Korte Kvinders Klub...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Korte Kvinders Klub...
Kære alle Korte Kvinder (og her mener jeg alle os under 165cm)

Kort intro:
Jeg har før brugt madital, men har været inaktiv i et stykke tid. Nu er der så røget nogle (heldigvis ikke alle) kilo på igen, så here we go again... 10 kilo skal af!

Men hvorfor skriver jeg det her med "korte kvinder"?

Jo det slog mig bare lige, da jeg sad og læste på "Sømand i knibe" + et par andre indlæg, at langt de fleste af de aktive kvinder herinde (i foraet med stort vægttab) er ret korte - ligesom mig :-)

Gad vide hvorfor?
Er korte kvinder mere overvægtige - eller syner det bare af mere på os?
Er korte kvinder mere aktive - altså på nettet?

Glædelig december og kælketur til alle
Anja
14 år4. december 2010 kl. 18:48
re: Korte Kvinders Klub...
Glade Dejlige Jul,
Goddag Anja,
Tro bestemt ikke det er forbeholdt "korte kvinder".. Nu skal man jo passe gevaldig på hvad man siger, og hvor man siger det, men tør godt indrømme at min bedre halvdel bestemt ikke er nogen sylfide, og hun er da oppe i 170'erne.. :o)

God Lørdag, og velkommen til

Michael.
14 år4. december 2010 kl. 19:12
Velkommen tilbage :-) da godt du tager fat i det inden der kommer for mange kg på.
Ved ikke om "korte" kvinder er mere overvægtige, jeg kender mange slanke kvinder under 165.
Jeg er selv 170 ;-)
Glædelig jul
14 år4. december 2010 kl. 19:21
Godaften Anja
Velkommen her i denne søde juletid.
Flot vægttab!
Jeg er 160cm høj vægt 70kg. Jeg plejer gerne at sige at 5kg ekstra til min højde ligner 10kg for meget.Jeg har tabt 4kg og det kunne mærkes og ses. Jeg skar ned på det søde men er ikke fanatisk
God weekend til dig og held og lykke med dit projekt v kis
14 år4. december 2010 kl. 19:26
Jeg tror 5 kg ekstra ses tydeligere på en kortere kvinde end på en højere kvinde. Jeg tror også på det er lettere at blive overvægtig som kort kvinde da man virkelig skal tænke på hvad man spiser.
14 år5. december 2010 kl. 11:47
Jeg tror ikke der er flere overvægtige kvinder i den lave ende end i den høje ende - det er nok mere tilfældigt at det lige er "os" små kvinder der "dominere" madital...

Tilgengæld kan 80 kg lettere ses på en kvinde der er 155 cm høj end på en der er 180 - jeg er jo selv 161 og de 16 kg jeg har tabt mig ses ufattelg tydeligt... hvis en dame på 180 cm havde en tilsvarende overvægt i % som jeg - tabte 16 kg ville det ikke ses så tydeligt.. det samme med vægt øgning en lille dame der tager eks 15 kg på ser hurtigere overvægtig ud end hvis en dame på 180 tog 15 kg på ... holdda op --- det lyder lidt vrøvlet og egentlig er det, jo det samme flere af jer er kommet frem til... smiler... lige lidt "filosofiske tanker" herfra.

God søndag aften.

Knus Tanja
14 år5. december 2010 kl. 20:46
Hej Anja..

Melder mig under fanerne som en del af de korte kvinders klub - med mine 163 (og en halv) centimeter.

En af problemerne med os er jo selvfølgelig, at et kg tydeligt ses - og så at vi ikke skal bruge helt så mange kalorier for at holde vores korte kroppe igang. De høje kvinder har vel en basisforbrænding der er højere end vores.

Jeg har altid sagt: "Jeg er ikke overvægtig - jeg er bare underhøj" og det er der jo en sandhed i.

Smil

Lovely
14 år6. december 2010 kl. 11:48
hej lovely
smiler jeg har osse brugt den med at jeg er 10cm hi hi
vh kis
14 år6. december 2010 kl. 13:49
øv at jeg mangler 10cm i højden skulle der selvfølgelig stå
ja vi bruger osse mindre kalc det er rigtigt vh kis
14 år6. december 2010 kl. 13:51
Kære alle

Tak for alle svarene - ja vi kommer vist frem til det samme. Det ses bare tydeligere på os - og sådan er det nok bare...

Lovely -> sikke et fint motto! Det må jeg straks snuppe! Altså ikke som en undskyldning for at have de ekstra kilo - mere fordi jeg ofte oplever den der "arh, du kan da godt tage et stykke til..." Nu har jeg et godt comeback, som vil få de fleste til at holde op, hvis bare det bliver sagt med et smil...
Tak for det :-)

Mvh
Anja
14 år6. december 2010 kl. 16:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...