal på torsdag give mit endelige svar på om jeg gennemføre operationen eller om jeg vælger at tabe uden hjælp fra kirugi.
Til hele historien hører også at jeg stort set hele livet har været overvægtig og har ekstremt svært ved at tabe mig. Jeg skal holde en diæt på maks 1200 kcal for at kunne tabe mig 500-700g pr uge.
Mit dilemma er om hvorvidt det er muligt for mig at tabe ca 40 kg yderligere på denne diæt og derefter holde vægten af. Eller er opgaven så stor at jeg bør tage imod tilbudet om kirugisk hjælp???
14 år6. januar 2011 kl. 18:43
re: Skal - Skal ikke
Jeg tror umiddelbart, at du har fat i noget af det rigtige og jeg tager hatten af for dig at du gør en ihærdig indsats selv.

Du er allerede indstillet én gang, så der er vel ikke noget i vejen for at gøre forsøget selv og så, hvis det mod forventning ikke lever op til dine forventninger, så kan du vel vælge at få opreationen til den tid???

Det er jo heller ikke uden risici at gennemføre en operation - ej at forglemme!

Held og lykke :o)
14 år6. januar 2011 kl. 19:03
Ja det er nogle svære overvejelser, jeg tænker du også er bange for at falde tilbage i gamle vaner og tage det hele på!?
Kan du ikke tale med din læge om at udskyde operationen, f.eks udskyde den et halvt år?? Bruge de næste måneder på at følge det du følger nu, rigtig flot forresten!!!
14 år6. januar 2011 kl. 19:49
Tak for jeres besvarelser. Det er altid godt at høre andres syn på sagen, uanset hvor enige man er eller ej.
Jeg er gået i dyb tænketank til på torsdag, men jeg er nået så langt i min tankeproces, at hvis jeg er så meget i tvivl så tæt på operationen, bør jeg undersøg muligheden for at udskyde den.
Hvis det kan lade sig gøre, vælger jeg at sætte alle sejl til og tabe alt hvad jeg kan i håbet om at operationen ikke bliver nødvendig. MEN, hvis egen læge og sygehus skønner at det er nu eller aldrig så ved jeg ikke om jeg tør takke nej.
Hmmm what to do
14 år7. januar 2011 kl. 15:50
Det er jo svært at råde dig, bare der var en i samme situation der kunne råde :-)
Håber du kan få gode råd og vejledning - men kan ikke tænke mig at du ikke må udskyde operationen!?

kh Trif
14 år7. januar 2011 kl. 18:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...