Lavt selvværd + tragedier = trøstespisning??

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Lavt selvværd + tragedier = trøstespisning??
Hej - her er jeg. Vendt tilbage for endnu et forsøg på at tabe de overflødige kg. Det gik ellers så godt, tabte mig 30 kg, da jeg var allermest forelsket og befandt mig godt i mit nye liv. Men et seksuelt overgreb på min datter (og på mig selv for mange år siden) satte skub i tanker, følelser og følelsen af at være ingenting - og ikke mindst trangen til at trøstespise.. For det var jo sååå syynd for mig.. Ja, lidt selvmedlidenhed har jeg, for det er ikke lykken at ens datter fortæller hvad hun har oplevet, som så vækker minder fra ens egen barndom.. og dermed roder op i en masse fortrængte oplevelser og tanker. SÅ jeg har taget 15 kg på igen, og selvom jeg stadig er helt nede i kælderen over det skete, er jeg NØDT TIL AT GØRE NOGET VED VÆGTEN INDEN JEG ENDER HVOR JEG VAR, ELLER OVER!!! Jeg håber meget at jeg ved at læne mig op ad andre herinde, kan finde motivationen og lysten til at holde fast. Tak fordi du læste mit indlæg..
14 år28. november 2010 kl. 20:56
re: Lavt selvværd + tragedier = trøstespisning??
Det er godt nok ekstraordinært hårde vilkår, du har. Det er ikke mærkeligt, du reagerer, som du gør, og hvor er det imponerende, du har overskud til at gøre noget alligevel.
Al muligt held og lykke!
14 år28. november 2010 kl. 21:29
Tak for dit indput, Kom igen. S.
14 år28. november 2010 kl. 21:37
Hej Frk Dahl.

Jeg føler med dig. Kender flere unge piger der er blevet udsat for overgreb af mænd. De har det lidt som om de har mistet deres identitet, de er en slags miss nobody. Det er helt ok at du er selvmedlidende. Nu har jeg selv to døtre og hvis de blev udsat for et overgreb af en mand, ja så er jeg meget bange for at manden ville blive udsat for et ret så voldsomt overgreb fra mig. Tror ikke han ville være istand til ever at lave overgreb på nogen mere. Ja sådan må man jo ikke tænke og da slet ikke skrive i vores åh så pæne samfund. Men der er altså nogen mænd der bare skulle der hen hvor peberet gror. Ved ikke om det kan være en hjælp for dig. Men hvis du har en pude du kan undvære så kan du jo forestille dig at puden er den mand der begik overgreb mod din datter, ta en køkkenkniv og så bogstaveligt talt stikke puden ihjel, skære dilleren af osv. Ja lidt barskt. Men nogen gange skal man squ være barsk og så bare slå igen, for på den måde kan man komme af med nogen af sine mørke og dystre følelser.

Men du er hjertelig velkommen. Skriv om det der lyster dig. Jeg ved vi er mange der føler med dig og din datter og vil gøre alt hvad vi kan for at hjælpe jer.

Supermegasejgt af dig at du fortæller din/jeres historie og at du har besluttet dig for at ville tabe dig.

Kærlig hilsen Knud
14 år28. november 2010 kl. 21:54
Hej Frkdahl,

Føler med din datter - og dig. Det må være helt ubegribeligt svært at håndtere en sådan situation. At spise sig følelsesløs er jo en mekanisme, som vi vist er mange herinde, der kender alt for godt.

Du ved jo godt, hvad du skal gøre, for at komme igang - problemet er selvfølgelig mest, at komme derhen, hvor du magter at det sker.

Det eneste jeg kan sige er, at du jo selvfølgelig ikke kan ændre på hverken din, eller din datters fortid - men fremtiden er din, lige til at gribe og bruge - indhalere i dybe åndedrag - og det er altså bare federe, når man bor i en sund, slank krop.

Held og lykke til både dig og din datter.

Lovely
14 år29. november 2010 kl. 14:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...