Nu skal det have en ende

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nu skal det have en ende
Godmorgen til alle :-)

Jeg er spritny her på madital. Jeg vil spare jer for den lange historie, der har ført mig til den kampvægt, jeg har i dag. Jeg gider ikke engang at høre på mine egne undskyldninger mere! Nu skal det altså være slut. Jeg gider ikke være overvægtig mere. Nu vil jeg se fremad og behandle min krop med den respekt den fortjener :-)

Jeg skal tabe mig 14 kg. for at komme ned på den vægt, jeg tidligere har erfaret har passet til mig, dvs. 68 kg.

Udover at indtaste mit fødevareindtag i madital, skal jeg i gang med noget organiseret motion. Jeg vil starte op med spinning. Noget jeg har prøvet for mange år siden med gode resultater. Det glæder jeg mig faktisk helt til at komme i gang med igen :-) Derudover har jeg mulighed for at dyrke yoga nogle gange om måneden. Det har en skøn effekt på mit sind. Endelig er det også en stor mental omvæltning for mig at skulle til at tænke over, hvad jeg spiser. For jeg har bare puttet i mig, hvad jeg har haft lyst til.
Det er jul om lidt, men de fleste julefrokoster er overstået for mit vedkommende, så med omtanke tror jeg på, at jeg klarer mig hæderligt gennem juleferien.
Jeg håber, at I hepper på mig :-)
14 år16. december 2010 kl. 08:26
re: Nu skal det have en ende
Hej Twixen - velkommen til... du kan tro vi er mange der vil heppe på dig - her i forrummet er der et kanon godt sammenhold og vi støtter,bakker op og giver hinanden et kærligt lods bagi når det er tiltrængt.. du er landet det helt rigtige sted, i løbet af ingen tid vil du føle dig som en del af vores "lille samfund"

varme hilsner

Tanja med tråden minus 10 kg til den 1/1 2011
14 år16. december 2010 kl. 10:35
Tusind tak for den varme velkomst :-)

Jeg skal vist til at lære madital lidt bedre at kende. Du skriver, at dette er "forrummet" (for mere end 10 kg. for meget, ikke?). Er der et "baglokale"? Nå, jeg må til at surfe lidt rundt :-)

14 år16. december 2010 kl. 10:41
Hej twixen. Velkommen til, det lyder som om du er godt på vej... Med motivation og planer!!!
Tror at du vil se hurtige resultater hvis du overholder dit kalorie indtag og hvis du begynder at spinne - så er det jo ekstra godt.
Held og lykke, Trif
14 år16. december 2010 kl. 12:08
Tak for tiltroen og opmuntringen, Trif :-) Jeg fik mig godt nok noget af et CHOK, da jeg stod på vægten imorges. Jeg har vel taget 13 kg. på, på lidt over et år....jeg var godt klar, at det stod galt til, men pyha en forskrækkelse og et wake-up-call jeg fik mig på vægten.
Jeg har overvejet at tage målebåndet i brug også, men jeg er nok nybegynder til det :-) Dvs. jeg kan godt finde ud af at måle mig selv i taljen, men hvad med arme, ben, mere? Hvordan sikrer jeg mig, at jeg måler mig det samme sted hver gang? Taljen er rimelig lige til. Navlen sidder jo samme sted (håber jeg!). Nogle tips? Eller måske er vægt og taljemål nok?
14 år16. december 2010 kl. 14:04
Hvad hedder din tråd? Hvis man vil ind og se på, hvem du er? ;-)
14 år16. december 2010 kl. 14:08
Hej igen, 13 kg er til at tage og føle på - hvis du forstår!! Jeg vil stærkt anbefale dig at gå igang med målebåndet... Det gjorde jeg ikke og det irriterer mig grænseløst!!!
Mål overarme, lår, læg, talje og hofte (har jeg glemt noget) - ja bryst måske...
Talje er vist 5 cm over navlen..

Jeg har ikke min egen tråd, det har jeg ikke lige fået gjort - nasser mig ind på de andres hehe.

Der er så mange kloge motiverende mennesker på disse sider. Det hjælper mig til at holde fokus og lade være med at spise det forkerte.
14 år16. december 2010 kl. 14:22
Du skal være meget velkommen til at "nasse" på min tråd :-) Jeg har en professionsbachelor i ernæring og sundhed, så jeg ved en masse om kost. Det er lige det med at efterleve det, jeg har svært ved.

Hmm... lyder til at jeg må prøve med det målebånd.
14 år16. december 2010 kl. 17:52
Hej Twixen, velkommen til :) Du lyder så motiveret at du nærmest gav mig et venligt spark bagi, det er jeg glad for :D

På en måde er der noget befriende over at vide at selv en professionsbachelor i sundhed og ernæring kan tillægge sig lidt ekstra til sidebenene... Jeg har en irriterende erfaring med, at hvis jeg nævner at jeg er ked af min vægt, så begynder folk straks at give gode råd om hvad de mener der slanker, og hvad der ville være meget sundere for mig end det jeg gør! Og det kan nogle gange godt være hårdt - for jeg ved da udmærket godt hvad jeg bør og ikke bør spise og hvornår - det er lige netop (som du siger) dét med at efterleve det!

Nå det skal ikke være en prisning af dine ekstra kilo, jeg ville bare sige at jeg føler mig i samme båd :) Glæder mig til at følge dine fremskridt!
14 år17. december 2010 kl. 04:30
Hahahaha!!!! Jo, det skal da være en prisning af mine ekstra kg. :-) "Lad os alle bede..." ;-)

Mange har en masse viden om sundhed, kost, motion, det indre, osv. - professionelle som selvlærte - men som jeg ser det, ligger fidusen i at finde ud af, hvordan det omsættes til en realistisk og livslang praksis. Det er sgu ikke bare lige til.

Skønt at høre din reaktion på min "indmeldelse" her i forummet :-) Du er velkommen i "min båd"! Nu skal den altså sejle den rigtige vej, ikke?

Her går det ok. Jeg lavede hjemmebagte valnøddeboller til morgenmad. Det er smart, det her madital, at man kan indtaste opskrifter og se antal kalorier i sit indtag.

I dag havde jeg planlagt at dyrke motion i form af konditions- og vægttræning, og jeg hader, når jeg taler mig selv fra det... I dag er undskyldningen, at jeg har været tidligt oppe. Har et barn, der ikke sover igennem om natten endnu. I nat har jeg været oppe tre gange og give sut og trøste. Dertil vågnede hun kl. 5.30. Sjovt, eller usjovt, fordi i hverdagene bliver den som regel 6.15, før hun vågner. Men vi skal jo have noget ud af weeekenden :-) Jeg må se, om jeg kommer afsted! Den står på familieindkøb om lidt.

Har du forresten en tråd, man kan snuse i?
14 år18. december 2010 kl. 08:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...