Vægten svinger - er det normalt?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Vægten svinger - er det normalt?
Hej

Jeg begyndte på madital.dk i søndags, men min vægt svinger meget og det undre mig.

Kan i komme med en forklaring på hvorfor og om det er normalt.

i søndags sagde vægten 87,7, mandag 83.0 tirsdag 82,6 onsdag 83.0 torsdag 81,4 og fredag stod den på 81,8 og her til morgen stod den på 81,8 Min vægt står på samme sted og jeg vejer mig uden tøj hver morgen, når jeg står op.

14 år18. december 2010 kl. 12:51
re: Vægten svinger - er det normalt?
Hov spottede lige en tastefejl...

I søndags stod vægten på 83,7 og IKKE 87,7 KG
14 år18. december 2010 kl. 12:52
Hej Spelmann

mange vejer sig kun en gang om ugen eller hver 14 dag ellers kan der sagtens komme store udsving fra dag til dag også selvom du vejer dig på samme tid - tarmindhold - væske osv kan variere meget fra dag til dag. jeg vejer mig også stort set hver dag, når jeg lige husker det ;-) og der er svingninger - når jeg har menstruation kan jeg tage et kg på i væske som forsvinder igen - du kan sagtens veje dig hver dag, men skriv vægten ned fra uge til uge så får du et mere jævnt billede af din fremgang ;-) husk at det er en god ide at måle dig med et målebånd - talje 2 cm over navlen - overarm -underarm - læg - lår - hofte - bryst - her skal du måle dig hvor omkredsen er størst - du kan også måle håndled og ankel. det er sjovt at se hvor mange cm der ryger af de forskellige steder. tit ses det bedre end det vægten kan fremvise især hvis man træner - for så kan man sagtens tabe fedt og cm men tage på i muskler - de fylder mindre men vejer mere end fedt...

held og lykke med dit projekt.

varme hilsner Tanja

med tråden minus 10 kg til den 1/1 2011
14 år18. december 2010 kl. 13:03
Alt det Tanja skriver :-) Min erfaring er også, at digitale vægte med 100 g. intervaller kan være lidt upræcise. Jeg har fx ofte prøvet at stille mig op på vægten flere gange efter hinanden med nogle sekunders interval og har fået forskellige resultater, som måske variede med ½ kg.! Så vægte kan også "snyde" lidt.
14 år18. december 2010 kl. 14:17
God eftermiddag
Digital vægten drillede mig med sine decimaler! Derfor købte jeg en gammeldags vægt. Så nu er den min ven.Jeg arbejder osse på ikke at veje mig så tit.
god håndboldkamp til alle
knus kis
14 år18. december 2010 kl. 14:58
Jeg har efter at have fået et wii balanceboard som også fungere som vægt at det er vigtigt at man ligger lige meget vægt på begge ben - lyder lidt skørt men står man og læner sig en smule til den ene side eller bøjer lidt i det ene ben ell. så kan det godt lave kuk i tallene på vægten - med wii fit plus har jeg lært at stå med vægten jævnt fordelt på begge fødder og det giver også et mere jævnt resultat på vægten - nogle vægte er dog følsomme over for bevægelser men de udsving du beskriver er helt sikkert normale svingninger i kroppens væske balance og så har der samtidig været et vægttab - tillykke med det. ;-)

Prøv at stille dig op på vægten et par gange efter hinanden - stå på samme måde og slap af i kroppen så kan du se om det er din bade vægt der er følsom eller om det er din vægt der svinger fra dag til dag.

varme hilsner

Tanja
14 år18. december 2010 kl. 15:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...