#2 af Tanjaknoth (slettet)
Er det realistisk??
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Tanjaknoth (slettet)
re: Er det realistisk??
Hej Fjante det kan godt lade sig gøre at tabe 10 kg inden den 10 februar - hvis du er meget overvægtig - men det er ikke tilrådeligt... sæt et mål der hedder 1/2 - 1 kg om ugen det vil give dig et sundere og mere holdbart vægttab. jeg har tabt 18 kg siden starten af september ca 4 mdr. du kan tjekke et af de nederste lange indlæg i min tråd der har jeg givet gode råd og lagt en kostplan ind... cardio træning hvor du får pulsen op - hjælper på forbrændingen... min tråd hedder minus 10 kg til den 1/1 2011
varme hilsner Tanja
varme hilsner Tanja
14 år30. december 2010 kl. 22:27
calcit
......husker at Tanjaknoth i sin tråd har skrevet at hun på 55 dage tabte 12.1 kg.....( fra 7 sept. - 27 / 10). Kalorieindtaget har været under 8oo pr dag eller hvad? Det ville være rart at vide ;-)..............
Fjante du har så 41 dage til at tabe 10 kg. Håber ikke at du eller andre knækker nakken på dette....
Fjante du har så 41 dage til at tabe 10 kg. Håber ikke at du eller andre knækker nakken på dette....
14 år31. december 2010 kl. 16:42
Tanjaknoth (slettet)
Hej Calsit jow den er god nok - jeg indtog dog ca 1200 kcal om dagen - men cyklede stort set 17 - 25 km om dagen på min mountainbike ude i naturen op og ned af bakker hver eneste dag i den periode... så det kan lade sig gøre - man skal bare huske at få protein nok så der ikke bliver tæret for meget på eget muskelvæv.. :-)
samtidig er min forbrænding temmelig høj da jeg har en stor muskelmasse i forvejen - pga mange års styrketræning, svømning osv så jeg har nogle fordele som mange "alm" mennesker ikke har... så man skal passe på ikke at sammenligne.
håber i er kommet godt ind i det nye år
stort knus Tanja
samtidig er min forbrænding temmelig høj da jeg har en stor muskelmasse i forvejen - pga mange års styrketræning, svømning osv så jeg har nogle fordele som mange "alm" mennesker ikke har... så man skal passe på ikke at sammenligne.
håber i er kommet godt ind i det nye år
stort knus Tanja
14 år1. januar 2011 kl. 01:24
MGP09 (slettet)
Hovedsagen er vel at tabe sig og om det så hedder 10. feb. eller 10. maj, det er vel underordnet?! Vigtigst er de minus 10 kg. ;o)
Hvis du "kun" vejer 10 kg. for meget, så er 10. februar meget optimistisk. Som én anden skriver så er ½-1 kg. ugentlig mere realistisk og den gængse anbefaling, men hvis du vejer 30-50 kg. for meget så er 10 kg. ikke urealistisk til 10 feb.
Held og lykkke :o)
Hvis du "kun" vejer 10 kg. for meget, så er 10. februar meget optimistisk. Som én anden skriver så er ½-1 kg. ugentlig mere realistisk og den gængse anbefaling, men hvis du vejer 30-50 kg. for meget så er 10 kg. ikke urealistisk til 10 feb.
Held og lykkke :o)
14 år1. januar 2011 kl. 10:31
MGP09 (slettet)
Til Tanja.
Flot vægttab i øvrigt, det kunne godt få én op af stolen og begynde at motionere, selvom maden alene burde kunne klare det ;o)
Flot vægttab i øvrigt, det kunne godt få én op af stolen og begynde at motionere, selvom maden alene burde kunne klare det ;o)
14 år1. januar 2011 kl. 10:32
calcit
Enig med jer gode skrivere......Tanja dit eksempel er jo det som så mange af os får blod på tanden af......faktisk spørger Fjante her uden at oplyse om forholdne...
Selv har jeg tabt mig 9,8 kg fra 25 / 10. alt gled fint indtil d. 9 / 12...hvor alt væltede .....vægten steg....er først i overgangsalderen....ved ikke om det har indflydelse....
Men jeg forsatte i samme spor, og har hold kuren nu i 3 uger hvor det virkelig kræver sit ikke at miste modet. Har oplevet der i tidligere forløb, men nu er skuden vendt igen. Dette skrives blot fordi vores krop ikke er en maskine vi kan håbe vi når de egne mål ....men vi bestemmer ikke alt....GODT NYTÅR TIL ALLE .
Selv har jeg tabt mig 9,8 kg fra 25 / 10. alt gled fint indtil d. 9 / 12...hvor alt væltede .....vægten steg....er først i overgangsalderen....ved ikke om det har indflydelse....
Men jeg forsatte i samme spor, og har hold kuren nu i 3 uger hvor det virkelig kræver sit ikke at miste modet. Har oplevet der i tidligere forløb, men nu er skuden vendt igen. Dette skrives blot fordi vores krop ikke er en maskine vi kan håbe vi når de egne mål ....men vi bestemmer ikke alt....GODT NYTÅR TIL ALLE .
14 år1. januar 2011 kl. 13:52
Og er der evt en der ligger inde med en kostplan hvor der er idéer til hvordan det kan lykkes???