jeg VIL, jeg VIL, jeg VIL - 2011 bliver året hvor jeg skal være TYND :D

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

jeg VIL, jeg VIL, jeg VIL - 2011 bliver året hvor jeg skal være TYND :D
vi prøver igen :)

jeg har været aktiv på Madital.dk før jul, og tabte i den forbindelse 15 kg.
(fra 124,3 kg - 109 kg) det var jeg self rigtig rigtig glad for, men grundet manglende motivation, overskud og mulighed for motion har jeg nu taget hele: 10 KG PÅ!!!....
10 KG!!!!!..... jeg vejede altså i forgårs 119 kg og i dag 118,3...
jeg er godt klar over at meget af det jo nok er vand efter julens ædegilder...
men på 2 måneder har jeg taget 10 kg på...
jeg skammer mig ... :/

men tænker også samtidig: "nyt år, nye mål"... og derfor er mit nye mål at gå fra 119 - 99 inden min fødselsdag 8. April.

det er 20 kg på 14 uger...
det er måske et højt mål, men har på fornemmelsen at de første 10 kg sidder rimelig "løse" og derfor smutter hurtigere end de 10 sidste...

jeg er 21 år, 176 cm høj og er derfor MEGET MEGET overvægtig som det ser ud nu... når jeg kommer under 100 kg er det første gang i 4 år og jeg glæder mig helt sindsygt ...

mit næste mål er at tabe mig fra 99 - 89 inden kæresten og jeg drager til Rom i juni... altså 10 kg. på 10 uger...

de sidste 10-15 kg skal væk inden 2011 er omme... :)

ovenstående er den ultimative plan :) det er den jeg kører efter og synes ikke den virker urealtisk :D

min idealvægt er ca. 76 kg... og jeg har altså 42,3 kg to go....

Wish me luck..... :)
14 år5. januar 2011 kl. 13:18
re: jeg VIL, jeg VIL, jeg VIL - 2011 bliver året hvor jeg skal være TYND :D
hej Annika
Jeg ønsker dig tillykke med at du går igang igen med dit vægt..Du skal IKKE skamme dig over du har taget på det er vi mange der har gjort mere el mindre.
Du har bevist før at du kan tabe dig, det er jeg sikker på at du kan igen.
Du har en skøn rejse i vente. Så bare op på hesten igen
Vi er mange der vil følge dig.
Knus kis
14 år5. januar 2011 kl. 14:01
Jeg følger helt sikkert med her :-)

Hvor er det surt, at du har taget 10 af de 15 tabte kg. på. Jeg har selv taget ca. 13 kg. på, på 1-1½ år, vil jeg tro. Det er sgu ikke sjovt.

Nu kender jeg kun din historie, som du har beskrevet den her, men jeg tror, du har ret i, at de første 10 kg. sidder "løst". Så dem skal du nok få has på hurtigt :-)

Held og lykke!

Twixen med tråden "Nu skal det have en ende"
14 år5. januar 2011 kl. 14:23
dejligt at man kan få støtte selvom man har væsentlig mere at skulle af med end de fleste :)

jeg er en typisk madglad pige der har haft yo-yo vægt lige så længe jeg kan huske.. jeg mindes ALTID at have været overvægtig, og der er intet i verden jeg ønsker mere, end for en gans skyld at kunne kalde mig normalvægtig...

det er også en stor personlig udvikling jeg skal igang med da det ikke blot handler om at smide nogle kilo, men også handler om at jeg skal skabe mig en identitet der ikke længere hedder: "den overvægtige pige der ligner én stor undskyldning og aldrig tør tale med mennesker hun ikke kender" - det bliver svært, men jeg vil gøre ALT jeg kan for at det lykkes denne gang :)

i dag er det gået godt, jeg er indtil videre lige præcis hvor jeg skal være med kalorieindtag, så det er bare perfekt :)
er spændt på hvad vægten siger i morgen tidlig :) og håber på at i morgen bliver lige så problemfri som dagen i dag :)
14 år5. januar 2011 kl. 15:36
Held og lykke herfra :o)

Og nej, du skal ikke skamme dig. Der kommer ikke noget godt ud af at slå dig selv oven i hovedet, det kan du ikke bruge til noget, men tag erfaringen med dig, så du ved, hvad der sker, hvis du lader "stå til"....

Og som bekendt - Easy come easy go ;o) Så de er hurtig af igen!

Jeg hepper på dig og din plan el. delmål lyder meget realistisk, men hvad med maden - Hvad er planen dér???

Hej herfra.
14 år5. januar 2011 kl. 20:40
Go for it.....

20 kilo på 14 uger...uha det lyder da af ret meget....forstår godt du gerne vil under 100 kg.

Vil glæde mig at følge dig jeg har ikke min egen tråd...men skriver lidt hist og pist. Held og lykke med projektet....Calcit.
14 år5. januar 2011 kl. 21:47
Det lyder som en god plan du har lagt dig :) Og kan godt forstå dig.. Jeg har det på nøjeagtig samme måde som dig..
Jeg gik fra 116 til 98, også fik jeg en minisk skade og nu er jeg oppe på 107 :(
Mit mål er at smide 22 kg inden jeg skal på Skanderborg festival 10.08.11.
Jeg overvejer at sætte nogle del mål, som dig..

Hvad er din umiddelbare plan med hensyn til mad og motion?
jeg synes jeg har svært ved at ligge på under 2000 kcal om dagen, jeg vil gerne kunne ligge på 1200..
14 år6. januar 2011 kl. 12:47
er overrasket over hvor mange der svarer på min tråd :)
men dejligt med opbakningen :)

med hensyn til maden, så er planen for mig at holde mig under 1500 kalorier om dagen (som Madital.dk anbefaler hvis jeg skal nå mit mål) - det går faktisk overraskende godt.. jeg kunne sagtens spise færre kalorier, og gør det også nogle dage.
men jeg spiser bare sundt og fornuftigt. ikke noget med at fjerne kulhydrater eller følge en speciel diæt...
jeg spiser normal mad (hvor jeg er klar over hvad der er i af kalorier) og så er det faktisk det...
og så MASSERE af vand og grøn te ... :)

hvad gør i andre da ? :) noget jeg bør tænke over ?
14 år6. januar 2011 kl. 21:15
Godaften Annika
Dejligt at høre at det kører for dig.
Hvordan har du det med motion? Det er jo osse med til at futte kalorierne af...smiler.
Jeg går ture hver dag og cykler osse når vejret er til det
At færdes i naturen giver ro i sjælen synes jeg.

Vi hører gerne mere fra dig:-)

Mange hilsner fra kis
14 år6. januar 2011 kl. 21:54
Hej Kis,

hmmm, jamen med hensyn til motion, så har jeg altid været meget aktiv indenfor ridning og fitness...
jeg rider dog ikke mere ...
men jeg er uddannet spinningsinstruktør, og min mor er uddannet fitnessinstruktør så jeg har alle forudsætninger for at komme igang med træning.. det er faktisk derfor jeg i dag bevæger mig ned til et fitness center i byen og melder mig ind :) jeg savner det simpelthen .. og som du siger, så er der jo også en god måde at brænde kalorier på :)
min mors center ligger desværre for langt væk til at jeg kan anvende det i hverdagen :/ men er med ude hos hende når hun har spinningsmarathon osv :)

hvad med dig Kis ? hvad gør du med hensyn til motion og mad :) ?
14 år7. januar 2011 kl. 08:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...