Brug for motivation. 11 kg smidt, 10 to go!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Brug for motivation. 11 kg smidt, 10 to go!
Hej allesammen.

Jeg har virkelig brug for lidt opbakning i øjeblikket.
I juli startede jeg mit vægttab (startvægt 73, højde kun 158 cm) og tabte da også de første 10-11 kg på nogle få måneder med masser af motion og sund mad.
Men nu er det ligesom gået ned ad bakke igen, er begyndt at studere igen og føler ikke rigtig at jeg har tiden og motivationen til al den motion jeg burde lave. Derudover er min mand (som er tynd som en pind) blevet slem til at købe is og kager med hjem, og jeg er ikke så god til at sige nej som jeg burde.

Jeg ville gerne ned på en 50-52 kg som burde være idealt med min højde men for pokker hvor er det svært at holde motivationen på længere sigt.

Er der nogle andre der har erfaringer med at få studie og motion til at hænge sammen? Det gik fint for mig mens jeg arbejdede, men der er slet ikke så meget fritid længere.
14 år9. december 2010 kl. 22:59
re: Brug for motivation. 11 kg smidt, 10 to go!
Hejsa,

Jeg gør det, at jeg tar min kalender og finder 3 dage hvor træningen passer (spinning) lige efter mit studie, således at jeg ikke skal hjem først.
Jeg har en aftale med mig selv, at jeg skal til træning 3 gange om ugen.
Jeg ved, at jeg ikke kommer afsted, hvis jeg når hjem før træningen.
Husk på den kamp du har haft siden juli.... lad vær med at smide det væk! Så når du måske dit mål til sommer :)

.... sig' til din kæreste, at han ikke skal tage kager med hjem ;) ...... det er svært at sige nej, når der ligger en lille lækker kage og skriger på en.

Held & lykke med de sidste 10 kg .... GO 4 IT!!!
14 år10. december 2010 kl. 08:13
Jeg ved godt at det strider imod alt fornuft - men fakta er at man taber sig hurtigere ved at ændre sin kost - end man gør ved at spise det man plejer og træne som en gal..

moralen er at hvis du sørger for at spise 5 - 6 små sunde måltider om dagen - få godt med fibre, skærer kraftigt ned på sukker, ris, pasta og kartofler som du erstatter med grove grøntsager, undgår lyst brød og sørger for at få godt med protein - spiser lyst kød, kylling, kalkun, æg og fisk plus groft brød, kødpålæg osv- så vare det ikke længe før du har tabt de sidste kg også selvom du ikke får tid til at motionere helt så meget.. men se om ikke kronsteds råd kan bruges - det lyder fornuftigt i mine ører.

varme hilsner Tanja
14 år10. december 2010 kl. 08:48
Tak for rådene. Jeg spiser også generelt sundt, mit eneste problem mht. maden er de lækkerier min mand kommer hjem med. Han er selv alt for tynd og skal tage på mens jeg jo helst skal tabe mig.

I dag fik jeg faktisk trodset sneen og kulden og fik taget mig en løbetur mens jeg holdt pause fra eksamens-læsningen og det var godt nok dejligt at få lavet noget.
Mit mål er ikke kun at tabe mig, men også at komme i god form igen som jeg var for 5-6 år siden. Så jeg tror at jeg vil prøve at komme ud at svømme mindst én gang om ugen, løbe én gang om ugen og styketræne hjemme i stuen én gang om ugen også. Det må da være en start.
Så så skal der findes en løsning på hvordan manden kan tage på mens jeg taber mig - det er noget af et dilemma.
14 år10. december 2010 kl. 16:24
hej Kastanja
i læseferien kan man læse 40min, pause 20min, læse 40min. pause 20min.
så man læser 8*40min pr. dag og fri efter kl. 20.00.
man kan evt træne i pauserne.

is og kager kan tastes ind i madital.dk inden de spises så kan man regne ud hvor mange kcal og hvor meget motion et stykke koster.
14 år10. december 2010 kl. 16:59
Det var faktisk en rigtig god ide at prøve at taste tingene ind FØR man spiser dem - jeg kunne godt forestille mig at det ville kunne skræmme mig lidt fra at putte de søde sager i munden når jeg kan se sort på hvidt hvor meget det "koster" :)

Jeg synes det er nemt at få tid til lidt motion nu hvor den "bare" står på forberedelse til et par eksaminer. Det helt store problem er den almindelige hverdag hvor jeg er på universitetet fra 8 om morgenen til 17 næsten hver dag. Jeg får bare så dårlig samvittighed når det kun bliver til motion i weekenderne (hvor jeg egentlig heller ikke altid er god nok til at komme afsted).
14 år10. december 2010 kl. 18:16
Hvis du ikke har tid til at komme i motionscenter, så kan du prøve at indarbejde nogle anderledes transportvaner, fx. gå til og fra universitetet, gå når du skal handle ind osv. Det kan være at du allerede gør dette, men det er guld værd at få rørt sig lidt hver dag i stedet for meget én gang om ugen!
14 år10. december 2010 kl. 19:33
Var det en mulighed at sige til kæresten at du godt ved at han gerne vil have de lækkerier, men om han så ikke kunne spise dem inden han kom hjem?
Det er jo ikke fordi du vil fornægte ham dem-
På den måde kommer de ikke ind i huset........... Jeg har selv mega svært ved at lade lækkerier lægge hvis de først er kommet ind i huset.
knus
14 år11. december 2010 kl. 17:04
Jo det var en god ide. Jeg prøver at sige til ham at han skal spise det inden han kommer hjem.
Det er jo så pokkers svært at lade det være når det bare ligger der og skriger på en :)
14 år12. december 2010 kl. 15:25
Hej Kastanja,

Jeg tænker, at jeg vil sætte mig samme mål som dig. Jeg læser også på DTU med meget læsning og lange dage. Derudover er jeg også 160 høj og vejer 60 kg. Jeg vil også gerne veje optimalt 50 kg. Så måske kan vi følges lidt?
14 år30. december 2010 kl. 12:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...